Jos pitää luopua lemmikistä, niin en ymmärrä miksi siitä pitää pyytää rahaa?!

  • Viestiketjun aloittaja "Mie"
  • Ensimmäinen viesti
"Mie"
Siis kummastuttaa netissä nää ilmoitukset että "Luovutaan haikein mielin rakkaasta Jesse-koirasta. Plaap plaap. Hinta 100€"

Siis jos se koira/kissa mikä lie lemmikki hyvänsä on rakas ja siitä pitää/joutuu luopumaan haikein ja raskain mielin (muka) niin miksi ihmeessä siitä pitää vielä alkaa kiskomaan rahaa? En ymmärrä. Luulisi tärkeintä olevan se, että lemmikki saa hyvän ja rakastavan kodin.
 
"vieras"
Yleensä on syynä se ettei koira mene kelle tahansa. Ilmaisen koiran voi ottaa kuka vaan, vaikkei olisi edes valmiuksia siihen. Kun koira maksaa edes tuon 100e, niin vähenee nämä hetken mielijohteesta koiran ottajat, kun siitä joutuu jotain jopa maksamaan.

Jotkut myös myy ilmaisia koiria eteenpäin.
 
"Minni"
Komppaan edellisiä, en minä antaisi koiraa ilmaiseksi, voi mennä kenelle tahansa! Jotkut perheet vain ovat sellaisia, että haluavat koiran kun lapsi sitä marisee ja sitten se jätetäänkin heitteille kun ei enää kiinnosta! Ja tällaiset perheethän monesti tarttuvat näihin ilmaisiin koiriin.. Eli kyllä minä meidän hauvasta jokusen satasen pyytäisin, että saisi hyvän kodin! Kyllä tämän kaikki koiraihmiset tajuaa..
 
"vieras"
Eiköhän ihan sitä varten ettei kuka tahansa hullu huomaa ilmoitusta ja ota lemmikkiä ihan huvikseen, kun ilmaiseksi saa. Myös mitä kalliimmalla myy, sitä enemmän rahaa lemmikkiinsä käyttävän omistajan lemmikki saa. Lemmikki kuitenkin tarvitsee ruokaa ja hyvän kodin. Tietysti tuttavalle voi ihan ilmaiseksikin antaa kun tietää että toinen on hyvä hoitaja.
 
"vieras"
En antaisi koiraa ilmaiseksi, ellen tuntisi koiran uutta perhettä todella hyvin. Voin vaan kuvitella millaiseen perheeseen koirani voisi joutua, jos perheellä ei ole ylimääräistä rahaa edes satasen verran. Eipä varmaan ole rahaa koiran laadukkaaseen ruokaan ja muuhun tarpeelliseen.
 
"tiptap"
Tuo 100e on ihan ok summa, karsii jo usean hetken huuma- ostajan. Mutta sitä en ymmärrä miksi pyydetään vanhasta koirasta jotain 600-700e. Samalla hinnalla saa jo pennun..
 
"vieras"
No minä taas en ymmärrä kasvattajia, jotka myy koiria osamaksulla. Jos ei ostajalla ole varaa maksaa kerralla edes sitä koiran hintaa niin miten voi olla varaa pitää sitä koiraa? Eläinlääkärimaksut yms.
 
"Kysyn"
[QUOTE="Mie";28960331]Siis kummastuttaa netissä nää ilmoitukset että "Luovutaan haikein mielin rakkaasta Jesse-koirasta. Plaap plaap. Hinta 100€"

Siis jos se koira/kissa mikä lie lemmikki hyvänsä on rakas ja siitä pitää/joutuu luopumaan haikein ja raskain mielin (muka) niin miksi ihmeessä siitä pitää vielä alkaa kiskomaan rahaa? En ymmärrä. Luulisi tärkeintä olevan se, että lemmikki saa hyvän ja rakastavan kodin.[/QUOTE]

No oletko itse luopunut ylimääräisestä tavarasta, vaatteesta tai huonekalusta? Oletko antanut ihan ilmatteeksi?
 
yks vieras
[QUOTE="Kysyn";28960528]No oletko itse luopunut ylimääräisestä tavarasta, vaatteesta tai huonekalusta? Oletko antanut ihan ilmatteeksi?[/QUOTE]
Ei tule mieleen, että raha olisi vaihtanut omistajaa. Aina on annettu huonekalut, lasten vanhat tavarat ja vaatteet ilmaiseksi.
 
"vieras"
En ymmärrä miksi se eläin pitäisi ilmaiseksi saada. Sen huolto tulee joka tapauksessa maksamaan eläinlääkäri- ruoka- rokotus ym kuluineen. Eli ei kannata lemmikiä hankkia jos siihen ei ole varaa.
 

Yhteistyössä