Jos pikkuvarvas murtuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tähtiyö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tähtiyö

Aktiivinen jäsen
26.12.2007
2 175
0
36
niin tarviiko käydä lääkärissä?
Siis että tekeekö ne sille mitään vai tervehtyykö se itekseen?
Juu tiedän että tyhmä kysymys mutta kun ei huvittaisi sinne turhaan raahautua :ashamed:

Aikoinaan mulla vaan teipattiin pikkuvarvas viereiseen varpaaseen.Tosi kipeä oli ja aivan sininen.Kokonaista yksi päivää tuli sairaslomaa.Kannattaa ehkä kuiteskin käydä näyttämässä.

Mulla murtui aikanaa kolme varvasta, isoin varvas ja kaksi sen viereistä. Muistaakseni sen päivän olin töistä pois. Pari ekaa päivää buranaa söin, sitten kipu helpotti ja ei tuntunut enää miltään. Minulta myös teippailivat silloin niitä varpaita.

Alkuperäinen kirjoittaja et ole ainut:
Mulla murtui aikanaa kolme varvasta, isoin varvas ja kaksi sen viereistä. Muistaakseni sen päivän olin töistä pois. Pari ekaa päivää buranaa söin, sitten kipu helpotti ja ei tuntunut enää miltään. Minulta myös teippailivat silloin niitä varpaita.

Pottuvarpaaseen taisivat jotain lastaa ensin yrittää kyhäillä, mutta ei sitä siinä saanut mitenkään pysymään, joten teippailut. Sit kävin rtg:ssä oisko ollu 4vkoa sen jälk ja hyvä tuli. Suosittelen, että jos voit niin otat särkylääkettä, ei ole pitkään kipeä. Pidä koholla jalkaa ja tarv.jotain kylmää siihen.

MInäkin potkaisin äitiyslomalla ollessani pikkuvarpaani sängynjalkaan ja murtuihan se. Menin lääkäriin ja siitä otettin kuva, jossa murtuma todettiin, mutta se vain teipattiin kiinni viereiseen varpaaseen. Paraneminen kesti tosi kauan, useampaa kuukautta. Olin juuri edellisellä viikolla ostanut ihanat syyskengät ja sain ne sitten jalkaan seuraavana vuonna (tapaturma kävi lokakuun alussa).

Parani, mutta hitaasti, eikä lääkäri voinut sille mitään. Halusin kuitenkin käydä kuvassa, jotta nähtäisiin, onko siellä irrallisia luunsiruja vai onko se vain siisti murtuma. Jos sinulla on tapaturmavakuutus, kannattaa käydä ja suoraan yksityisellä (varmista, että vakuutus korvaa yksityisen), sillä vakuutuksesta saa sitten kaikki takaisin. Näin minulla.

Yhteistyössä