jos parisuhde on vituralla niin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"niin"

Vieras
yleensä tällä palstalla saa aina kurat niskaansa..eli automaattisesti oli ongelma mikä tahansa niin se on aina vika aiheen aloittajassa.

Niin oletetaan nyt sitten heti että vika on minussa... mutta mähän nyt en oikein tiedä että mikä vika minussa on tai mitä teen väärin jotta mies käyttäytyy niin huonosti jatkuvasti???

Miten se käyttäytyy?

hermostuu jokaisesta asiasta. 2v lapsi kaatoi mehulasin vahingossa. mies huusi vihaisesti sille kun aikuiselle ihmiselle. lapsi juoksi peloissaan piiloon. mä en voi sietää että huudetaan ja varsinkaan lapsille. mitään mitä teen ei ole tarpeeksi hyvin. Jos siivoan se ei kelpaa hetken päästä hän siivoaa uusiksi. mitään mitä teen ei ole tarpeeksi hyvin.

olen täysin masentunut koska tunnen itseni nyt aivan arvottomaksi.

7v esikoisella on vaikeaa koulussa eikä mies ymmärrä sitäkään huutaa sillekkin koska uskoo kaiken vaan olevan tahallista hankalana olemista jne.. vaikka koulupsykologi hiljattain totesi ettei lapsi olekaan ollut koulukypsä ja olisi pitänyt saada tukiopetusta jo syksystä lähtien.

No miten toi nyt sun vikaa olisi mikään?

Onko mies aina ollut tuollainen, vai onko muuttunut jossain vaiheessa? Onko hänellä rankkaa töissä tai muuten joku syy miksi olisi itse väsynyt tai masentunut tms.?

Ei tuollaista lapsille räyhäämistä ainakaan pitäisi sietää..

No miten toi nyt sun vikaa olisi mikään?

Onko mies aina ollut tuollainen, vai onko muuttunut jossain vaiheessa? Onko hänellä rankkaa töissä tai muuten joku syy miksi olisi itse väsynyt tai masentunut tms.?

Ei tuollaista lapsille räyhäämistä ainakaan pitäisi sietää..

En tiedä ehkä se ei enää pidä musta ja mun läsnäolo saa sen käyttäytymään noin. Ei ole aina ollut tuollainen. Alkoi kun muutettiin yhteen. Jonkinlaisia pieniä merkkejä tästä tuli sen jälkeen kun kuopus syntyi. En voi käsittää mikä saa ihmisen tuonlaiseksi. Töissä ei pitäisi olla mitään erikoista ei ainakaan myönnä.

Sun pitää sitten vaan sanoa sille, että näin ei voi jatkaa, tää ei käy päinsä. Ota semmonen rauhallinen ja vakava äänensävy, että kuulee heti, että nyt todella tarkoitat mitä sanot. Lapset kärsivät tuollaisesta arjesta, ja sinä kärsit! Sen pitää nyt tavalla tai toisella käsitellä, miksi on niin vihamielinen kokoajan. Siis jos kuitenkin sanoo välittävänsä ja rakastavansa teitä (?).

Ja hei, nyt unohdat sitten heti tuon ajatusmallin, että sä oot jotenkin arvoton ja sun läsnäolo tekee sen jne. Jos sä et kerran ole sille mitään pahaa tehnyt ja parhaasi yrität, niin sun ei todellakaan pidä hyväksyä sitä että kohdellaan huonosti ja huudetaan. Älä ala marttyyriksi! Kasvata selkärankaa, jo lapsienkin takia.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
Ootko ihan asiallisesti & rauhallisesti jutellut asiasta miehen kanssa ja kertonut että käyttäytyy ikävästi sinua ja lapsia kohtaan? Väsymys ja stressi saattaa kiristää hermoja ja valitettavasti ne läheisimmät yleensä joutuu sylkykupeiksi, vaikkei pitäisi. Omalle rakkaalle on turvallisempi raivota kun vaikka ikävälle pomolle - tavallaan ymmärrettävää, muttei silti oikein.

Huomaan että itsellä hermot on riekaleina yhdenkin valvotun yön jälkeen tai jos oma aika jää ihan nollille. Pieniä asioita, joilla voi olla iso merkitys (ja näitä voi puolisona yrittää vähän edesauttaa).

Uskon, että aika usein ne, jotka alkavat puolisoa/perhettä kohtelemaan huonosti, ovat sille käytökselleen sillä lailla sokeita, että eivät näe miten terrorisoivat muita ja aiheuttavat pahaa oloa. Itse saattavat ajatella, että minä nyt vaan tässä yritän hoitaa meidän perheettä järjestykseen, kun kaikki on niin perseellään. Lapset on kurittomia ja koti on sotkuinen jne. Monet lapsille huutavat vanhemmat eivät enää edes huomaa, että kokoajan huutavat, kun siitä tulee normaali tapa puhua toisille.

Mies ei koskaan sano rakastavan meitä tms...

Yleensä mies huutaa ja sitten minä yritän normaalisti puhua jotain ja sitten ennen kun saan edes asian esitettyä loppuun asti niin mies alkaa taas huutamaan mun päälle. Eli jos mä haluan saada asiani perille minunkin pitäisi vissiin huutaa. Mutta minulla ei ole tapana huutaa mulla on niin heikko äänikin.

Mun ei tulis mieleenkään huutaa tuollalailla miehelleni niinku se huutaa meille. Enkä voi käsittää miten se voi luulla että se on ok huutaa minulle.

No sun pitää nyt tehdä asialle jotain. Sano sille, että haluaisit hetken keskustella ilman huutoa ja syytöksiä. Kerro, miten pahalta susta tuntuu. Ja sano ihan suoraan, että jos ei ole onnellinen, niin onko tässä sitten mitään järkeä enää?

Yhteistyössä