Jos päiväkodissa häviää

• Viestiketjun aloittaja uusi
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pitahaya:
Mitäh?
siis pöllitäänkö aivan sumeilematta vaatteita päiväkodista.
Pitääkö mun nyt ostaa jotkut halpis kengät pilaamaan jalat kun lapsi menee päiväkotiin.
Kyllä pöllitään. Mun yks tuttavani löysi naapurikylän kirpparilta oman muksunsa vaatteet myynnistä pari vuotta aikaa.

ap
kaikki nimesin eikä meillä kovin kalliita vaatteita olekkaan ja melkein alesta ostan muutenkin. Tietty harmittaa nekin jos viedään.
Lähinnä juuri lenkkareitakin mietein, ne kun hieman kalliimmat ja lapsella kengässä korokepohjallinen joka sitten ei enää halpa olekkaan... miten ne voisi merkata varkauden/häviämisen estämiseksi?

Meiltä ei oo hävinnyt mitään, tai ehkä joku villasukka tms.

Kaverin lapselta pöllittiin kallis haalari, ja kaveri sen sitten pidemmän ajan kuluttua kauppakeskuksessa lapsensa hoitokamun päältä bongasi, käski antaa samantien takaisin, ja siitäkös polemiikki nousi kun kerroin asiasta täällä - olisi pitänyt sääliä varasta ja lässynlää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kaikki nimesin eikä meillä kovin kalliita vaatteita olekkaan ja melkein alesta ostan muutenkin. Tietty harmittaa nekin jos viedään.
Lähinnä juuri lenkkareitakin mietein, ne kun hieman kalliimmat ja lapsella kengässä korokepohjallinen joka sitten ei enää halpa olekkaan... miten ne voisi merkata varkauden/häviämisen estämiseksi?
Minä merkkaan kengät sillä Leukoplast-teipillä, tai kirjoitan tussilla nimen pohjalliseen jos pohjallinen on sen verran vaalea että siinä näkyy teksti.

Blue
Mä olen kysynyt ihan nätisti että lapseltä on kadonnut sitä ja sitä, onko tietoa missä voisi olla. Sitten jos ei ota löytyäkseen niin kysyn uudestaan hieman voimallisemmin että onkos jo löytynyt ja oletteko pistäneet kyselyä oveen. Jos ei edelleenkään löydy niin sitten olen jo todella voimallisesti sanonut että nyt on laitettava kysely kotiin että kuka on "vahingossa" ottanut näkyvästi nimikoidut lapseni tavarat, koska minä haluan ne takaisin. Tällä lailla on löytynyt lapsen crocs-avokkaat jotka katosivat viikko siitä kun otettiin ne sisätossuiksi käyttöön ja uudet reiman vedenpitävät välikausihanskat.

ihmettelen
olen pk.ssa töissä sekä omani toisessa pk.ssa hoidossa, enkä ole törmännyt tälläiseen ogelmaan. joskus on ollut vaateita hukassa mut kaikki löytynyt eli mennyt vahingossa toiselle ym.
sit löytyy kori täynnä vaatteita jotka ei kelpaa kellekään :/

PK
Meillä ei ole hävinnyt mitään. Pari kertaa ollut väärää vaatetta päällä, mutta ne on palautettu päikkyyn heti. Nimet mulla on teipillä kiinni, se on välillä mietityttänyt onko huono. Sen teipinhän vetää näpsäkästi irti vaan.

Voiskohan olla kysessä sekin että meidän pk on ns. "siistillä" alueella, pääasiassa hyvin toimeentulevaa porukkaa jne. Ei ole tarvetta varastella. Toisaalta meillä ei ole mitään ihmeellistä merkkivaatetta, Reimatec taitaa olla kalleinta mitä löytyy.

Yhteistyössä