Jos pääsisit opiskelemaan mitä vaan, mihin menisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yo1997
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon tylsä, mutta valitsisin uudelleen suomen kielen ja kirjallisuuden opinnot yliopistossa ja valmistuisin äikänopeksi. Dramaturgiksi opiskelu Teatterikoulussa kiinnostaisi myös, mutta työnä se on niin epäsosiaalista että ei kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Mä oon tylsä, mutta valitsisin uudelleen suomen kielen ja kirjallisuuden opinnot yliopistossa ja valmistuisin äikänopeksi. Dramaturgiksi opiskelu Teatterikoulussa kiinnostaisi myös, mutta työnä se on niin epäsosiaalista että ei kiitos.

Oi, sopisi minulle sitten :D No, ei ehkä olisi oikeasti lahjoja sinne suuntaan =)

Mä menisin opiskelemaan Oxfordiin tai Cambridgeen. Pääaineena economics tai joku political science -aine, kuten development studies. Hätätilanteessa voisin kelpuuttaa London School of Economics & Political Sciencen. Kuka tietää, ehkä vielä jonain päivänä toteutuukin.

Aikanaan alotin lähihoitajaopiskelut,mutta ne sitten keskeytin kun kaikki meni elämässä pieleen.Sitä oon katunut aina.

Mutta kiinnostais siis joku nuoriin,lapsiin tai yleensäkkin hoitotyö,puheterapeutti(mitähän siihenki tarvitaan)yms..Matikkapää kun lyö aina sen lopun opiskelulle.Kunnon hoitotyötä voi olla että en ehkä pystys kauaa tekeen kun selkä ihan romuna. :'(

No tällä hetkellä ei olis varaa opiskella yhtään miksikään, pitää elättää perhe.

Mutta jos saisin palata omaan nuoruuteeni, niin varmaan toteuttaisin unelmani, jonka jätin rakkaudesta exään tekemättä. Eli arkeologin opinnot kutsuisivat.

No opiskelen jo suosikki alaani. Mutta toisaalta voisin haluta opiskelle jotain käytännönläheistä ja ammattitaitoa vaativaa alaa esim. metallialaa, puualaa.. harmi ettei ole taitoja tuolla saralla.

Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Aikanaan alotin lähihoitajaopiskelut,mutta ne sitten keskeytin kun kaikki meni elämässä pieleen.Sitä oon katunut aina.

Mutta kiinnostais siis joku nuoriin,lapsiin tai yleensäkkin hoitotyö,puheterapeutti(mitähän siihenki tarvitaan)yms..Matikkapää kun lyö aina sen lopun opiskelulle.Kunnon hoitotyötä voi olla että en ehkä pystys kauaa tekeen kun selkä ihan romuna. :'(

Puheterapeutiksi pitää opiskella logopediaa yliopistossa...

Olen opiskellut ympäristötieteitä, ja se on juuri mitä haluankin. Ja tarkoitus jatkaa jahka masuasukki antaa aikaa..

Vaikka minulla on jo ammatti ja kaikkea, mutta silti... ihan vaan opiskelun ilosta, hauska ajatus joskus valmistua tiedemieheksi :)

Yhteistyössä