Jos ottaa kertyneet lomat rahana...

Janoschin tarinatuokio

Aktiivinen jäsen
19.08.2009
1 227
0
36
Laskisiko joku viisas mulle, paljonko jotakuinkin mun kuuluis saada lopputilin yhteydessä, jos otan rahana kaikki kertyneet 37 vuosilomapäivää. Tähän sitte vielä lomaraha myös. Mun kk-palkka on n.1600e. Mä kun en saa itelleni järkeistettyä mitenkään,että paljonko "pitämättömästä" lomasta maksetaan, eli tuleeko siitä muuta, kuin se loma-ajan palkka. Lisään vielä, että olen sairauslomalla mammaloman alkuun ja siksi jää lomat pitämättä ennen työsuhteen loppua.

Siis taas riippuu tessistä.
Esim. KVTES niin siinä maksetaan pitämättömät lomat ensinnäkin B kohdan mukaan olis sitten 1,2,tai 3 taulukko kyseessä, joka taas tarkoittaa vähemmän lomapäiviä maksuun kuin jos ne olisi pitänyt.
Jos lomat pitää lomina niin ne on yks yhteen päivä palkan kanssa, eli esim. syyskuussa 1pv hinta on kk-palkka jaettuna 30, mutta jos lomapäiviä mene maksuun jakajana on aina 20,83.

TTES taasen, siellä maksetaan työpäiväntunnit x 1,5, eli jos ole täysipäiväinen niin työpäiväksi lasketaan 7,65 joka kerrotaan 1,5 josta saadaan päivän hinta.

Raa'asti laskien lomapalkka on puolet kk-palkasta. Lomarahaa saa joillain aloilla vain jos palaa vielä töihin edes 1 päiväksi.

Nämä ON kyllä tessissä mainittu, mikä ala oli kyseessä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Raa'asti laskien lomapalkka on puolet kk-palkasta. Lomarahaa saa joillain aloilla vain jos palaa vielä töihin edes 1 päiväksi.

Yksityisen terveydenhoitalan tessi. Ja meillä lomarahan saa, vaikka ei lomalta töihin enää palaisi. Mutta noita muita palkkajuttuja en tessistä löytänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei kyllä pidä paikkaansa tuo puolet kuukausipalkasta.

Meillä loma-ajan palkka on aivan sama kun työssäoloajan palkka, eli jos on lomalla, tilille rapsahtaa palkkapäivänä tasan saman verran kuin olisi ko.ajan ollut töissäkin.
Lomaraha taasen maksetaan kerran vuodessa meillä aina, ja sen määrä riippuu palvelusajasta sekä työssäolo kuukausista. Se on 4-72% kuukausipalkasta. Työsuhde kun päättyy niin samat hommat saa silloinkin.

Riippuu ihan TES:istä. Lomapalkan suuruus / lomapäivä on suunnilleen yksi yhteen normaalin päiväpalkan kanssa. Ei tosiaankaan siis vain puolta siitä. Ja lomaraha puolestaan on yleensä noin puolet siitä. Ja tosiaan kaikilla aloilla ei saa lomarahaa työsuhteen päättyessä.

Yhteistyössä