Jos oon irtisanonu pk paikan kesäksi, mutta ilmottanu kirjallisesti myös paluu ajan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yksi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä oli niin, että pk:ssa keväällä tuli lappu, että jos irtisanoo 2 kk taipidemmäksi aikaa kesän ajaksi paikan, niin ei tartte maksaa mitään. Eikä tarttenut hakea mitenkään uudestaan sitä paikkaa, koska pk:n sitä varten antamassa lapussa oli se suunniteltu loma-aika merkitty, eli oli eka hoitoon paluupäivä lapussa. En hakenut uutta paikkaa vaan sieltä tuli 2 vkoa ennen hoidon alkua uus päätös, että "on myönnetty hoitopaikka". Sit vaan ilmotin hoitopäivät päikkyyn. E tarttenu mitään ylimääräsiä hakemuksia tehä.

[QUOTE="alkup.";26971055]No voi että. Mää nyt kyllä tiiä, että oliko se sitten irtisanominen vai ei. Mulle annettiin lappu, jossa piti ilmoittaa mille ajalle kesästä lapsi ei hoitoa tarvitse. Ja hoitoonpaluu aika. Ja sain lapsesta kotihoidontuoen kesältä. Nyt mä en kyllä ole varma. Soitanpa heti huomenna päivähoitotoimistoon! Ekaa kertaa oli lapsi päiväkodissa hoidossa.[/QUOTE]

Tää oli just samanlainen kun meillä. Ei tartte hakea erikseen uudestaan sitä paikkaa, ole huoletta ja ilmota vaan ne hoitopäivät :)

Kesän poissaoloihin saa muutenkin ne alennukset ilman irtisanomisia, ainakin Helsingissä.

Meidän kunnassa ei. Heinäkuun saa ilmaiseksi vain ja ainoastaan, jos vuoden aikana on ollut vähintään 16 ennalta ilmoitettua poissaolopäivää ja heinäkuun lapsi on pois hoidosta.

Paska systeemi, kannustaa suorastaan pitämään lasta hoidossa lomien ajan.

Mun mielestä systeemin pitäisi olal sellainen, että ennalta ilmoitetusta poissaolojaksosta (esim. vähintään viikon) ei menisi maksua ollenkaan.

Tämä siksi, että kannustettaisiin pitämään lasta kotona. Muuten Nicot ja Jessicat joutuu olemaan siellä hoidossa lasten loma-ajatkin.

AP senkun ilmotat vaan pikasesti vuorot päiväkotiin!! Itse olen tehnyt oman lapsen kohdalla samalla tapaa jo kaksi kesää. Keväällä tulee kysely kesäajan hoidosta. Vaihtoehtona on irtisanoa paikka toistaiseksi ja yli kahdeksi kuukaudeksi. Josssain vaiheessa kesällä tulee kirje, että lapselle on myönnetty pk-paikka siitä päivästä lähtien, kun olet ilmoittanut paluupäivän. Kyseessä on tosiaan irtisanominen toistaiseksi ja silloin on oikeutettu myös kodinhoidontukeen. Sulle on päiväkodissa sanottu, ettei tarvitse ihmeitä tehdä eli ilmota vaan ne päivät!! :)

[QUOTE="kkk";26972674]Meidän kunnassa ei. Heinäkuun saa ilmaiseksi vain ja ainoastaan, jos vuoden aikana on ollut vähintään 16 ennalta ilmoitettua poissaolopäivää ja heinäkuun lapsi on pois hoidosta.

Paska systeemi, kannustaa suorastaan pitämään lasta hoidossa lomien ajan.

Mun mielestä systeemin pitäisi olal sellainen, että ennalta ilmoitetusta poissaolojaksosta (esim. vähintään viikon) ei menisi maksua ollenkaan.

Tämä siksi, että kannustettaisiin pitämään lasta kotona. Muuten Nicot ja Jessicat joutuu olemaan siellä hoidossa lasten loma-ajatkin.[/QUOTE]

Meilläkin saa heinäkuun ilmaiseksi jos hoito on aloitettu edellisvuoden elokuussa.

[QUOTE="vieras";26973050]No helevetti. Saispa meilläkin irtisanoa kesän ajaksi ja nostaa kotihoidontukea silloin. Hmph.[/QUOTE]

Joo täällä se onnistui. Musta se on hyvä, kun se kuitenkin innostaa joitain vastentahtoisia vanhempiakin ottamaan lapsen lomalle hoidosta, kun siinä on myös taloudellisia intressejä. Vaikka onkin surullista että jotkut ei halua lastaan kotiin edes kuukaudeksi kesällä.