jos on ulosotossa velkoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten menee

Vieras
ja saa yllättäen perinnön, meneekö koko perintö velkoihin?
Miehellä ulosotossa niin paljon velkaa ettei työnteko kannata ("oikean työn")
Nyt sai tietää että perii kaukaisen sukulaisen. ensin meinasi kieltäytyä perinöstä ja siirtää suoraan lapsille vaan minä sanoin että ota vain vastaan, saahan silläkin summalla lyhennettyä velkoja...ehkä? Vaan mietin että kuuluuko perinnöstä jäädä yhtään itselleen?

Vaikka ulosotto veisikin kaiken ,jäljelle jäisi kuitenkin perintövero, mikä tässä tapauksessa on aika suuri :( Joten perinnön olisi oltava aikas suuri että saa kaikki maksettua.

Alkuperäinen kirjoittaja tuutana:
Vaikka ulosotto veisikin kaiken ,jäljelle jäisi kuitenkin perintövero, mikä tässä tapauksessa on aika suuri :( Joten perinnön olisi oltava aikas suuri että saa kaikki maksettua.

eikö sitä veroa voida ensin ottaa perinnöstä pois?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutana:

eikö sitä veroa voida ensin ottaa perinnöstä pois?

Jos perintö tulee rahana, kyllä siitä mun mielestä vähennetään ensin verot ja sitten jäljelle jäävästä osuudesta katsotaan ulosotto.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mirah:
Ulosottoon menee.

kaikki?

eikös veronpalautuksistakin saa jäädä joku osa käteen?

No pitää toivoa että perintöä tulisi sen verran että se hyödyntää itse velkaa eikä vain korkoja....

kyllä veronpalautuksetkin kaikki menee u-ottoon , ei siitä tarvi mitään "jättää" velalliselle.

Onko kyseessä testamentti perintö vai sukulaissuhteen kautta saatu.

Jos mies kieltäytyy perinnöstä, siirtyy se perittäväksi jälkipolville: lapsillenne siis. Ja huom,
pitää kieltäytyä, eikä sanoa että siirretään lapsille.

Ulosottoon menee, ja valitettavasti koko summa, joten verot jää omalle kontolle.

Yhteistyössä