Jos on syntynyt jouluna, niin mites on synttärit järkätty?

pelottava pontso

Aktiivinen jäsen
08.10.2006
10 493
2
36
Tuosta kesällä synttärit- jutusta mieleen.
Onko kurjaa (lapsesta) jos on syntynyt jouluaattona tai -päivänä?
Mites synttärit silloin järkätään? Jos lapsi tahtoo kavereita juhliin?

Meillä ei onneksi ole juhlapyhinä syntyneitä, yhden kaverin tiedän ja hänen lapsensa, jotka molemmat ovat syntyneet jouluna! Oli siinä äidille ihana joulu ja synttärilahja, samalla kertaa!

meillä joulupäivänlapsi, ja joulupäivänä on aina sukusynttärit meillä ja seuraavana arkena eli välipäivinä kaverisynttärit ja on vieraita riittänyt ja kivaa ollut

Mie olen syntynyt 26.12 ja muistan aina sen kun olin pien kukaa ei tullut synttäreille... :'( Poika on syntynyt 1.12 mut hän onkin 2v mutta ollaan pidetty synttärit hänelle sukulaiset pyydetty ja jotain kavereita =)

Äitini kummityttö on syntynyt jouluaattona, eikä häntä asia oo koskaan häirinnyt, nyt jo ikää yli 20v. Synttärilahjat saa aamulla, joululahjat illalla. Kaverijuhlat järjestetään alkuvuodesta kun ihmiset palanneet joululomilta kotiin...

Meillä on jouluaaton lapsi. Vielä ei olla kaverisynttäreitä järjestetty, sukulaisille on pidetty joskus juhlat jo itsenäisyyspäivänä, se kun on kaikille vapaa ja muuten on kamalan vaikea saada kaikki yhtä aikaa paikalle. MOnia juhlia ei jaksa joulun alla ja jälkeen järkätä.

On meillä myös kesälapsi ja hänen synttärinsä osuu parhaimpaan lomakauteen, aikamoista sumplimista on saada edes mummot ja kummit paikalle samaan aikaan.

Itse olen syntynyt heinäkuussa ja muistan kyllä, että koulukavereista suurin osa oli aina jossain matkoilla synttäreiden aikaan :/

Meiän esikoinen on syntyny 23.12 ja kaikki kummit ja muut tutut ei asu meitä lähellä. Matkaa lähimille on 60km. Tähän mennessä ollaan pidetty ne aina 23 pvä, ja kyllä suurinosa on aina tullutkin, piipahtamaan ainakin. Mut on se silleen kurjaa kun kaikilla on hirvee kiire tekee jouluruokia ja muita valmisteluita. Tosin neiti on vasta vielä niin pieni, että en tiiä sit kun alkaa kavereita kertyy ja muuta, niin luultavasti pidetään synttäritkin aikasemmin. Meillä kun nytkin vietetään se 23 pvä tytön synttärit, ja 24. jouluaatto ja vielä 25 pvä britti joulua (mieheni puolisiksi britti). Että kyllä tuo 3 päivän lahjaröykkiökin karmii ainakin äitiä :)

Alkuperäinen kirjoittaja petomamma:
Samaa olen mietiskellyt, la 25.12. Onneks edelliset syntyneet 2 ja 6 pv aiemmin joten ennen joulua pitäs pienen tulla. Toivottavasti. Mutta joulun hujakoille menee. :whistle:

Meilläkin oli tuo la mut syntyi 15. päivä. Ajateltiin sekin valmiiksi et jos olis aattona syntyny niin synttäreitä vietettäs aamulla ja joulua loppupäivä. Jakaverit ennen tai jälkeen pyhien.

Alkuperäinen kirjoittaja lakaisukone:
Alkuperäinen kirjoittaja petomamma:
Samaa olen mietiskellyt, la 25.12. Onneks edelliset syntyneet 2 ja 6 pv aiemmin joten ennen joulua pitäs pienen tulla. Toivottavasti. Mutta joulun hujakoille menee. :whistle:

Meilläkin oli tuo la mut syntyi 15. päivä. Ajateltiin sekin valmiiksi et jos olis aattona syntyny niin synttäreitä vietettäs aamulla ja joulua loppupäivä. Jakaverit ennen tai jälkeen pyhien.

heh meidänkin likka on 15 päivä syntyny piti olla lucia typy.

Yhteistyössä