jos on pettänyt toista ja sen kertominen, haluaisitko tietää, jos puolisosi olisi sinua pettänyt

viisikymppinen isoäiti

Tunnettu jäsen
27.04.2012
33 333
2 849
113
vai haluaisitko olla kuulematta asiasta. ja elää ne vaalianpunaiset rillit silmillä. ja kuulisitko sen mieluummin puolisolta itseltään vai miltä tuntuis, jos sen joku ulkopuolinen tulisi kertomaan. ja vaikuttaisiko se jatkoon, onko puoliso itse asian kertonut, vai oletko kuullut sen jostain muualta

Jos olisi joku kertapano tai satunnainen ihastus, josta mulla ei olisi hajuakaan, en haluaisi tietää. Jos miehen pettäminen olis jotenkin jatkuvaa tai pitkä suhde mun selän takanan, haluaisin tietää. Haluaisin myös tietää, jos tollanen kertapano olis kaikkien muiden tiedossa, paitsi mun.

En haluaisi kuulla, ja petturin olisi pare huolehtia, ettei kukaan saa tietää. Eli jos hairahtuu, niin toivottavasti sellaisen kanssa, joka pitää mölyt mahassaan myös, eikä myöskään hairahdu kaikkien nähden.

Ja hairahtuu vaan kerran.

Ehdottomasti haluaisin tietää. Riippumatta siitä, kuka asian minulle kertoisi, ero tulisi välittömästi.
Minun mielipiteeni on se, että ihmistä, jota todella rakastaa ei voi pettää. Myöskään alkoholi ei ole mikään selitys, jokainen itse omaan kurkkuunsa viinaa kaataa, joten vastuu on itsellä.

Haluisin tietää ehdottomasti. Jos kuulisin muualta kuin puolisolta, se ois ehdoton ero. Jos puoliso kertois itse niin en tiedä, voisin ehkä jopa harkita anteeksiantoa. (kokemusta löytyy ensimmäisestä)

Tekisipä mieleni kertoa entiseni nykyiselle, miten kauan mies on minua vikitellyt ja puhunut jopa yhteisestä tulevaisuudesta ja lapsista. Henkisen pettämisen kruunatakseen kävi minua painamassa muutama viikko takaperin. Olin humalassa, mies ei.

Jos tilanne tämä, haluaisitko tietää?

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28727932:
vai haluaisitko olla kuulematta asiasta. ja elää ne vaalianpunaiset rillit silmillä.

Haloo? Siis jos ei tiedä eikä osaa epäilläkään, niin miten se on vaalianpunaiset rillit silmillä elämistä? :D Vai meinaatko, että varmuudeksi pitää aina ja koko ajan epäillä kaikkea, ettei vaan ole vaalianpunarillihörhö?

Sitä paitsi. Jos olen parhaillaan onnellinen mieheni kanssa, niin silloinhan minä olen onnellinen mieheni kanssa, eikö vaan? En epäile pettämisestä, siihen ei ole mitään syytä. Siltikin, periaatteessa olisi mahdollista, että niin olisi käynyt mutten vaan tiedä enkä saa koskaan tietää. Ja olen onnellinen mieheni kanssa juuri nyt.

Nii.

[QUOTE="kemeli";28727944]Jos olisi joku kertapano tai satunnainen ihastus, josta mulla ei olisi hajuakaan, en haluaisi tietää. Jos miehen pettäminen olis jotenkin jatkuvaa tai pitkä suhde mun selän takanan, haluaisin tietää. Haluaisin myös tietää, jos tollanen kertapano olis kaikkien muiden tiedossa, paitsi mun.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Nuorempana olisin halunnut tietää ja laittaa varmasti kerrasta poikki, mutta nykyään kun on lapset ja pitkä liitto olisin mielummin vain tietämättä mahdollisesta yksittäisestä hairahduksesta.

Haluaisin ehdottomasti tietää ja mieluiten puolisolta itseltään. Jollain tavalla olis pahempi juttu potenssiin miljoona jos kuulisin kiertoteitse.
En osaa sanoa olisiko sillä jatkon kannalta merkitystä mistä sen kuulisin. Yhtä paha. Mutta jos mies itse kertoisi niin olisi todennäköisesti edes aidosti pahoillaan. Se ei todellakaan kuitenkaan takaisi että suhteemme jatkuisi.

Haluaisin ihan ehdottomasti tietää. Ensisijaisesti tietenkin puolisoltani, mutta jos hän ei kertoisi, niin ihan sama kuka kertoo, kunhan joku kertoo.

Mulla on oikeus tietää missä parisuhteeni osalta mennään.

• Tykkää
Reactions: Camii
Haluisin tietää ja itse päättää elänkö petturin kanssa vai en.
Mielummin mieheltä itseltään kuulisin, mutta ero tulisi luultavasti joka tapauksessa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
En ole koskaan ajatellut asiaa. Luulen, että tietäisin ihan kysymättäkin nyt kun asiaa mietin. Toisaalta jos niin kävisi, niin sitten kävisi. En minä asialle mitään enää voisi.

Avioliittoni aikana olisin vastannut, että en haluaisi tietää. Eikä yksittäinen hairahdus olisi ollut este jatkaa liitossa.

Mutta on erottu.

Nykyinen suhde on selkeästi vapaaehtoisuuteen ja tunteeseen perustuva juttu ja haluaisin tietää, ja se olisi loppu meidän suhteelle. Sanoisin, että olen erehtynyt pahasti henkilön suhteen, jos näin kävisi.

En varmaankaan välittäisi kuulla kertapanosta, jos kondomin käytöstä olisi huolehdittu, eli ei tauteja tai lapsia toiselle naiselle. Jos mies kertoisi itse niin yrittäisin antaa anteeksi, mutta tuskin osaisin sillä oon pienemmissäkin asioissa pitkävihainen enkä unohda.
Suhteesta haluaisin tietää, ja siinä tapauksessa en jatkaisi parisuhdetta vaikka mies itse kertoisi.

Haluaisin tietää. Mieluiten niin, että puoliso kertoisi itse, mutta jos ei itse kertoisi, haluaisin, että joku muu asiasta tietävä sen tekisi. Uskottomuus ei nimittäin ole niitä asioita, jotka haluaisin omassa parisuhteessani lakaista maton alle.

Haluaisin ehdottomasti tietää oli syrjähyppy sitten kertaluontoinen, kunnon suhde tai jotain siltä väliltä. Automaattisesti tällaisen ilmi tuleminen ei olisi eron paikka vaan asiasta keskusteltaisiin ja toimittaisiin tilanteen mukaan. Olen kuitenkin ihan yhtä tärkeä osapuoli tässä suhteessa kuin miehenikin ja haluan olla kaikista sen puolista selvillä, ihan kuten miehenikin. Vaikea sanoa kumpi on suurempi petos, seksi jonkun toisen kanssa vai se, että jättää siitä kertomatta ja elää kuin ei mitään olisi koskaan tapahtunutkaan..

Eilisten keskusteluiden innoittamana me vähän asiasta puhuttiinkin miehen kanssa ja samaa mieltä tuntui hänkin olevan.

• Tykkää
Haluaisin tietää.

Meidän parisuhde on meidän välinen parisuhde, siihen ei kuulu kolmansia pyöriä tai hairahduksia.
Ollaan sitä mieltä, että jos on tarve hairahtelemaan, niin sillon parisuhteessa on jokin vialla. Jossain osa-alueessa on ryppyjä, joita koitetaan korvata sillä hairahduksella.

Myöskään ei ole oikein, että pettäjä päättää molempien parisuhteessa olevien elämän jatkumisesta (sillä, että kertoakko vai ei). Missä on petetyn päätäntävalta, haluaako elää sellaisen ihmisen kanssa?

Muutama vuosi sitten ajattelin vielä niin, että ehdottomasti haluaisin tietää ja ero tulisi samantien. Nyt kun ikää on tullut lisää, suhde on syventynyt entisestään ja ollaan menty tässä välissä naimisiinkin, niin sanon että en luultavasti haluaisi tietää jotain yhden illan hairahdusta. Suhteen haluaisinkin kyllä tietää,ja sen hairahduksenkin jos siitä tietäisi muut ihmiset. Syy tähän on se, että luultavasti en jättäisi miestäni sen hairahduksen takia kuitenkaan, mutta parisuhteemme saisi aivan valtavan kolhun mitä pitäisi korjailla vuosia. Eli katsoisin mielummin maailmaa niiden vaaleanpunaisten lasien takaa.

Yhteistyössä