Jos on paljon luomia, kannattaako solarium?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Solarium ei kannata juuri koskaan.

No kyllä mä sitä ajattelin kokeilla viimeisenä vaihtoehtona, eli apuna siihen, kun palan kesäisin niin herkästi enkä rusketu lainkaan. Solarium mahdollisesti auttaa ruskettumaan ihan luonnollisestikin JA heikentänee tuota ihon palamista auringossa, kun pigmentit lisääntyvät.

Toki muutoin epäterveellistä. TOIVOTTAVASTI JOKU OSAISI VASTATA ITSE KYSYMYKSEEN!!

Niin ja ei sekään terveellistä ole, että palan usein - aurinkorasvoista ja vaatesuojasta huolimatta. Ei viitsisi koko kesää sisälläkään kököttää.

Lääkäri tuota suositteli, mutta en hoksannut silloin kysyä näistä luomista. :headwall:

Säteilyturvakeskuksen sivuilta:
"Älä käytä solariumia jos palat helposti auringossa!"

http://www.stuk.fi/sateilytietoa/sateilevat_laitteet/fi_FI/solarium/_files/12222632510025685/default/solarium_juliste.pdf

No vastauksena vielä kysymykseen niin jos on paljon luomia on aina suurempi todennäköisyys siihen että joku luomista muuttuu "pahaksi" ja solarium kuten aurinkokin lisää tätä riskiä. Itsellä on runsaasti luomia ja näin aikuisiällä olen tullut todella herkäksi auringolle eli kovalla auringonpaisteella toimin näin:
a) oleilen pääasiassa varjossa
b) käytän lasten 30 kertoimisia aurinkorasvoja
c) käytän ohuita, mutta mahdollisimman paljon peittäviä vaatteita (esim pitkät kevyet hameet)
Näitä suosittelisin myös sulle, en missään tapauksessa solariumia.

Yhteistyössä