Jos on pakko valita, niin kummanlaiseksi teinitytöksi lapsesi kasvaisi mieluummin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ocean Lounge
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ocean Lounge

Jäsen
14.06.2009
69
0
6
Nuori, joka ryyppää kaikki viikonloput, meikkaa aina ja kaikkialla, ärhentelee isälleen ja äidilleen, polttaa, harrastaa irtosuhteita, käyttäytyy ivallisesti vähänkin oudompia kohtaan, kulkee massan mukana ja on pinnallinen?

VAI....

Nuori, joka viettää vapaa-aikansa koneella, ei omista sosiaalista elämää, ei ole kiinnostunut ulkonäöstään tai hygieniastaan, kärsii psykooseista, opiskelee erityiskoulussa, puhuu kirjakielellä ja ajattelee syvällisiä?

Eka todellakin.
Vihaan ihmisiä, joilla ei oo sosiaalista elämää, joita ei kiinnosta miltä näyttää, haisee pahalle jne. :D Tietenki jos ois oma lapsi niin yrittäisin tukea sitä.

monikohan on ollut ylinnä mainitsettu henkilö... veikkaisin ehkä suurinta osaa, mutta kaikki kohtia en kyllä allekirjoita. virheistä viisastuu ja ihan normaali tullut :)

no toi eka kuulostais normaalimmalta, se ehkä helpottais kun ikää (ja järkeä) tulis lisää?! NÖrtti ehkä vaan pahentuis iän myötä..
Toivottavasti ei ihan kumpaankaan ääripäähän kuitenkaan menis

Tuossa toisessa tapauksessa lapsella olisi psyykkisiä ongelmia, tulevaisuus olisi niiden ongelmien varjostama. Eka tapaus on taas ihan "normaali" terve, hieman tavallista voimakkaammalla uhmalla varustettu murrosikäinen. Tuo ensimmäinen todennäköisesti kasvaa ihan ok aikuiseksi, jos ei ihan hirveen pahasti terveyttään ja mielenterveyttään sotke noilla irtosuhteilla ja alkoholilla.
Ei varmasti ole vaikea valita haluaisiki sairaan vai terveen lapsen, ihan lapsen itsensäkin takia.

Mun mielestä on vähän hassua verrata tyhmää teini-ikäistä, jolla on potentiaalia kasvaa, ja mielenterveysongelmaista teini-ikäistä, jolla se mielenterveysongelma tulee olemaan tod näk pysyvä koska kyse on psykoottisesta oireiluista.

Kai sitä jokainen nyt mieluiten haluaa lapselleen terveyttä, vaikka se lapsi olisikin typerä ihmisenä.

[QUOTE="Minna";22188616]Mun mielestä on vähän hassua verrata tyhmää teini-ikäistä, jolla on potentiaalia kasvaa, ja mielenterveysongelmaista teini-ikäistä, jolla se mielenterveysongelma tulee olemaan tod näk pysyvä koska kyse on psykoottisesta oireiluista.

Kai sitä jokainen nyt mieluiten haluaa lapselleen terveyttä, vaikka se lapsi olisikin typerä ihmisenä.[/QUOTE]
Minustakin on outoa verrata huonoa käytöstä ja sairautta toisiinsa. Tottakai lapselleen toivoo aina ensisijaisesti terveyttä.

[QUOTE="Minna";22188616]Mun mielestä on vähän hassua verrata tyhmää teini-ikäistä, jolla on potentiaalia kasvaa, ja mielenterveysongelmaista teini-ikäistä, jolla se mielenterveysongelma tulee olemaan tod näk pysyvä koska kyse on psykoottisesta oireiluista.

Kai sitä jokainen nyt mieluiten haluaa lapselleen terveyttä, vaikka se lapsi olisikin typerä ihmisenä.[/QUOTE]

Niin, mielenterveysongelmien lisäksi se erityiskoulu kertonee ehkä muistakin vaikeuksista?

Nuo huonosti käyttäytyvät teinit saa joskus vissiin edes jonkinlaiseen kuriin sopivin säännöin ja eiköhän valtaosa heistä myös aikuistu ja normalisoidu tavallisille tavoille aikanaan.

Ensinnäkin se, että on erityiskoulussa, ei tarkoita, että lapsi olisi jotenkin älyllisesti vammainen. Joku voi olla vaikka niin ujo, että pärjää paremmin pienemmässä ryhmässä.

En kyllä missään nimessä haluaisi tuollaista ykkösen tapaista lasta. Siinä on jo tautiriskitkin hurjat, vaikka kuinka yrittäisi suojautua. Tuo kakkostapaus ajattelee syvällisiä ja on kiinnostunut maailmanmenosta toisin kuin ykkösen pinnallinen jakorasia. Eli mieluummin kakkonen.

[QUOTE="rva";22189100]Todellakin tuo kakkonen. Kokisin itseni vanhempana epäonnistuneeksi, jos tyttärestäni kasvaisi ykkösesimerkin mukainen teinipissis.[/QUOTE]

Ja parempi olis yksinäinen, haiseva tyttö? Joka on vielä mieleltään sairas.

[QUOTE="rva";22189100]Todellakin tuo kakkonen. Kokisin itseni vanhempana epäonnistuneeksi, jos tyttärestäni kasvaisi ykkösesimerkin mukainen teinipissis.[/QUOTE]

samoilla linjoilla

Minä kokisin epäonnistuneeni äitiydessä, jos lapseni olisi kovin onneton. Enkä usko, että psykooseista kärsivä ihminen, jolla ei ole sosiaalista elämää lainkaan, on kovin onnellinen. Kun taas pinnallinen pissis voi olla hyvinkin happy, ja pinnallinen vaihekaan ei yleensä kestä järin kauan. Tunsin teininä ykkösvaihtoehdon kaltaisia tyttöjä paljonkin, ja jokainen oli ihan tyytyväinen elämäänsä. Tietääkseni ovat edelleenkin tyytyväisiä elämäänsä, suurin osa jopa onnellisesti naimisissa, kouluttautuneita, jne.

No mä olin aika lailla ensimmäiseksi kuvaillun tytön tapainen eli ryyppäsin usein, poltin tupakkaa, meikkasin ja halusin aina ne just samanlaiset Levikset kuin muillakin, paiskoin ovia kotona ja joskus haistattelinkin, eli kiteytettynä olin veemäinen pissis.

Nykyään olen kunniallinen maisterisnainen, jolla on raha-asiat kunnossa ja tasapainoinen elämä kaikin puolin. Eli ehdottomasti ensimmäinen!

Yhteistyössä