T
Turkilmas
Vieras
Niin mitä haittaa siitä on että syö kuitenkin laktoosia sisältäviä tuotteita? Siis sen lisäks että mahassa kiertää ja omaan kaasuun meinaa tukehtua?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja testaa:Oletko kokeillu maitohappobakteereja? Mulla pitää olla täysin laktoositon ruoka eli en kestä edes hylaa. mutta jos otan ruuan yhteydessä tai sen jälkeen pari noita maitopöpöjä niin helpottaa oloa kummasti. ei enää kierrä mahassa sen jälkeen.
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja testaa:Oletko kokeillu maitohappobakteereja? Mulla pitää olla täysin laktoositon ruoka eli en kestä edes hylaa. mutta jos otan ruuan yhteydessä tai sen jälkeen pari noita maitopöpöjä niin helpottaa oloa kummasti. ei enää kierrä mahassa sen jälkeen.
En oo testannut, kiitos vinkistä :flower: . Mulla ei kyllä oo minkäänlaista diagnoosia asiasta, mutta kyllä tää nyt on ihan selvä ku pläkki.
Alkuperäinen kirjoittaja MaijaMehiläinen:Apteekissa on niitä laktuloosi valmisteita jotka pilkkoo laktoosin, toiset voi niitä käyttää. Mulla taas vatsakestää "valmistettua/kuumennettua" ruokaa jossa on laktoosia mutta muutama lusikallinen jugurttia tai maitoa niin avot![]()
Mutta riisipuuro tavalliseen maitoon keitettynä ei ongelmaa
Alkuperäinen kirjoittaja Niini:Alkuperäinen kirjoittaja MaijaMehiläinen:Apteekissa on niitä laktuloosi valmisteita jotka pilkkoo laktoosin, toiset voi niitä käyttää. Mulla taas vatsakestää "valmistettua/kuumennettua" ruokaa jossa on laktoosia mutta muutama lusikallinen jugurttia tai maitoa niin avot![]()
Anteeks jos viilaan pilkkua mut tuo laktuloosi on ulostuslääkettä, se laktoosinpilkkojaentsyymi on laktaasi.. Ettei mene kelläkään lääkit sekaisin![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Niini:Alkuperäinen kirjoittaja MaijaMehiläinen:Apteekissa on niitä laktuloosi valmisteita jotka pilkkoo laktoosin, toiset voi niitä käyttää. Mulla taas vatsakestää "valmistettua/kuumennettua" ruokaa jossa on laktoosia mutta muutama lusikallinen jugurttia tai maitoa niin avot![]()
Anteeks jos viilaan pilkkua mut tuo laktuloosi on ulostuslääkettä, se laktoosinpilkkojaentsyymi on laktaasi.. Ettei mene kelläkään lääkit sekaisin![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja Niini:Alkuperäinen kirjoittaja MaijaMehiläinen:Apteekissa on niitä laktuloosi valmisteita jotka pilkkoo laktoosin, toiset voi niitä käyttää. Mulla taas vatsakestää "valmistettua/kuumennettua" ruokaa jossa on laktoosia mutta muutama lusikallinen jugurttia tai maitoa niin avot![]()
![]()
![]()
![]()
Mut nyt aloin miettimään että oonko mä sitten diagnoosini kanssa edes oikeessa? Kun siis en mä mitään ripuloi (muuta kuin ihan tosi harvoin). Mä vaan muodostan aivan uskomattoman kauheeta kaasua...sellaista joka kirvelee ulos tullessaan B) :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Niini:Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja Niini:Alkuperäinen kirjoittaja MaijaMehiläinen:Apteekissa on niitä laktuloosi valmisteita jotka pilkkoo laktoosin, toiset voi niitä käyttää. Mulla taas vatsakestää "valmistettua/kuumennettua" ruokaa jossa on laktoosia mutta muutama lusikallinen jugurttia tai maitoa niin avot![]()
![]()
![]()
![]()
Mut nyt aloin miettimään että oonko mä sitten diagnoosini kanssa edes oikeessa? Kun siis en mä mitään ripuloi (muuta kuin ihan tosi harvoin). Mä vaan muodostan aivan uskomattoman kauheeta kaasua...sellaista joka kirvelee ulos tullessaan B) :xmas:
No jos kaasuttelu liittyy nimenomaan maitotuotteiden nauttimiseen, niin aika varmasti olet oikeilla jäljilläei munkaan maha löysälle mene, mutta sattuu aivan järettömästi ja pierua pukkaa. Mutta toiset taas istuu vessassa monta tuntia maitolasillisen juomisen jälkeen.. Yksilöllistä varmaan seki.
Öh, anteeksi jos vatsan toiminnan analysointini meni jo liiallisuuksiin![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Pahimmillaan:Suoliston nukka, josta ravintoaineet imeytyvät, voi kärsiä niin, että mikään muukaan ei enää imeydy kunnolla ja vatsavaivat muuttuvat jatkuviksi. Hoitona muutama kuukausi TÄYSIN MAIDOTTOMALLA (kyllä, laktoositon ei riitä) ruokavaliolla, ei siis edes sitä herajauhetta tms, mitä joka paikkaan työnnetään... Näin ainakin yhdelle perheenjäsenelleni kävi. Ehtivät jo tutkia keliakiat ja kaikki mahdolliset siinä sivussa. Nyt pystyy taas käyttämään hyla-tuotteita.
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja Niini:Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja Niini:Alkuperäinen kirjoittaja MaijaMehiläinen:Apteekissa on niitä laktuloosi valmisteita jotka pilkkoo laktoosin, toiset voi niitä käyttää. Mulla taas vatsakestää "valmistettua/kuumennettua" ruokaa jossa on laktoosia mutta muutama lusikallinen jugurttia tai maitoa niin avot![]()
![]()
![]()
![]()
No jos kaasuttelu liittyy nimenomaan maitotuotteiden nauttimiseen, niin aika varmasti olet oikeilla jäljilläei munkaan maha löysälle mene, mutta sattuu aivan järettömästi ja pierua pukkaa. Mutta toiset taas istuu vessassa monta tuntia maitolasillisen juomisen jälkeen.. Yksilöllistä varmaan seki.
Öh, anteeksi jos vatsan toiminnan analysointini meni jo liiallisuuksiin![]()
Juu hirveen mukava selittää täällä paukkuja ja tuoksuja:snotty: .
Tarkoittaako tää nyt sitä että perheen on kestettävä jos ja kun mun on joskus PAKKO saada suklaanougat-jäätelöä :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja lapsella:Mulle puhkesi laktoosi-intorelanssi lapsena, ja se havaittiin siitä, että vuoteen en kasvanut juuri ollenkaan. Eli se suolistonukka oli tosiaan päässyt sellaiseen kuntoon ettei enää ravintoaineet imeytyneet kunnolla.
Nykyään syön jonkin verran maitotuotteita ja laktoositabletit on sitten usein käytössä.
Joskus oon kanssa ajatellut, et eipä se nyt haittaa jos maha on kipeänä tai paukkuu, mutta tosiaan, voi kroppa enemmänkin kärsiä, sillai, ettei näin aikuisella edes kauheasti näy ulospäin.