Jos on jo yhdistelmät, niin onko järkeä hankkia matkarattaita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja elina9:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Toki yhdistelmät ovat isot, mutta samalla tapaa mahtuvat farkun taakse, kuin pienemmätkin vehkeet. Tämä tilan vienti autossa siis ei sovi tässä kohtaa syyksi.

Monella tuntuu olevan yhdistelmien lisäksi asteen kevyemmät vehkeet siinä rinnalla, mutta miksi? Siis kerran kesässä tapahtuvaa reissua varten, vai käytetäänkö niitä useamminkin?

Jos ne on ihan arkikäytössä, niin onko sitten kannattavampaa unohtaa ne yhdistelmät kokonaan ja hankkia sellaiset matkarattaat, joihin saa turvakaukalon kiinni, jolloin niissä pystyy kuljettamaan vauvaa pienestä pitäen?

Kiitos vaan kun tiedät kaikkien autojen koot. Hieman suvaitsevuutta peliin, kiitos. Mulla on V40 volvo ja vaikka se on olevinaan farmari, peräluukku on tosi pieni. Yhdistelmät eivät mitenkään mahdu sinne. Eli siis tämä juuri on se syy, miksi meillä on matkarattaat, vaikka väitätkin, ettei se kelpaa syyksi.

Niitä käytetään aina, kun ollaan jossain muualla kuin kodissa liikkeellä. Ostoskeskukset, Korkeasaaret, muut retket, kyläilyt. Ei siis kerran kesässä vaan suunnilleen kerran päivässä.

Kun asuu maalla, eivät matkarattaat ole soratiellä pätkän vertaa käyttökelpoiset. Niissä ei siis pysty lähtemään kävelylle kotikonnuilla.

Että riittäisikö perusteluiksi?????????????

Edelleenkin puhun siitä meidän autosta, jonne ne mahtuvat, en kenenkään muun autosta ja siitä syystä ei siis meille (tai siis miehelle) kelvannut syyksi.

Meillä on lapsilla ikäeroa 1v4kk ja esikoiselle ostettiin uudet yhdistelmävaunut. Siskoltani saatiin vanhat matkarattaat (jos niille jotain käyttöä olisi)

Kuopuksen synnyttyä ostettiin kolmipyöräiset tuplat joilla kärryteltiin puolisen vuotta, jolloin melkein kaksi vuotias esikoinen jaksoi ja halusi kävellä pitkiä matkoja ja hommatiin vaunuihin seisomalauta.

Kesänä jolloin kuopus täytti vuoden ostetiin vielä toiset matkarattaatkin, koska matkustellaan paljon ja ne mahtuu niin pieneen tilaan eikä niihin ollut mahdollista laittaa seisomalautaa kiinni. (Esiokoisen ollessa 7kk etelän matkalla ne vanhat matkarattaat alkoi vedellä viimesiään muutenkin, joten paremmille oli käyttöä tulevia reissuja varten)

Joten lasten olessa 2v2kk ja 10kk meillä oli yhdistelmävaunut seisomalaudalla, tuplat ja kahdet matkarattaat :)

Nyt lasten ollessa kohta 4v ja 2½v on tallessa vielä yhdistelmät (joilla ei olla kyllä kärrytelty rpitkiiiiin aikoihin ja uudemmat matkarattaat, jotka pääsevät taas käyttöön reilun kuukauden päästä kun suunnataan etelän lämpöön.

Alkuperäinen kirjoittaja henni:
Alkuperäinen kirjoittaja syystyttönen:
Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
sano sille miehelles että matkikset voi saada jopa alle 50 eurolla! ei siis iso sijoitus. meillä on emman jotkut perusmatkikset ja ne maksoi lastentarvikkees alessa 45 euroa joku 2 vuotta sitten ja hyvin toimii edelleen. ei oo esim sitä kitinää joka carenoissa usein "tyyppi"vikana.

Meillä on Gracon kaukalo, joten samaa sarjaa sitten ostettaisiin matkikset, jotta päästään hyödyntämään sitä, että saadaan turvakaukalo niihin kiinni.

Nämä Gracot maksaa 89-169 euroa uusina, käytettyinä ei ole vastaan vielä mistään lähistöltä tullut.

Ja nämä ratasasiat on meillä nyt vähän tulenarka puheenaihe...mä kun menin ostamaan ne Briot yli 700 euron hinnalla kesällä...ja nyt ne perkulet maksaa 359 ja isäntä näki sen. Muuuuuutamaan otteeseen se on nyt siitä asiasta maininnut :whistle:

meillä on kokemusta gracon kaukalosta+matkarattaista. todella kätevä juttu, jos vauva nukahtaa autossa, niin eikun nostat istuimen rattaiden päälle ja menoksi. meillä mies on monta kertaa kiitellyt tätä ostosta, varmasti myös sinun miehesi tulee niin tekemään.
ostakaa sellaiset gracon matkarattaat. jotka menee kokoon pystyasennossa. ovat hieman hinnakkaammat, mutta eipähän tarvitse kyyristellä loskassa/rapaisilla parkkipaikoilla ja rattaat säilyvät siisteinä.

ne taitaa olla just ne spreet-rattaat... mun mielstä ne oli aika hepposet ja kuomu oli aika mitätön verrattuna muihin.

Ok...kiitos vinkistä. En välttämättä olisi tuota kuomuasiaa itse äkännyt :)

Alkuperäinen kirjoittaja henni:
Alkuperäinen kirjoittaja syystyttönen:
Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
sano sille miehelles että matkikset voi saada jopa alle 50 eurolla! ei siis iso sijoitus. meillä on emman jotkut perusmatkikset ja ne maksoi lastentarvikkees alessa 45 euroa joku 2 vuotta sitten ja hyvin toimii edelleen. ei oo esim sitä kitinää joka carenoissa usein "tyyppi"vikana.

Meillä on Gracon kaukalo, joten samaa sarjaa sitten ostettaisiin matkikset, jotta päästään hyödyntämään sitä, että saadaan turvakaukalo niihin kiinni.

Nämä Gracot maksaa 89-169 euroa uusina, käytettyinä ei ole vastaan vielä mistään lähistöltä tullut.

Ja nämä ratasasiat on meillä nyt vähän tulenarka puheenaihe...mä kun menin ostamaan ne Briot yli 700 euron hinnalla kesällä...ja nyt ne perkulet maksaa 359 ja isäntä näki sen. Muuuuuutamaan otteeseen se on nyt siitä asiasta maininnut :whistle:

meillä on kokemusta gracon kaukalosta+matkarattaista. todella kätevä juttu, jos vauva nukahtaa autossa, niin eikun nostat istuimen rattaiden päälle ja menoksi. meillä mies on monta kertaa kiitellyt tätä ostosta, varmasti myös sinun miehesi tulee niin tekemään.
ostakaa sellaiset gracon matkarattaat. jotka menee kokoon pystyasennossa. ovat hieman hinnakkaammat, mutta eipähän tarvitse kyyristellä loskassa/rapaisilla parkkipaikoilla ja rattaat säilyvät siisteinä.

ne taitaa olla just ne spreet-rattaat... mun mielstä ne oli aika hepposet ja kuomu oli aika mitätön verrattuna muihin.

Ok...kiitos vinkistä. En välttämättä olisi tuota kuomuasiaa itse äkännyt :)

ai niin, mun profiilikuvasta näkee meidän gracon kaukalon+matkarattaat. ratasmallia en muista nimeltä, mutta kaukalon kuomun ja rattaiden kuomun saa yhteen ja vauvelin hyvin piiloon valoilta, ääniltä... (ja pöpöiltä ). :)

Yhteistyössä