Jos olisitte kouluttamaton ja kesätyön vaihtoehtona olis toimeentulotuki...

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riippuu paljonko enemmän jää käteen. Minulla 200 euroa on raja.

No kyllä siitä ainakin 300? enemmän käteen jää kuin jos olis toimeentulotuella.

No sitten lähtisin varmasti :) Tutulle vain kävi niin että töihin meno lisäsi tuloja vain 100 euroa. Ja kyse oli kokopäivätyöstä! Palkasta pois verot, hoitomaksut ja matkakulut, niin jäi vielä hyvin plussalle. Mutta sitten tiputtivat asumistukea sopivasti, niin eipä oikeastaan hyödyttänyt lähteä. Ja kyse oli vielä hoitoalan vuorotyöstä, vuorotkin saa selville vasta edelisenä päivänä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
miksi ei?

No tällä palstalla ainakin jotkut tuntuu olevan sitä mieltä, että tuolla palkalla eivät eväänsäkään liikauttaisi.... :whistle:

7 h kiva tuntimäärä kesällä ja varmaankin päivätyö!! Lapsen ei tarttis olla pitkiä päiviä hoidossa. Virkistäisihän se työkokemuskin mieltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
hmm.. vähän niin ja näin..

toi on mun mielestä arvokasta duunia ja sellaista missä sais tuotettua toiselle hyvän mielen ja itsekin (ainakin minä) saisi hyvän mielen, että voi olla jollekin hyödyksi ja auttaa.. mutta duunista pitäis pystyä nauttimaan eikä se saisi olla tuskaista pakkopullaa..

toisaalta suomen kesä on äärettömän lyhyt ja kaunis (mun mielestä) ja en tiedä sun tilannetta onks sulla lapsia/jos niin minkä ikäisiä, mutta jos haluis olla villi ja vapaa niin olisi kyllä mukava vaan nauttia kesästä ja uppoutua täysin itsensä/perheensä hemmotteluun... esim huominen rannalla, ylihuomenna museoissa, tiistaina koko päiväksi piknikille ja lukemaan kirjoja, torstaina himan perusteellinen siivous jne...

en tiedä... kyllä mä ehkä valkkaisin toimeentulotuen 1kk ajaksi. ihan vain tuon kesän vuoksi :)

mutta jos tämä olisi talvella, niin sitten ottaisin sen duunin.

Mulla heräs kysymys saako sitä toimeentulotukea tuosta vaan???

 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
miksi ei?

No tällä palstalla ainakin jotkut tuntuu olevan sitä mieltä, että tuolla palkalla eivät eväänsäkään liikauttaisi.... :whistle:

7 h kiva tuntimäärä kesällä ja varmaankin päivätyö!! Lapsen ei tarttis olla pitkiä päiviä hoidossa. Virkistäisihän se työkokemuskin mieltä.

Työaika olis joka arkipäivä 8.30-15.30 eli ei mikään paha.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
hmm.. vähän niin ja näin..

toi on mun mielestä arvokasta duunia ja sellaista missä sais tuotettua toiselle hyvän mielen ja itsekin (ainakin minä) saisi hyvän mielen, että voi olla jollekin hyödyksi ja auttaa.. mutta duunista pitäis pystyä nauttimaan eikä se saisi olla tuskaista pakkopullaa..

toisaalta suomen kesä on äärettömän lyhyt ja kaunis (mun mielestä) ja en tiedä sun tilannetta onks sulla lapsia/jos niin minkä ikäisiä, mutta jos haluis olla villi ja vapaa niin olisi kyllä mukava vaan nauttia kesästä ja uppoutua täysin itsensä/perheensä hemmotteluun... esim huominen rannalla, ylihuomenna museoissa, tiistaina koko päiväksi piknikille ja lukemaan kirjoja, torstaina himan perusteellinen siivous jne...

en tiedä... kyllä mä ehkä valkkaisin toimeentulotuen 1kk ajaksi. ihan vain tuon kesän vuoksi :)

mutta jos tämä olisi talvella, niin sitten ottaisin sen duunin.

Mulla heräs kysymys saako sitä toimeentulotukea tuosta vaan???

No jos mulla ei ole palkkatuloja muuta kuin osa-aikaisesta työstä, niin kyllä mä sitä saan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riippuu paljonko enemmän jää käteen. Minulla 200 euroa on raja.

No kyllä siitä ainakin 300? enemmän käteen jää kuin jos olis toimeentulotuella.

Mie tein teoreettisen laskelman, jos itse olisin yhden lapsen yh, ja veroprosentti olis kesätöissä 10, niin töissä olemalla tolla palkalla jäis vajaa 200?/kk enemmän rahaa, mitä toimeentulotuella ollessa.
Mut onhan tosta tietysti muutakin plussaa kun tuo raha, mut ite en lähtis. Mut sie ootkin vähän ahkerampi kuin minä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riippuu paljonko enemmän jää käteen. Minulla 200 euroa on raja.

No kyllä siitä ainakin 300? enemmän käteen jää kuin jos olis toimeentulotuella.

Mie tein teoreettisen laskelman, jos itse olisin yhden lapsen yh, ja veroprosentti olis kesätöissä 10, niin töissä olemalla tolla palkalla jäis vajaa 200?/kk enemmän rahaa, mitä toimeentulotuella ollessa.
Mut onhan tosta tietysti muutakin plussaa kun tuo raha, mut ite en lähtis. Mut sie ootkin vähän ahkerampi kuin minä :D

Mä taas pikaisesti laskin, että tuon 300 enemmän palkalla vaikka veroja menis 18%+muut maksut. Mulla ei mene asumistuki palkan myötä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riippuu paljonko enemmän jää käteen. Minulla 200 euroa on raja.

No kyllä siitä ainakin 300? enemmän käteen jää kuin jos olis toimeentulotuella.

Mie tein teoreettisen laskelman, jos itse olisin yhden lapsen yh, ja veroprosentti olis kesätöissä 10, niin töissä olemalla tolla palkalla jäis vajaa 200?/kk enemmän rahaa, mitä toimeentulotuella ollessa.
Mut onhan tosta tietysti muutakin plussaa kun tuo raha, mut ite en lähtis. Mut sie ootkin vähän ahkerampi kuin minä :D

Mä taas pikaisesti laskin, että tuon 300 enemmän palkalla vaikka veroja menis 18%+muut maksut. Mulla ei mene asumistuki palkan myötä


Mut vuokran omavastuuosuuden joutuu sit maksamaan kuitenkin itse jos töissä on, jos on toimeentulotuella niin se otetaan menona huomioon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riippuu paljonko enemmän jää käteen. Minulla 200 euroa on raja.

No kyllä siitä ainakin 300? enemmän käteen jää kuin jos olis toimeentulotuella.

Mie tein teoreettisen laskelman, jos itse olisin yhden lapsen yh, ja veroprosentti olis kesätöissä 10, niin töissä olemalla tolla palkalla jäis vajaa 200?/kk enemmän rahaa, mitä toimeentulotuella ollessa.
Mut onhan tosta tietysti muutakin plussaa kun tuo raha, mut ite en lähtis. Mut sie ootkin vähän ahkerampi kuin minä :D

Mä taas pikaisesti laskin, että tuon 300 enemmän palkalla vaikka veroja menis 18%+muut maksut. Mulla ei mene asumistuki palkan myötä


Mut vuokran omavastuuosuuden joutuu sit maksamaan kuitenkin itse jos töissä on, jos on toimeentulotuella niin se otetaan menona huomioon.

Mä laskin tuon sen pohjalta mitä muistan suurinpiirtein saaneeni toimeentulotukea viime kesänä.
 

Yhteistyössä