Jos olisit tuloton niin miten teidän perheessä hoidettaisiin raha-asiat?

• Viestiketjun aloittaja "oikea ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti
nyt jo tuloton
Olen kai tuloton tällähetkellä koska olen kotiäiti. No joo, maksaahan kela näiden kahden pienen lapsen kotihoidontuen mutta se on niin mitätön summa etten osaa sitä edes laskea tuloksi.

Hyvin pärjätään, aina ennenkin meillä on ollut niin että minä maksan nettipankissa laskut. Tilit on omat molemmilla kuten myös lapsilla mutta nettipankkiin kaikki kytketty joten siltä (aikuisen) tililtä maksetaan miltä maksaa pitääkin. Rahat meillä on aina olleet yhteiset riippumatta siitä kuka ne on virallisesti tienannut.

JOS jostain syystä miehestäkin tulisi tuloton (siis ei saisi edes työttömyyskorvausta) niin sitten kai möisimme ensin kerrostalokämpän ja niillä rahoilla sitkuttelisimme. Tämä omakotitalo menisi myyntiin vasta kun rahat kerrostalokämpästä olisi käytetty.

zzzqqw
Käytännössä toimittaisiin todennäköisesti samalla tavalla kuin nytkin, eläminen maksettaisi yhteiseltä tilitä. Tulojen tippuessa perheen elitaso toki varmasti vähän laskis tai sitten yritystoimintaa olisi ehkä vähän laajentaa niin että tulot pysyisi ennellaan. Jos oletetaan että yrityksestä ei olisi ollenkaan tuloja edes näköpiirissä yritystoiminnan pitäisi lopettaa.

Keittiönoita
Heh... hassua, miten ketjun aloittajalla voikaan olla vaikutusta siihen, miten tätä asiaa ajattelen. Mä ajattelin automaattisesti, että tulottomuus olisi pysyvä olotila. Tietenkin koittaisin ensimmäisenä elää säästöilläni ja hankkia uusia tuloja. Enkä suinkaan myydä kämppää ja muuttaa Meksikoon :D

Yhteistyössä