Jos olisit tuloton niin miten teidän perheessä hoidettaisiin raha-asiat?

• Viestiketjun aloittaja "oikea ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Jaa-a...siis jos jäisin ilman töitä ja yhteiskunnan tuet lakkautettaisiin, niin varmaan myisin kämpän ja muuttaisin tyttären anopin luokse Meksikoon. Eläisin kämpästä saaduilla rahoilla siellä noin 38 vuotta. Siihen mennessä pitäisi löytää sieltä joku Pedro elättäjäksi :D Tjaah, olisin 90 v tuolloin.

"oikea ammattivalittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29231443:
Jaa-a...siis jos jäisin ilman töitä ja yhteiskunnan tuet lakkautettaisiin, niin varmaan myisin kämpän ja muuttaisin tyttären anopin luokse Meksikoon. Eläisin kämpästä saaduilla rahoilla siellä noin 38 vuotta. Siihen mennessä pitäisi löytää sieltä joku Pedro elättäjäksi :D Tjaah, olisin 90 v tuolloin.
Jos nyt olisi ihan suomessa vaan asuttava.

meillä näin
Olen ollutkin 0-tuloinen, mies maksoi kaiken. Tällä hetkellä olen työtön ja edelleen mies maksaa kaiken. Minä puolestani pyrin kuluttamaan mahdollisimman vähän. Eli en shoppaile muuta kuin ruokaa.

Keittiönoita
[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29231453]Jos nyt olisi ihan suomessa vaan asuttava.[/QUOTE]
Ja yhteiskunnan tuet lakkautettaisiin? No kämppä olisi varmaan järkevää myydä ja ostaa pienempi. Ja sitten toivoa, että lapset pitäisivät äitimuorinsa leivänsyrjässä kiinni.

*muoks* Lisään vielä, että pienempi koti olisi syytä hankkia paikasta, jossa voisi vähän kasvattaa murkinaa itselleen. Porkkanaa, pottua ja sen sellaista. Niin ja kanoja voisi ottaa, jotta saisi munia.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Blue
[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29231467]Jaa mä nyt olen ollut 2,5v tuloton.[/QUOTE]

Korjaan (multa jäi tuolta n-kirjain pois): Melko utopistinen ajatus että jäisin tulottomaksi.

"oikea ammattivalittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29231476:
Sama juttu. En usko, että ihan lähivuosina voidaan lakkauttaa kaikkia yhteiskunnan tukia. Pienentää niiden määrää kyllä voidaan, mutta ei ottaa kokonaan pois. Eli täysin tulottomaksi olisi vaikea Suomessa jäädä.
Ei se näytä yrittäjän puolisolla niin vaikeaa olevan. Vaikka olen työkkärin ja kelan kanssa asiasta jo pari vuotta tapellut niin työmarkkinatukea en vaan saa.

Professional Griefer
Olen tällä hetkellä tuloton ja silti maksetaan kaikki puoliksi. Käytän säästöjä omiin osuuksiini.

Mutta jos säästöjä ei olisi, eikä mitään tulonlähteitä, jostain syystä en voisi mennä töihin, eikä yhteiskuntaan voisi tukeutua niin kyllä mies elättäisi mut. En vaan kehtaisi sitten elää toisen rahoilla samanlaista elämää kuin nyt, eli aika vaatimattomaksi karsiutuisi pieni maailmani.

vrk
Jos nyt jäisin tulottomaksi, niin käyttäisin säästöjäni ja puolisoni elättäisi minua.( meille syntyy vauva lähi viikkoina).
Säästöt kestäisi ehkä kohtuu käytöllä kevääseen, sitten pitäisi myydä omaisuutta mökki ja metsää.
Mutta tulottomiuus yllättäisi, koska olen vakituisessa työsuhteessa hoitajana.....

Keittiönoita
[QUOTE="oikea ammattivalittaja";29231497]Ei se näytä yrittäjän puolisolla niin vaikeaa olevan. Vaikka olen työkkärin ja kelan kanssa asiasta jo pari vuotta tapellut niin työmarkkinatukea en vaan saa.[/QUOTE]
Syytön minä siihen olen, että sulla ei ole tuloja. Mutta sä kysyit, mitä me muut tehtäisiin, jos oltaisiin tulottomia, ja mä vastasin siihen. Enkä kyllä ymmärrä, miksi Suomeen pitäisi jäädä, jos täältä lakkautettaisiin sosiaaliturva kokonaan. Eli kyllähän se olisi siinä tilanteessa omaisuus laitettava rahoiksi ja muutettava jonnekin, missä on eläminen edullisempaa.

asdfr
Mies varmaan laittaisi minut ulkoruokintaan siksi ajaksi että löytäisin töitä. Meinaan meillä ei siivellä eläjiä suvaittaisi. Tai keksisi jonkin muun työnhankintamotivaatiota tehostavan keinon... Vakavasti puhuen, mä en voi olla työttömänä koska meidän talous kaatuisi aika pian. Joten, ei ole mahdollinen tilanne (ps. kahdet yt:t olen kokenut viimeisen kahden vuoden sisällä, siinä jännitystä kerrakseen :D)

Vieruus
Olispa edes pienen hetken ollut elämässä mies, joka olisi sponssannut, eikä hyötynyt toisesta. Nyt sentään kiitos Kelalle ja työpaikalleni, jonne ehkä joskus palaan.

"vierailija"
Olin täysin tuloton 20-vuotiaana kun jäin työttömäksi (eikä ollut ammattia)l. N. kuukauden verran olin kokonaan työttömänä, sitten alkoi työvoimakoulutus, mutta rahaa sain vasta reilu kuukauden päästä. Eli 2kk en saanut rahaa mistään. Mies maksoi ruuat ja vuokran sen 2kk ajan ja maksoin hänelle takas kun sain taas rahaa. Vaikka yhteinen talous onkin, en halua "elää siivellä".

Silloin asuttiin pienessä yksiössä kahdestaan ja vuokrakin oli vain 270€/kk. :D Jos oikein tiukkaa olis ollut, vuokrananantaja olis joustanut ja anoppi olis lainannut, mutta aina on ollut periaate että pyritään tulemaan toimeen omillamme.

Jos nyt en saisi rahaa mistään, hakeutuisin äkkiä työvoimakoulutukseen tai työharjoitteluun ja hakisin töitä, jopa siltä alalta mitä en enää terveydellisistä syistä saa tehdä (tällä hetkellä olen sairaslomalla ja kuntoutuksessa). Tekisin töitä niin paljon kuin pystyn ja laittaisin rahaa säästöön. Sitten opiskelisin sopivampaa alaa.

bv
Jos olisin tuloton niin yrittäisin hankkia niitä tuloja. Opiskelisin, keikkatyötä, ihan mitä tahansa työtä hakisin ja olisin valmis tekemään mitä vain jotta en olisi enää tuloton.

Yhteistyössä