Jos olisit minä, lakkaisitko pitämästä yhteyttä tähän henkilöön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mielipiteitä kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mielipiteitä kaipaava

Vieras
Eli eräs miehen sukulainen kyseessä.

Meillä ei ole ollut erityisen lämpimät välit koskaan, mutta kun aloimme miehen kanssa seurustella, halusin yrittää korjata tilannetta. Parin vuoden ajan tein kaikkeni, jotta välillemme olisi syntynyt edes jonkinlainen suhde, ja näin todella vaivaa näyttääkseni, että olen valmis aloittamaan puhtaalta pöydältä ja että todella haluaisin olla tekemisissä, ehkä jopa ystävä!

Pidin melko yksipuolisesti yhteyttä. Nyt lähettelen hänen lapselleen lahjoja, kyselen satunnaisesti kuulumisia. Hän ei ota koskaan oma-aloitteisesti minuun yhteyttä.

Pitäisikö vain antaa olla?
Pakostakin joudumme olemaan toisinaan tekemisissä/näkemään (esim. sukujuhlissa), mutta voinhan silloin käyttäytyä korrektisti ja kohteliaasti, vaikka lopettaisinkin tämän (yksipuolisen) yhteydenpidon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tietenki annat olla rauhassa sen.

Ok. Jotenkin olen vain kuvitellut, että on minun velvollisuuteni yrittää luoda välejä ja pitää yhteyttä. Nyt kun tarkemmin ajattelee, niin miksi pitäisi? Varsinkaan, kun toista ei selvästikään kiinnosta. Ajattelin myös, että aikuisina ihmisinä ja toistemme "sukulaisina" pitää olla tekemisissä ja varsinkin paapoa toistemme lapsia!

Alkuperäinen kirjoittaja Mielipiteitä kaipaava:

Ok. Jotenkin olen vain kuvitellut, että on minun velvollisuuteni yrittää luoda välejä ja pitää yhteyttä. Nyt kun tarkemmin ajattelee, niin miksi pitäisi? Varsinkaan, kun toista ei selvästikään kiinnosta. Ajattelin myös, että aikuisina ihmisinä ja toistemme "sukulaisina" pitää olla tekemisissä ja varsinkin paapoa toistemme lapsia!

Anna olla. Minä tein samanlaisen päätöksen juuri eilen anopin suhteen. Olen yrittänyt ja yrittänyt (ihan lasten takia) pitää välejä ja yhteyttä mutta ei sitä väkisin vaan voi. Ymmärsin vihdoin ja viimein että tilanne ei muutu, häntä ei kiinnosta olla tekemisissä meidän perheen kanssa, ei kaipaa meitä käymään, ei edes kuvia lapsista.

Kuule, arviolta 110kg taakka putosi harteiltani! :)

Alkuperäinen kirjoittaja nevermind:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielipiteitä kaipaava:

Anna olla. Minä tein samanlaisen päätöksen juuri eilen anopin suhteen. Olen yrittänyt ja yrittänyt (ihan lasten takia) pitää välejä ja yhteyttä mutta ei sitä väkisin vaan voi. Ymmärsin vihdoin ja viimein että tilanne ei muutu, häntä ei kiinnosta olla tekemisissä meidän perheen kanssa, ei kaipaa meitä käymään, ei edes kuvia lapsista.

Kuule, arviolta 110kg taakka putosi harteiltani! :)

Uskon, että päätöksen tekeminen helpottaa oloa.
Jotenkin sitä vain haluaisi yrittää vielä kerran. Pitää yllä edes jotain yhteyttä. Pelkään myös, että jos lakkaan nyt pitämästä yhteyttä, ko. henkilö alkaa puhua minusta pahaa, leimaa minut katkeraksi??? En tiedä, ehkä ihan turhia ja typeriä mietteitä, sillä tuskinpa häntä kiinnostaa se pahanpuhuminenkaan.

No en minä ainakaan väkisin yrittäisi pitää yhteyttä ihmiseen, jota ei selvästikään seurani kiinnosta. Ja täytyy myöntää, ettei minuakaan kaikkien sukulaisten tai miehen sukulaisten kanssa sen lähempi ystävyys kiinnosta. Kuten itsekin sanoit, sitä voi silti käyttäytyä ystävällisesti ja korrektisti silloin kuin tarvii, eli sukujuhlissa jne. =)

Mietin vaan, että millaisen reaktion se herättää, jos yhtäkkiä lakkaankin pitämästä yhteyttä? Entä ostelenko enää hänen lapselleen lahjoja, onko se kuitenkin yhä "velvoitteeni" (huom. eihän niitä lahjoja velvollisuudesta pidä ostella, mutta ehkä joku ymmärtää, mitä tarkoitan... eli odotetaanko sukulaisilta sellaista?)?

Riippuu sukulaisesta. Se sun sukulainen on jo tehnyt selväksi ettei sitä kiinnosta sen lähemmät välit, joten minusta sinäkin voit jo lakata miettimästä mitä se sinusta ajattelee. Yritit parhaasi, jos ei niin ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mietin vaan, että millaisen reaktion se herättää, jos yhtäkkiä lakkaankin pitämästä yhteyttä? Entä ostelenko enää hänen lapselleen lahjoja, onko se kuitenkin yhä "velvoitteeni" (huom. eihän niitä lahjoja velvollisuudesta pidä ostella, mutta ehkä joku ymmärtää, mitä tarkoitan... eli odotetaanko sukulaisilta sellaista?)?

Hyvähän se olis jos reagoisi. Menisi ilmeisesti viesti perille.
Osteleeko hän sitten sun lapsille lahjoja?

Mutta joo, lopeta ihmeessä yhteydenpito. ei sulla ole mitään velvollisuuksia häntä kohtaan!

Alkuperäinen kirjoittaja lopeta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Hyvähän se olis jos reagoisi. Menisi ilmeisesti viesti perille.
Osteleeko hän sitten sun lapsille lahjoja?

Mutta joo, lopeta ihmeessä yhteydenpito. ei sulla ole mitään velvollisuuksia häntä kohtaan!

Joskus laittaa lapsen synttärinä paketin, yleensä ei. Ja kaikkein tympeimmältä tuntuu se, ettei kysele miten lapsella menee jne. Mutta ymmärrän, että jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta - ei siinä mitään, mutta niiden vähäistenkin lahjojen sijaan toivoisin lähinnä viestiä lapselle.

Mutta kiitos kommenteistanne, taitaapi jäädä nyt se väkinäinen yhteydenpito. Toki ilostun, jos hän joskus ottaa yhteyttä, mutta muutoin hymyillään kun tavataan.

Yhteistyössä