jos olisit lainannut ystävällesi rahaa 100 euroa

En lainaa enää rahaa (pikkusisko on ainoa poikkeus), olen oppinut että raha-asioita ja ystäviä ei sekoiteta keskenään. Jos multa pyydetään niin sanon että haluaisin auttaa mutta oma rahatilanne ei valitettavasti moista salli. Jos on tyyliin että ruokaan, voin antaa pakastimesta jotain evääksi.

Minä en lainaa. Jos on akuutti hätä ja minulla on mahdollisuus auttaa, annan rahaa. Lainan tahtoo takaisin ja siitä jää paha maku, jos takaisinmaksua ei kuulu. Annettua rahaa ei enää muistele.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Minä en lainaa. Jos on akuutti hätä ja minulla on mahdollisuus auttaa, annan rahaa. Lainan tahtoo takaisin ja siitä jää paha maku, jos takaisinmaksua ei kuulu. Annettua rahaa ei enää muistele.

Minä lainaan suurempia summia, mutta tosiaan mä mielelläni heitän mun ystävälle pari kymppiä jos tiedän että hänellä on tiukkaa, enkä jää laskemaan annettua summaa vaan sanon et ostaa mitä tarvii. Hän on mulle kuin samaa perhettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Minä lainaan suurempia summia, mutta tosiaan mä mielelläni heitän mun ystävälle pari kymppiä jos tiedän että hänellä on tiukkaa, enkä jää laskemaan annettua summaa vaan sanon et ostaa mitä tarvii. Hän on mulle kuin samaa perhettä.

Minä en oikeasti ole edes joutunut miettimään, että lainaisinko, kavereille en lainaisi enkä antaisi rahaa, sukulaisille ja ystäville ei ole tarvinut, vain yhdelle sukulaiselle olen antanut rahaa sen vuoksi, että olen vilpittömästi tahtonut häntä auttaa. Ja minua vähän nolottaa, kun hän ylistää minua sen takia...

Juu kantapään kautta on kanssa opittu. Emme takaa kenenkään lainoja, korkeintaan aikanaan omien lasten. TÄmä on puhuttu selväksi kun on seurattu sillon edellisen laman aikasten takauksien maksamisia vierestä.

Rahaa en lainaa ku ehkä omalle veljelle, ku heidän voi luottaa hoitavan asiansa. Kavereille en lainaa, kun en halua että joutuu selvittämään raha-asioita ongelmia tulee. Kerran myimme "kaverille" auton n. 2000mk, joka oli meille silloin iso raha opiskelijoina. Kirjotettiin sinisilmäsesti luovarit ku oli maksanu jotai satasen, ku tarvi kuulemma sitä paperia johonki ja olis maksanu kuulemma ihan ensi tilassa. No tämä oli jotain vuonna -94 kait ja "ensi tilassa" ei oo tullu vieläkään. :laugh:

Tyypin äiti olis halunnu maksaa sen pois vaan ei huolittu, kun tiedettiin miten tiukkaa sillä on rahallisesti ja ei sen kuulu olla vastuussa poikansa sekoiluista.

Miten tässä kävi, saiko ap rahoja?

Yllättävän monella on kurjia kokemuksia lainaamisesta. :/ Itse lainasin 500e ystävälleni (takuuvuokraan) ja sain rahat sovitussa ajassa takaisin. Tosin on olemassa ihmisiä, joille en lainaisi, enkä ole lainannnut.

No mitäs jos kaveri tunkee sun taskuun rahaa ja sanot että en voi ottaa ku ei oo maksaa takas,sitten kaveri vaan tunkee.Sit seuraavan aamuna laittaa kaveri kännin piikkiin ja alkaa vaatimaan rahaa takaisin.mites tässä tapauksessa?

Yhteistyössä