Jos olis vatsatautia, niin eikös oksentelun ois pitänyt jo alkaa? Eilisillasta asti maha ollut tosi kipeä

viiden muksun mamma
Kyllä se saattaa olla sullakin mahatautia, mutta pöpö ei nähtävästi ole päässyt vielä sinun kanssasi "herroiksi". Meillä ainakin mies murisi kipeää mahaansa monta päivää ja sitten ripuloi muutamana päivänä. Oksennusta ei tullut kertakaan. Muksut taas aloittivat oksulla, sitten mahakipu ja ripuli. Mulla ei ole vielä ollut mitään... Ainakaan vielä...
 
viiden muksun mamma
Alkuperäinen kirjoittaja äiti84:
No mä kyllä kestän tän jos en vain oksentamaan ala... toivottavasti lapsille ei vaan tule :/
se oksentaminen on niiiiin kamalaa :(
Jos se vaan on suht samaa pöpöä, mitä meillä on ollut - voit hyvinkin säästyä oksulta. Meillä on ollut sillä tavoin, että viidestä lapsesta 3 oksensi ja ripuloi. Kahdella riitti ripuli. Kuopuksella tosin ripuli onkin ollut ihan yhtä "työteliästä" kuin oksujen siivoaminen - tyttö on ihan vesiripulilla. Vaippa ei pidätä mitään. Kaikki valuu sukkahousuihin tai nousee kainaloihin... Yak! Toivottavasti niin sinä kuin minäkin säästyttäisiin tuolta ikävältä vaivalta. Mäkin inhoan oksentamista yli kaiken...
 
Jotkut onnekkaat oksentavat kerran ja se on siinä.. Mä purjoon koko päivän IHAN KOKOAJAN!!! Seuraavana päivänä helpottaa jo vähän ja pystyy jotain jo syömäänkin.. Yleensä vaan alkanut aikalailla yhtäkkiä, vaikka vatsakipu onkin ollut aika samanlaista mitä nyt.
 
toipilaana vielä
kyllä mulla alkoi tämä aika lailla puskan takaa, eli ei ollut vatsakipuja vaan yhtäkkiä tuli huono olo ja alkoi yhen illan ja yön kestänyt oksentelu ja vatsakivut.
 

Yhteistyössä