Jos olette lapsen/lasten kanssa yksin kotona viikonloppuna

• Viestiketjun aloittaja pilli
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja no :
en tod uskaltaisi!!!! Ajokunnossa oltava kun mulla kortti on, eli nollalinjalla mennään, yksikin nousee jo päähän. Enkä ota koskaan 4 edes silloin kun mies tai muu aikuinen on läsnä, ne nousee päähän enkä missään tilanteessa halua että lapset näkee mua minkäänasteisesti päihtyneenä. Yksisiideri tai lasi viiniä ruuan kanssa on kohtuutta minulle.
Samaa täällä, olisin selvästi jo kännissä 4 siiderin jälkeen..eli en ottas yhtään!

Alkuperäinen kirjoittaja pilli:
..ja lapset jo menneet nukkumaan, niin uskallatko ottaa esim. 4 siideriä? vai onko semmoinen mielestäsi väärin, kun kuitenkin niistä hieman huppeliin menee..?
Itse aattelin että kyse on jo isommista lapsista, eikä ns. ihan pikkuvauvoista...eikä näillä näyttäisi olevan mitään ns. sairauksia...ei lue.

hepuli
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siksi kysyin, koska minulla exä uhkaa soittaa poliisit jos otan yhtään.. sanoo että jos poliisit minut puhalluttaa ja olen ns huppelissa, niin ottaavat lapset huostaan koska lasten kanssa täytyy olla joku selvinpäin oleva henkilö. en uskalla ottaa yhtäkään kun pelkään että se exä saa jostain päähänsä soittaa kytät ja lapset viedään.. :(
no helvetistäkö se ex tietää ootko ottanu vai et???

ap
Alkuperäinen kirjoittaja hepuli:
siksi kysyin, koska minulla exä uhkaa soittaa poliisit jos otan yhtään.. sanoo että jos poliisit minut puhalluttaa ja olen ns huppelissa, niin ottaavat lapset huostaan koska lasten kanssa täytyy olla joku selvinpäin oleva henkilö. en uskalla ottaa yhtäkään kun pelkään että se exä saa jostain päähänsä soittaa kytät ja lapset viedään.. :(
ei se tiedäkään, se soittelee tänne kyttiä ihan milloin sitä sattuu huvittamaa. ja turhaan minulle huudat, ymmärrät varmaan että niiden on pakko tarkistaa tilanne jos kyse lapsista ja siitä että äiti "humalassa". siksi en uskalla ottaa yhtään koska ikinä ei tiedä millon ex saa päähänsä taas kytikselle soitella.

ap
tietääkö muuten joku, mitä laki tähän sanoo? un jollain oli lapset viety yöksi kolme oluen jälkeen pois. onko oltava täysin nollatoleranssilla, minulle (isokokoiselle ihmiselle) ei kyllä kolme kaljaa tuntuisi oikeasti yhtään missään.

hepuli
ei se tiedäkään, se soittelee tänne kyttiä ihan milloin sitä sattuu huvittamaa. ja turhaan minulle huudat, ymmärrät varmaan että niiden on pakko tarkistaa tilanne jos kyse lapsista ja siitä että äiti "humalassa". siksi en uskalla ottaa yhtään koska ikinä ei tiedä millon ex saa päähänsä taas kytikselle soitella.
no enhän mä sulle huutanu!luulen silti et yhen uskallat ottaa joka tapaukses(ei yhest siiredin/kaljan juonnist lapsia huostaan oteta! ja tee ilmotus häiriköinnistä jospa se ex jättäis sut rauhaa?

hui
Minä olen ottanut joskus 2siideriä kaverin kanssa leffaa katsoessa. Lapsi tällöin ollut nukkumassa. ja jos menee yhtään "yli" olotila pitänyt pitkän tauon.
Tuosta jonkinverran huono omatunto mutta kun pitää huolen että ne kaksi siideriä juo esim 4-5tunnissa ei hätää pitäis olla. Ja syö samalla. Rentouttaa mut ei muuten. Ja eikös täällä aika monet mammat juo ja niiden isännätki iltaisin 1-2 siideriä tai olutta. molemmat?

En oikein tiedä onko tuo hyväksyttävää. Ehkä pitäisi luottaa siihen että omatunto soimaa, niin silloin ei ehkä pidä toistaa tuota (kerran noin tehny)

Ja exästäsi, aika pirullinen ukko. Kokee ilmeisesti tarvetta kontrolloida sinua eron jälkeenkin ja tehdä kiusaa. ja sehän näköjään onnistuu.

Minä en ainakaan sinun tilanteessa lähtisi juomaan jos pari kertaa viikossa käy kytät, en ottaisi riskiä mistään hinnasta!!!

ap
no enhän mä sulle huutanu!luulen silti et yhen uskallat ottaa joka tapaukses(ei yhest siiredin/kaljan juonnist lapsia huostaan oteta! ja tee ilmotus häiriköinnistä jospa se ex jättäis sut rauhaa?
no joo, anteeksi, ajattelin että minuun hermoistuit kun voimasanoja tuli jo :D niin, täytyy pysyä yhdessä siiderissä niin ei tule mitään sanomista. tai en tosiaan ota ollenkaan niin ei ainakaan tarvitse pelätä.

exästä olen tehnyt rikosilmoituksia ja hain myös lähestymiskieltoa mutta mulla ei ole mitään oikein millä todistaa tätä häirintää.. on sanonut poliiseille ja soskuille että olen alkoholisti (en todellakaan, kerran pari vuodessa baarissa käyn) ja siksi kuulemma soittelee tänne meille poliiseja viikottain kun on huolissaan meidän lapsista. joka kerta olen selvinpäin ollut (ja aina muutenkin) kun on poliisit tänne tulleet, en tajua miksi ne ei kytiksellä usko että ex haluaa vain häiritä ja hankaloittaa mun elämää.

tietääkö muuten joku, mitä laki tähän sanoo? un jollain oli lapset viety yöksi kolme oluen jälkeen pois. onko oltava täysin nollatoleranssilla, minulle (isokokoiselle ihmiselle) ei kyllä kolme kaljaa tuntuisi oikeasti yhtään missään.
Sitä just tässä aattelin joillekkin ei käy päähän ja joillekkin käy...se 4..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja tane 77:
nimenomaan, millä perusteella voi tehdä kiireellisen huostaanoton? vain sillä perusteella, että äiti on juonut kolme olutta vaikka ei olekaan humalassa? vai niin että äiti on mennyt kolmesta oluesta humalaan? luulisin että jotenkin tapauskohtaisesti nämäkin on katsottava.. toki en siltikään ala omia rajoja kokeilemaan ja näin riskiä ottamaan..

yks vaan
Alkuperäinen kirjoittaja dgbdfb:
mä olin juonut kolme olutta kaksi vuotta sitten niin exä soitti sosiaalipäivystyseen ja hakivat lapset kahdelta yöllä ja veivät perhekotiin yöksi, takaisin sain seuraavana päivänä
Kumpikohan niitä lapsia ressaa enemmän se, että äiti ottaa 3 olutta niiden nukkuessa ja ne ei tiedä asiasta mitää ja aamulla jatkuu tavallinen arki vai se, että ne kiskotaan keskellä yötä sängyistä ja raahataan vieraiden ihmisten mukana johonkin vieraaseen outoon paikkaan?

Ja täytyy sanoa et aika älytön exä ap: lla. Minä tahtoisin antaa sille sakot jo siitä syystä että turhaan vaivaa poliisia. Saattashan poliisilla olla vaikka oikeeta työtäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja tane 77:
nimenomaan, millä perusteella voi tehdä kiireellisen huostaanoton? vain sillä perusteella, että äiti on juonut kolme olutta vaikka ei olekaan humalassa? vai niin että äiti on mennyt kolmesta oluesta humalaan? luulisin että jotenkin tapauskohtaisesti nämäkin on katsottava.. toki en siltikään ala omia rajoja kokeilemaan ja näin riskiä ottamaan..
niin...

ap
hehheh, laskin juuri promillemittarilla veren alkoholipitoisuuden niin että olisin juonut 4 kaljapullon kokoista siideriä viidessä tunnissa, niin sen mukaan alkoholia olisi veressä peräti 0.1 promillee.. kyllä on jo selkeet huostaanoton perusteet siinä.. :D mutta joo. ehkä kuitenkin pidättäydyn siinä yhdessä sidukassa, varmuuden vuoks.

ap
hehheh, laskin juuri promillemittarilla veren alkoholipitoisuuden niin että olisin juonut 4 kaljapullon kokoista siideriä viidessä tunnissa, niin sen mukaan alkoholia olisi veressä peräti 0.1 promillee.. kyllä on jo selkeet huostaanoton perusteet siinä.. :D mutta joo. ehkä kuitenkin pidättäydyn siinä yhdessä sidukassa, varmuuden vuoks.
siis niin että viien tunnin päästä juomisen aloittamisesta puhallutettais..

Yhteistyössä