Jos olette joutuneet menemään äitipolille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ennen synnyttämään menoa niin oletteko soittaneet ensin vai menneet vaan ja minkä syyn vuoksi olette menneet? Miten teihin on suhtauduttu? Mulla oli yks päivä kipukohtaus mahassa ja soitin äitioilille niin oli jotenkin tyly vastaanotto että mitä nyt sinne soittelen jonkun kivun takia (kaikenlainen kipuili kun raskauteen kuuluu). Mietin vaan jos tulee vastaavia kipuja tai sattuis ettei vauva oikein liikkuis mahassa niin kannattaako sinne vaan mennä suoraan vai kysyä ensin puhelimitse?

Mä taisin mennä samana päivänä kun oli la ja soitin eka omaan tk:een, josta käskivät olla yhteydessä äitipolille, jonne soitettuani heti pyysivät tulemaan sinne. Syynä oli kysta synnytystä ajatellen "kriittisessä" paikassa... :whistle:

Vähän riippuu missä asut. Oulussa on äpoli ja synnyttäjien vastaanotto erikseen. Äpolille täytyy varata aika ja sinne tarvitsee lähetteen. Synnyttäjien vastaanotolle voi mennä päivystysajalla raskaana olevat jos tulee jotain hämminkiä (ei siis pelkästään synnyttäjät)

Kannattaa soittaa. Mä menin kerran kun vauva ei liikkunut ja tarkistivat että kaikki hyvin. Sitten kävin pari kertaa kun oli raskausmyrkytysoireet ja sitten menin suoraan neuvolasta kun oli selvä raskausmyrkytys.

Yhteistyössä