Jos olet sairaslomalla...

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
joko lapsen tai itsesi takia niin kehtaatko liikkua julkisilla paikoilla sillä riskillä että työkaverisi näkevät sinut? Käydä esim. kaupassa?

Kiperiä kyssäreitä siis lisää liittyen sairaslomiin ;-D
 
menin kerran syömään lounasaikaan erääseen ravintolaan sairaslomalla ollessani ja hups! Pomo tuli sinne kanssa..... Selittelin jotain lääkärikäynnistä naama punaisena ja ruokahalut kyllä hävis samantien... Tosi noloa...
 
Jos olen itse sairaslomalla, olen kaiketi sairas, ja sairaana pysyn kotona.
Jos lapsi on sairas, en pääse siinäkään tapauksessa päiväsaikaan mihinkään, koska hoidan lasta kotona (häntähän ei voi esim. kaupoissa kuljettaa).

Toki, jos sairasloman syy on esim. kurkunpääntulehdus ja vaatii hiljaisuutta, voisin silti kaupassa käydä :).
 
Turkilmas
Jos mä olen itse sairaslomalla, niin silloin olen sen verran kipeä etten kauppaan kyllä mene. Jos taas olen sairaslomalla lapsen takia, niin en näe mitään syytä miksi en voisi liikkua missä haluan iltaisin lapsen ollessa isänsä kanssa.
 
minä
yritän luikkia salaa julkisilla paikoilla ja pälyilen, että näkyykö työkavereita tai pomoa. Yritän pysytellä kotona, mutta jos olotila on jo parempi niin liikkeelle on päästävä. Jos lapsi sairastaa niin taudista riippuen ollaan kotona, jos kuume on hellittänyt niin saatamme käydä vaikka kaupassa yhdessä, jos en yksin pääse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Jos mä olen itse sairaslomalla, niin silloin olen sen verran kipeä etten kauppaan kyllä mene. Jos taas olen sairaslomalla lapsen takia, niin en näe mitään syytä miksi en voisi liikkua missä haluan iltaisin lapsen ollessa isänsä kanssa.
juurikin näin
 
Njääh. Olen eri kaupungissa töissä ja meidän osaston kyylät asuu pääasiassa helsingissä ja espoossa. Ja vaikka törmäisinkin johonkin työkaveriin, niin tuskin edes muistaisi olenko saikulla ja mistä syystä, vai onko mulla vp.
 
Riippuu sairaudesta. Jos vaikka jalka paketissa niin silloin voi liikkua. Flunssassa ja mahataudissa ei... no voi lähikauppaan piipahtaa jos on pakko muuta ei. Silloinhan on kipeä.. ei muoa ainakaan kiinnosta silloin kylillä juokseminen.
 
mametsu
jos olen paskatustaudissa niin en edes yritä lähteä vessasta mihinkään..;=) jos taas muu tauti niin kaupassa, apteekissa kyllä käyn, mutta en "shoppaile"...lapsi jos sairas niin päivällä ollaan kotosalla mutta illalla voin käydä kaupassa, jumpass tms. jos isä/muu hoitaja. eikä hävetä.
 
Riippuu sairauden laadusta. Flunssa ja oksupoksu kyllä sitoo aika tiukkaan kotiin, mutta joku muu syy sallii liikkumisen. Ja pakkohan se on käydä esim. lekurissa ja apteekissa, kai siinä voi samalla piipahtaa kauppaankin.
 

Yhteistyössä