jos olet kotiäiti, ja kutosluokkalainen menee 8:ksi kouluun, miten toimit?

  • Viestiketjun aloittaja miten toimit
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26925907]Mitäs sun miehes tekee? Ja muidenkin?[/QUOTE]


Mun mies ei yleensä ole arkisin kotona, mutta jos hänellä on vapaa päivä niin nukkukoot ja jos menee töihin, niin riittää että huolehtii itsestään..., mutta vastapainona hän saa hoitaa illalla lapset nukkumaan aina kun on kotona.
 
"vieras"
[QUOTE="jaa";26925600]No missäpäin tässä ketjussa on sanottu, ettei isä osallistu lastenhoitoon?[/QUOTE]

Ap:n kysymys oli: heräätkö sinä äitinä VAI lähteekö lapsi aamulla itsekseen kouluun. Selkeesti tossa on isä jätetty sivuun koko kysymyksestä. Kyllä sekin pitäisi olla vaihtoehtona.
 
Meillä menee mies seittämään töihin ja herätään aamusin 6 maissa ,juodaan aamukahveet kahelleen ja mies lähtee töihin.. teen eväät ihan vaan senkin takia että hän tuo sen leivän tähän pöytään.. minä olen siis kotiäiti. pojat lähtee 8 maissa ja herättelen heidät n.7.15 ja keitän kahvit uudestaan.. ja kattelen että ottavat aamupalan ym.. hampaan pesut.. ja pidättehän mua toki pöljänä kun jokainen vaatii oman hellyyden ja huomion niin meillä se menee meiän kolmosluokkalaisen kanssa näin.. ÄITIII!!! Sukat!! ja Äiti menee ja hakee sukat ja myös pukee ne jalkaan.. poika kyllä osaa ne itsekin laittaa mutta siitä on näin kouluaamuina tullut tapa ja nautin siitä itsekin.. isommat toki kiusaa välillä että äidin lellipentu kun laittaa sukatkin.. :D ja ekaluokkalainen on että elä yritääkkää.. hyi... :D
 
Mä herään viikolla 5-5.30.Herätän miehen, lapset pienemmästä isompaan(jos eivät muuten herää).Itse lähden kahdeksaksi töihin.Sitä ennen vien kuopuksen 5v hoitoon, opiskelijat kulkevat mun kyydissä ja jätän heidät omiin opinahjoihinsa ja suuntaan viimiseksi työmaalle. Kun olin aikoinaan vauvan kanssa kotona, niin kyllä mä aina nousin itse ennen kuin kukaan lähti kouluun ja töihin.Minusta olisi ollut todella ankeeta alaluokkalaiselle, että olisi joutunut lähtemään kouluun niin että äiti vain vetäisi lonkkaa.Nukkumaan ehti myöhemminkin ja kyllä meillä vauva valvottikin.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
mä keitän joka aamu puurot, syövät tai eivät. Itse kun herään kuuuden pintan nin alan keittelemään puuroa ja kahvia jo siihen aikaan: Syön itsekin aamuisi puurona. pärjän siloin koulss amainiosti salaattiannoksella =) Syön vasta päivällisaikaan lämpimän ruoan, eli noi klo 16-18
Ahaa! Nyt meni mielenkiintoiseksi! Kerrotko lisää? :) Syötkö iltapalan? Mitä syöt iltapalaksi?
 
vierass
En todellakaan nousisi. Olin kotona vielä, kun esikoinen kolmannella ja lapsi ite pyysi, että en nousisi :D Nykyään kun käyn töissä, lapsi nousee vasta, kun mä oon jo lähtenyt... En ole aamuihminen enkä sellaiseksi tule koskaan muuttumaan. Ehdin olla äiti kyllä muinakin vuorokaudenaikoina.

Vkonloppuisin ja lomilla mies nousee aina lasten kanssa.
 
"vieras"
mä keitän joka aamu puurot, syövät tai eivät. Itse kun herään kuuuden pintan nin alan keittelemään puuroa ja kahvia jo siihen aikaan: Syön itsekin aamuisi puurona. pärjän siloin koulss amainiosti salaattiannoksella =) Syön vasta päivällisaikaan lämpimän ruoan, eli noi klo 16-18
Ahaa! Nyt meni mielenkiintoiseksi! Kerrotko lisää? :) Syötkö iltapalan? Mitä syöt iltapalaksi?

Oletko kotiäiti?
 
viidenmami
apua mikä alotus, no todellakin ton ikänen herää itse, on herääny jo useemman vuoden.passatkaa vaa niitä muksujanne, saatta ihania vanhoja poikia nurkkiinne:.Dmeillä katotaa reput ja vaatteet ja aamupalat illalla valmiiks.
 
Minun koululaiset ovat 6-luokalla ja 3-luokalla. Yleensä teen heille aamupalan. Lapset sitten vastaavasti keittävät minulle iltapäiväkahvit tai viikonloppuna aamukahvit. Ei aina, mutta joskus. Ja osaavat he leivätkin meille aikuisille tehdä.

Meillä siis palvelu pelaa, mutta se on molemminpuoleista :)
 
[QUOTE="Äiti";26931718]Kyllä ne koululaiset tarvitsevat läsnä olevan äidin, ei nukkuvaa äiti.
Nukkua saa kun lapset lähtevät kotoa maailmalle.
Kaikella on aikansa.[/QUOTE]

Voi olla useita syitä nukkua, esim. vuorotyö, sairaus, valvonut koliikkivauvan kanssa.... Ja joku kuudesluokkalainen ei enää NIIN pieni ole, etteiö pärjäisi ja ymmärtäisi tilannetta. Vähän oudoksutti ketjun jyrkkä asnenoituminen tyyliin "ottakai heräisin, se kuuluu äitiyteen". Läsnä voi olla muulloinkin kuin univelkaisena ja silmät ristissä aikaisin aamulla.

Itselläni muuten oli tällainen herättelevä ja hereillä oleva äiti. Koskaan en syönyt hänen kanssaan aamupalaa, vaan olin aamuäreä esiteini enkä halunnut puhua kenellekään mitään :D
 

Yhteistyössä