Jos olen ollut eilen tekemisissä henkilön kanssa joka kantaa norovirusta, koska se voi minulle tulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tautiko alkamassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tautiko alkamassa

Vieras
Hänen miehellään alkoi tauti edellispäivänä, eikä itse ollut eilen vielä sairastunut, nyt itellä on vatsa vähän löysällä, uskaltaisko sitä mennä töihin, voiko näin nopeasti alkaa tauti? 3 aikaan nähtiin..

En kyllä varma ole, että oliko meillä juuri tuo vatsatauti. Itse oksensin koko yön ja aamulla alkoi ripuli, pientä lämpöä. Toinen lapsista alkoi oksentamaan seuraavalla illalla, pientä ripulia, ei kovin montaa kertaa oksentanut ja toinen lapsi kamalassa vatsakivussa sitä seuraavana iltana, mutta ei oksentanut vaikka paha olo olikin. Tauti siis heikkeni aina.

Meil oli lauantaina paljon vieraita, oli synttärit. Sunnuntai-iltana alkoi eka laps oksentelemaan, maanantain alko ripuli. Toinen laps alotti ripuloinnin tiistai-aamuna. Miä eile illalla aloin oksentaan, yöl sit saikii juosta vessas.

Sen tiijän että yhellä vieraalla oli ollu yli viikkoo aiemmin mahatauti. Muist vieraist en tiijä, ja lapsivieraist viel vähemmi.

Alkuperäinen kirjoittaja Tautiko alkamassa:
Hänen miehellään alkoi tauti edellispäivänä, eikä itse ollut eilen vielä sairastunut, nyt itellä on vatsa vähän löysällä, uskaltaisko sitä mennä töihin, voiko näin nopeasti alkaa tauti? 3 aikaan nähtiin..

Ite olen leik.salihoitaja ja pöpöjä olen kohdannut jo 20v ajan työni kautta. Omat tenavat jo teinejä tai ainakin matkalla siihen. Paljon on pienempänä ja ajoittain isompanakin räkiksiä sairastettu, osa sairaalaa myöten. Normaalit vatsataudit myös. Rankkaakin ollut mutta kenelläpä ei. Noro on rajuhko mutta menee vielä normivatsaflunssan piikkiin terveellä. Älkää panikoiko, elämä jatkuu ja turha miettiä milloin se nyt iskee vai iskeekö ollenkaan. Käsidesit käyttöön pöpöaikoina, elämässä on muutakin murehdittavaa. Vatsataudit on syvältä mutta niin on moni muukin..Joten hyvää päivänjatkoa sisaret!

Alkuperäinen kirjoittaja Tautiko alkamassa:

Jos vatsa on vähän löysällä niin en epäilisi noroa. Mulla noro oli kauheaa mahakipua ja pelkkää vettä lensi ulos

Yhteistyössä