Jos nyt menisit naimisiin, olisiko sinulla sama kaaso/bestman kuin alunperin?

njp
Lueskelin Iltalehdestä kertomuksia kauhukaasoista ja itsekeskeisistä bestmaneista ja tuli mieleen, että kuinka monella on esim. ystävyys päättynyt häihin ja sitten vaan suhteet muuten väljähtyneet niin paljon, että tällä hetkellä tekisi toisen valinnan?

Luulen, että päätyisin nytkin samaan ratkaisuun kaason suhteen, vaikka voisi kyllä olla, että hän kieltäytyisi, koska lapset ovat pieniä. Itse jouduin aikanaan kieltäytymään vastavuoroisesta palveluksesta hänelle, koska esikoisen laskettu aika oli vain viikon häiden jälkeen, enkä voinut varmasti luvata, että olisin edes päässyt paikalle, jos vauva olisikin jo päättänyt syntyä etuajassa. Nyt jos pyydettäisiin, suostuisin ehdottomasti.
 
"vieras"
Ei olisi. Kaasoni ei ihan noihin kauhukaasoihin yltänyt, mutta lähelle. Oli tekokuitu kirkkaanpunainen vesiraja minihame yllä. Mustat meikit, ilkeästi sanottuna maksetun naisen näköinen. Useampi vieras huomautti jälkikäteen kaason "pukeutumisesta". No, se ei mua niin haitannut, itsensähän häpäisi. Haittasi se, että suuttui kun en pyytänyt hänen ystäväänsä polttareihin, joka oli myös mun tuttu, jonka kanssa olin aiemmin ollut kaveri, mutta tietyistä syistä etäännytty. Muutenkin kaaso oli jo jonkin aikaa ollut lähes kaikesta mulle kateellinen ja näkyi käytöksessä. Oltiin vain oltu läheisiä aiemmin ja toivoin, että kaasoksi pyytäminen lähentäisi. Olin myös ajatellut, jos en pyydä, niin loukkaantuu.

Mutta nyt viisaampana, en olisi pyytänyt häntä vaan ihan toista ystävää.
 
Kaaso ei olisi ehkä sama, ei olla niin läheisiä enää. Bestman on miehen valittava ja en osaa kertoa mitä hän nyt tekisi ja varabestmanista/seremoniamestarista ei ole kuulunut mitään aikoihin ja nähtykin on yli 2v sitten viimeksi eli hän nyt ainakin menis vaihtoon.

Ei meillä muuten toista bestmania olisi ollut mutta kun ensimmäinen katkaisi jalkansa kuukautta ennen häitä niin jotain oli tehtävä.
 
"Vieras"
Itsellä oli niin pienet häät, ettei ollut noita apureita. Sen sijaan olen kylläkin oudoksunut tuttujen valintoja... Se epäpätevyys tai sopimattomuus tehtävään on valitettavasti saattanut näkyä monelle muulle, muttei itse morsiamelle tai sulhaselle. :/
 
Olisi kyllä sama kaaso.
Hän teki hyvää työtä häiden suhteen.
Oli tosin hermostuneempi kuin morsian:)
 
morsian -01
Kaaso oli tosi mahtava, ei mitään valittamista, paras ystäväni koulu-opiskeluajoilta. Mutta tässä vuosien kuluessa ei olla enää oltu paljoakaan tekemisissä, asutaan eri puolilla Suomea, joten kaaso olis tod.näk. joku muu. Mutta en tosiaankaan tiedä kuka, oikein läheisiä ystäviä ei ole, ehkä siskosta tulisi nyt kaaso (häiden aikaan oli yläasteella).

Bestman olisi varmaan sama, miehen veli.
 
minä..
Varmaan olisi sama kaaso. Hänestä tuli viisi vuotta häiden jälkeen esikoisemme sylikummi :)

Bestman menisi vaihtoon, emme ole olleet missään tekemisissä yli kolmeen vuoteen.
 
"vieras"
Ei samaa! Muutenkin kun rakkaus on uusi, pitää pyytää uudet ihmiset. Muuten traditio menettää jo merkityksensä. Kaasoksi pyydetään vain kerran elämässä ja piste.
 

Yhteistyössä