Jos nukutat lapsesi viereen tai syliin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sohvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sohvi

Uusi jäsen
02.09.2004
28
0
1
... ja nukahdettuaan siirrät omaan sänkyyn, niin nukkuuko yleensä koko yön sitten omassa sängyssään? Lapsen ikä ja vähän historiaa kuinka nukutettu aiemmin?

Meillä vuoden ikäinen, jonka olen nyt taipunut (vähän vasten tahtoani) nukuttamaan viereen, kun nukutukset muuten kestää ikuisuuden. Pelkään vaan että tästä kohta joudutaan tilanteeseen että lapsi myös nukkuu vieressä koko tai suuren osan yötä. Nyt alkuun on ainakin mennyt ihan hyvin yöt ja nukahtaa nopeasti viereen. Toivoisin vaan tämän jatkuvan.

Meillä sama juttu. Tyttö 1,2 v. Nukahti pienempänä helposti omaan sänkyyn, mutta nyt jo jonkin aikaa nukahtaminen on ollut todella vaikeaa. Hän nukahtaa helpommin viereen josta sitten kannetaan omaan sänkyyn. Joskus nukkuu koko yön tyytyväisenä mutta viime aikoina hän on herännyt yöllä itkemään ja seisoo sitten sängyssään kun sinne mennään. Ollaan nyt otettu viereen loppuyöksi ja siihen hän nukahtaakin heti uudestaan. Me vanhemmat vaan emme oikein osaa nukkua kunnolla kun hän pyörii vieressä. Ollaan koitettu huudattaa vähän aikaa mutta en millään raski antaa hänen huutaa niin lohduttomasti joten olen ajatellut sitten, että tulkoon vaan viereen. Ei kai sitä loputtomiin kuitenkaan kestä. Itsekin olen jo töissä joten yöllä mielellään menee siitä missä aita on matalin ja nukkuu kun aamulla pitää kuitenkin herätä. Onneksi tyttö saa jäädä aamulla koisimaan kun isovanhemmat tulevat häntä hoitamaan päiväksi. Olen huomannut, että jos häntä koittaa illlalla väkisin nukuttaa omaan sänkyyn ja huudattaa sielä, tulee yleensä levoton yö.
Toivottavasti tämä on jokin lyhyehkö vaihe.

Nukutamme pojan viereen ja siitä nostamme omaan sänkyyn. Pojalla ikää 1.4v ja yleensä nukkuu aamuun asti omassa sängyssään. Joskus kyllä kömpii jo aamuyöstä väliimme. Poika nukkunut vauvasta asti omassa sängyssä. Meillä ei ainakaan ole ollut vaikeuksia vaikka nukutammekin omaan sänkyymme. Ja yleensä nukahtaa noin vartissa. :headwall:

Meillä tyttö 1v3kk nukkuu "sivuvaunussa" meidän sängyn vieressä. Yleensä kömpii aamulla siihen ihan viereen jatkamaan unia, mutta meillä on aina nukuttu perhepedissä, joten ollaan totuttu. Sylissä pidetään illalla unen rajamaille ja sitten sänkyyn, jonne nukahtaa. Meillä imetyksen jälkeen tällänen nukutustyyli, koska ei haluttu huudattaa lasta. Ja en pidä sitä pahana, jos lapsi nukkuu vieressä, päin vastoin luo turvallisuuden tunnetta.. Se on tietenkin eri asia,jos vanhemmat ei saa sen tähden itse nukuttua.

Tyttö nyt 1v 1kk. Aloin hammaskipujen vuoksi nukuttamaan syliin. Eikä loppua tule. Nukkuu hyvin myös viereen, mutta herää vähän väliä omassa sängyssään. Päiväunet nukahtaa rattaisiin. Kolmas lapsi tulossa, joten olen yrittänyt opettaa itse nukahtamista muttei mikään auta. Esikoinen nukahti kun lauloin, mutta kuopuksen huuto vaan yltyy jos yritän laulaa tai muuten rauhoitella. Esim tassuttelusta ei ole hyötyä. Ei kai tämä ikuisuutta kestä. Toivotaan. :o

Mun poikani nukkui 7kk ikään omassa sängyssään oikein hyvin,läpi yön.Erosin siinä vaiheessa,ja tein niin fiksusti et otin hänet viereeni nukkumaan..Ajattelin et ihan muutaman kerran annan siinä nukkua,sit takaisin omaansa.Pah,ei todellakaan lähde kulumallakaan mun vierestäni enää omaan sänkyyn!Ei se mua haittaa,onhan tossa tilaa,mut ois ollut järkevämpää antaa vain nukkua siellä mihin oli tottunut..Noo,katellaan täs parin vuoden kuluttua,jospa sit yritetään omaan.Mä olen myös totuttanut hänet siihen et nukutan päikkäreille,sit nostan omaan sänkyynsä.Mut yöl jos nostan,herää taatusti tunnin sisällä ja vaatii viereen.Vois luulla et on eka muksu kun näin hölmösti olen totuttanut,mut eipä ole,on kolmas ja taitaa tulla aika lellitty =) Aikaisempien kanssa kaikki oli niiiin järkevää ja jämptiä...Säännöistä ei paljoa poikettu...

toinen tytöistämme on nyt 1v8kk, ja kesän aikana hälle on tullut tapa nukahtaa olohuoneen (on ollut viileämpääkin ison tuulettimen vuoksi) sohvalle silittelyjen kera (aiemmin nukahti itse omaan sänkyyns tutin ja rätin kanssa, tutista luopumisen jälkeen ollut vaikeampaa), josta sitten siirretään omaan sänkyyn. On viel toistaiseks semmoinen unissa huutelija, joka tarvitsee silloin tällöin yölläkin silittelyä ja lohduttelua, mutta pääasiassa kyllä nukkuu omassa sängyssään (siirrettiin just pinniksestä isompaan). Kokeiltiin siirtää jo isosiskon kanssa samaan huoneeseen nukkumaan, mutta just ton huutelun ja pahojen unien näkemisen takia siirrettiin takas meijän makkariin. Näin on paaaljon helpompaa.

Meillä poika n. 2 v. nukutetaan viereen ja kannetaan sitten omaan huoneeseen nukkumaan, pääsääntöisesti nukkuu aamuun saakka omassaan, välillä toki aikoja jolloin heräilee yöllä ja kipittää meidän väliin. Mutta kuulunee asiaan.

Yhteistyössä