Jos nettipankkitunnukset on lukittu

• Viestiketjun aloittaja kortless
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Niin toimiiko mikä automaatissa? nettipankkitunnukset? Kortti?

Kortti ainakin toimii normaalisti automaateissa ja kaupoissa.. Onhan se eri asia kuin ne verkkopankkitunnukset. Mutta että pääsisit asioitasi hoitamaan taas netissä niin se vaatii käynnin pankin konttorissa.

"elina"
Jos on laittanut tyyliin kolme kertaa väärin sen tunnarin, ei tarvi käydä konttorissa, vaan odottaa pari päivää ja kokeilla uudestaan. Näin ainakin Nordeassa, kokemusta on.

T.lahopää joka ei koskaan tajua yliviivata käytettyä lukua...:(

• Tykkää
Reactions: juupsis
"veiras"
[QUOTE="elina";27944491]Jos on laittanut tyyliin kolme kertaa väärin sen tunnarin, ei tarvi käydä konttorissa, vaan odottaa pari päivää ja kokeilla uudestaan. Näin ainakin Nordeassa, kokemusta on.

T.lahopää joka ei koskaan tajua yliviivata käytettyä lukua...:([/QUOTE]

Oot kyllä todella lahopää. Jos annat jo käytetyn tunnusluvun, Nordean sivusto kertoo. "Seuraavan tunnusluvun numero on xx"

Ja silti pystyt laittamaan sen kolme kertaa väärin?!?

[QUOTE="veiras";27944497]Oot kyllä todella lahopää. Jos annat jo käytetyn tunnusluvun, Nordean sivusto kertoo. "Seuraavan tunnusluvun numero on xx"

Ja silti pystyt laittamaan sen kolme kertaa väärin?!?[/QUOTE]

Kertoo, jos numero on tarpeeksi lähellä, mutta jos vaikka seuraava toimiv numero on 10 numeron päässä, ei verkkopankinenää kerro mikä on seuraava.

T: toinen lahopää

"veiras"
Kertoo, jos numero on tarpeeksi lähellä, mutta jos vaikka seuraava toimiv numero on 10 numeron päässä, ei verkkopankinenää kerro mikä on seuraava.

T: toinen lahopää
Olet siis mennyt verkkopankkiin yli kymmenen kertaa yliviivaamatta numeroita. Sitten sillä 11. kerralla syötät sen ensimmäisen yliviivaavattoman numeron?

Voisin kuvitella helposti hiustesi värin..

"brunetti"
Jos antaa väärät tunnukset kolme kertaa, niin ei pääse enää pankkiin.
Viime lauantaina sössin nuo tunnukset ja meinasin mennä pankkiin selvittää asian, mutta ovi oli lukossa :(

[QUOTE="brunetti";27944742]Jos antaa väärät tunnukset kolme kertaa, niin ei pääse enää pankkiin.
Viime lauantaina sössin nuo tunnukset ja meinasin mennä pankkiin selvittää asian, mutta ovi oli lukossa :([/QUOTE]

:( lukitsit sitten pankin.

"voi elämä"
Voi pyhä yksinkertaisuus. Olen luullut että tietokoneen käyttö ja nettipankki on hankalaa vain vanhoille ihmisille, ja itsekin olen jo yli viisikymppinen... Mutta tommoinen toopeilu ei ole konsaan konsaan ollut käsitykseni mukaan edes mahdollista nuorelle ja normaalisti kehittyneelle aikuiselle...

Joo, siis mies lukitsi verkkopankkitunnukset, kai silti kortti toimii esim kaupassa? :D Pikaisesti kirjoitettu yöllä tuo viesti :D
Kuten Kepsis tuolla jo totesi: nettipankkitunnukset ja pankkikortin käyttö ovat täysin toisistaan riippumattomia asioita. Jos itse tiliä ei ole suljettu, pankkikortin käyttäminen onnistuu ihan normaalisti. Eikä tiliä voi sulkea ilmoittamatta pankkiin, että tahtoo sulkea tilinsä.

Ja vielä sellainen huomio tähän väliin, että yrittäkää kanssaihmiset suhtautua toisten pieniin murheisiin vähemmän nuivasti. En ymmärrä miksi tuollaisessakin asiassa pitää ruveta toista solvaamaan. Viaton kömmähdys, ei se kenestäkään vajaaälyistä tee. Hutiluksen ehkä, muttei tyhmää.

Rollolainen
[QUOTE="veiras";27944514]Olet siis mennyt verkkopankkiin yli kymmenen kertaa yliviivaamatta numeroita. Sitten sillä 11. kerralla syötät sen ensimmäisen yliviivaavattoman numeron?

Voisin kuvitella helposti hiustesi värin..[/QUOTE]
mä en koskan yliviivaa käytttyjä numeroita,. jos sen tekee o helppo esin varkaan tietää mitkä numerot on jo käytetty

Rollolainen
[QUOTE="veiras";27945837]Sinulla on varmaankin siihen numerolappuun kirjoitettuna myös käyttäjätunnus?[/QUOTE]

ei ole,mutta ei kai sitä sa olla varovainen ja pienentää nitä riskejä että joku sine pääsisi

mä en koskan yliviivaa käytttyjä numeroita,. jos sen tekee o helppo esin varkaan tietää mitkä numerot on jo käytetty
mä en kanna nettitunnuksia mukana, salasana on muistissa vain omassa pääkopassa..ja jos tänne joku murtautuisi ja veisi pankkitunnukset, niin ei siellä tilillä koskaan tuhansia euroja ole kuitenkaan..ja toisaalta danskebank:illa kone kertoo mikä numero tulee seuraavaksi eli ei ole mitenkään järjestyksessä listalla.

Rollolainen
mä en kanna nettitunnuksia mukana, salasana on muistissa vain omassa pääkopassa..ja jos tänne joku murtautuisi ja veisi pankkitunnukset, niin ei siellä tilillä koskaan tuhansia euroja ole kuitenkaan..ja toisaalta danskebank:illa kone kertoo mikä numero tulee seuraavaksi eli ei ole mitenkään järjestyksessä listalla.
harvoin mullakaan ne mukana on, joskus otan kouluu jos on pakko, mutta yleensä ne ovat kirjoituspöydällä omassa purnukassaan....

"veiras"
Nordea onkin vissiin ainoa pankki, jossa on tuo aataminaikuinen yliviivaussysteemi käytössä. Käsittämätöntä nykyaikana.

Jos olet pankin ohjeiden mukaan säilyttänyt tunnuksen ja nuo luvut erillään, pankki kyllä maksaa varkaan viemät rahat takaisin.

Yhteistyössä