Jos munanjohtimet on katkaistu, leikattu ja poltettu niin eihän ne enää ala

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
kasvattamaan uutta johtoa mikä yhdistyy kohtuun??? Siis eihän se ole mahdollista?
Röörit on leikattu molemmat varmasti poikki, molemmista on leikattu pitkä pätkä pois että jäi vain tyngät ja niiden päät on poltettu. Sanokaa nyt että eihän ne röörit enää voi alkaa kasvamaan siitä uutta putkea ja liittyä kohtuun?

Ei voi. jotkut eläimet osaa tehdä noin kuten jotkut liskot ja jotkut mustekalat, jos raaja tai häntä katkeaa niin osaavat kasvattaa uuden mutta ei ihminen osaa. Ei siis hätää. Sterilointi missä on katkaistu ja poltettu johtimet on täysin varma etkä voi enää tulla raskaaksi. Jos menkat puuttuu niin ehkä vaihdevuodet alkoi tai laihdutat tms olet liian laiha. Joku muu syy

No, periaatteessa ei, MUTTA:
Minulta on poistettu toinen munatorvi ja jäljellä siis munasarja ja toinen puoli kokonaisuudessaan. Yhdessä raskauksistani kävi muista tutkimussyistä ilmi, että munasolu josta raskaus sai alkunsa, oli irronnut tältä vajavaiselta puolelta. Tuolloin asiaansa perehtynyt lääkäri kertoi, että munasolu voi kulkea munasarjasta kohtuun myös muuta kautta. Samoin kuin tukkeutuneen verisuonen kohdalla sama verimäärä löytää uuden tien kulkeakseen. Ei me ihmiset sisiliskoja olla, mutta melko ihmeellisiä luontokappaleita kuitenkin.

Ei ole totta. Jos joku on tullut sterin jälkeen raskaaksi niin steri oli tehty huonosti eli toinen puoli unohdettu tai laitettu sellaiset klipsit mitkä irtosi.

Ei ole totta. Jos joku on tullut sterin jälkeen raskaaksi niin steri oli tehty huonosti eli toinen puoli unohdettu tai laitettu sellaiset klipsit mitkä irtosi.
Tämä ei ole totta. Yksikään steri ei ole 100% varma. Todennäköistä se ei ole, todennäköisempää on voittaa lotossa jättipotti, mutta vuosittain lehdistäkin saa lukea heistä joilla katkaistuilla ja poltetuilla munatorvilla on vahingossa saatu alkuun raskaus. Nykyäänhän esim essurea ei edes saa. Kyseessä ei ole silti edes varsinainen ihme, sillä vatsaonteloon munasolu "imeytyy" hävitettäväksi elimistöstä mikäli se ei voi kulkeutua kohtuun hedelmöitettäväksi, joskus harvoin se löytää sieltä tiensä myös muualle. Kyseessä ei kuutenkaan ole mikään tennispallon kokoinen seiniä läpäisevä kuula, vaan ihan vain solu. Oletkos tiennyt että jopa puolet sterin jälkeisistä raskauksista on myös kohdunulkoisia? Valitettavasti 0,4% klipseillä sterkatuista ja 0,1% katkaisumenetelmällä sterkatuista naisista tulee toimenpiteestä huolimatta raskaaksi, osalla on myös katkaisumenetelmällä hoidettu munanjohdin voinut alkaa hakeutumaan takaisin yhteen, mut tämä tapahtuu jo pian toimenpiteen jälkeen.

Eli jos munanjohtimet on katkaistu ja poltettu 5 vuotta sitten niin ei voi nyt yhtäkkiä vuonna 2020 tulla raskaaksi? Jos se olisi tapahtunut niin pian sterin jälkeen?

Mä en ihan ymmärrä... Jos ne munasolut menee häviämään elimistöön kun munanjohtimet on katkaistu, niin miten ne siittiöt pääsee sinne missä ne munasolut häviää? Eihän nekään pääse sinne kun munanjohtimet on umpikujat. Eli kuinka nämä kohdunulkoiset raskaudet saa alkunsa?

Mä en ihan ymmärrä... Jos ne munasolut menee häviämään elimistöön kun munanjohtimet on katkaistu, niin miten ne siittiöt pääsee sinne missä ne munasolut häviää? Eihän nekään pääse sinne kun munanjohtimet on umpikujat. Eli kuinka nämä kohdunulkoiset raskaudet saa alkunsa?
Niin, en tiedä minäkään. Mulla on ollut yksi kohdunulkoinen koska toinen munatorvi oli kokonaan tukkeutunut joten alkio kehittyi väärään paikkaan sen tukoksen munasarjan puolelle. Munatorvi halkesi alkion takia ja leikattiin. Todistetusti yksi raskaus sai myös alkuna munasolusta joka irtosi siltä puolen. Mäkin olen miettinyt miten ne siittiöt sitten pääsee mihinkään..

Niin, en tiedä minäkään. Mulla on ollut yksi kohdunulkoinen koska toinen munatorvi oli kokonaan tukkeutunut joten alkio kehittyi väärään paikkaan sen tukoksen munasarjan puolelle. Munatorvi halkesi alkion takia ja leikattiin. Todistetusti yksi raskaus sai myös alkuna munasolusta joka irtosi siltä puolen. Mäkin olen miettinyt miten ne siittiöt sitten pääsee mihinkään..
Tuliko siitä alkiosta lasta?

Kyllä. Työssäni olen todistanut tällaisen tapauksen että sterilisaatiosta (munajohdinten katkaisu) huolimatta raskaus alkanut, ja ihan oikealle paikalleen kiinnittynyt alkio ja lapsihan siitä raskaudesta syntyi. Eli sterilisaatiokaan ei ole 100 % varma.

Yhteistyössä