Jos mulle on jo kuukausi sitten tehty toimeentulotuesta heinäkuulle päätös, onko raha heti aamusta tilillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Ja sä meinaat, että mä olen "tekemättä yhtään mitään"?? Mä käyn 8h päivässä koulussa ja justiinsa oli 3kk työharjoittelu jossa tein opettajan hommia koko ajan reilu 200e opintotuella. Raskaanpaa opiskelu on mitä työnteko. Työssäkäyvän ei tarvitse iltaa käyttää myös siihen työhön. Mä saan lukea joka illan sen jälkeen kun lapset on 8 jälkeen menneet nukkumaan.
Sorry, en tiedä mitä opiskelet, mutta mulle on aina opiskelut olleet huomattavasti helpompaa kuin työnteko. Itse asiassa tein vielä koko opiskeluajan töitäkin vielä vähintään 3 iltaa viikko ja kaikki lauantait kun se onnistui. Monesti olin töiden jälkeen vasta 10 jälkeen illalla kotona. Numerot todistuksissa kiitettäviä, niin ja ihan it-alan opinnot oli kyseessä.

Kyllä ihan tasan tarkkaa töissä käynti on rankempaa, on huomattavasti enemmän vastuuta, ja arjen pyörittäminen lasten kanssa vaikeampaa.

Lapset + opiskeluyhdistelmä, ilman töitä olisi kyllä ihan älyttömän helppoa.

Meillä tehdään edelliskuun aikana päätös, ja raha tulee tilille kuun 1. päivänä klo 9-11 välisenä aikana. Ja juu, ollaan saatu jo useampi kuukausi toimeentulotukea, eikä hävetä yhtään, pakko kai vuokrat ja sähköt maksaa? Enemmän hävettäis asunnottomuus... Ja koska kukaan ei tiedä perheemme tilanteesta, älköön kukaan huudelko että menkää töihin. Itseasiassa, mies tekee pienellä palkalla lähes 10 tuntia päivässä töitä.

Mulle päätös siis tehtiin koko kesäksi, päätöksessä lukee että maksupäivä 1.pvä kutakin kuuta. Normaalisti vien aina loppukuusta tiliotteet ja eka päivä on raha tilillä iltapäivällä. Ajattelin vain, että jos nyt onkin jo heti aamusta kun on päätös tehty noin pitkälle ajalle. Ollaan lähdössä vain linnanmäelle joten ois ihan kiva että raha ois jo aamulla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Naurettavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja pimpula:
Voi tää on niin naurettavaa,ku aina löytyy joku,joka ei tee muuta ku vittuilee.Onko se nyt niin jumaliste vakavaa,jos ap saa toimeentuolotukea???Ei pitäis olla teiän vittuilijoiden elämästä paljo pois,jos joku tota tukea saa.
No mut meitä on moneen junaan.

Jep. Eihän täällä voi oikeastaan mitään kysyä saamatta heti hirveää vittuilua. Huvittavaa että noinkin yksinkertaisesti kysymyksestä saatu taas aikaan näin pitkä vittuiluketju. Enkä yksinkertaisesti tajua, mitenkä jotakuta voi noin paljon hetkauttaa se että joku toinen saa tt-tukea. Jeeesus sentään.

se toinen maksaa sen toisen tt tuen. tajuutkos.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mulle päätös siis tehtiin koko kesäksi, päätöksessä lukee että maksupäivä 1.pvä kutakin kuuta. Normaalisti vien aina loppukuusta tiliotteet ja eka päivä on raha tilillä iltapäivällä. Ajattelin vain, että jos nyt onkin jo heti aamusta kun on päätös tehty noin pitkälle ajalle. Ollaan lähdössä vain linnanmäelle joten ois ihan kiva että raha ois jo aamulla :)

Mun kokemuksen mukaan raha tulee tilille tosiaan AINA mainitsemaani aikaan, vaikka päätös ois tehty miten. Koskaan ei sossun raha ole ennen klo 9 tullu, vaikka meillekin joskus päätös tehty 2 kuukaudeksi kerrallaan.

Hauskaa päivää teille huomiseksi toivotan, vaikka veikkaampa, että kohta joku tulee nälvimään, kun saatte tukea sossusta ja silti lähdtte lintsille... :D

Ap, hienoa että lapsesi saavat oikean kesäloman :) Olen oikeasti vilpittömästi iloinen siitä - tuntuu täälläkin olevan enemmän sääntö kuin poikkeus että lapset ovat melkein koko ajan hoidossa. Tiedän hyyyyyvin pieniä lapsia (alle 6kk) jotka näkevät vanhempiaan alle 2,5h päivässä. Itselläni onneksi hyvä tilanne, eikä tarvitse viedä lapsia hoitoon ollenkaan, mutta olen halunnut järjestää juuri näin.

Jos sulla on jo päätös niin todennäköisesti huomenna iltapäivällä rahat ovat tilillä :) Nyt vasta luin tuon viimeisen viestin.. harmi, eivät taida ihan aamusta olla :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja kati:
Voi tää on niin naurettavaa,ku aina löytyy joku,joka ei tee muuta ku vittuilee.Onko se nyt niin jumaliste vakavaa,jos ap saa toimeentuolotukea???Ei pitäis olla teiän vittuilijoiden elämästä paljo pois,jos joku tota tukea saa.

Jep. Eihän täällä voi oikeastaan mitään kysyä saamatta heti hirveää vittuilua. Huvittavaa että noinkin yksinkertaisesti kysymyksestä saatu taas aikaan näin pitkä vittuiluketju. Enkä yksinkertaisesti tajua, mitenkä jotakuta voi noin paljon hetkauttaa se että joku toinen saa tt-tukea. Jeeesus sentään.

Ei se kuule ihan noin ole. Ei ne suoraan sun verorahoistas oo pois jonkun muun ttt. Sähän voit vaikka aatella, et just SUN verorahat menee just sun lapses koulunkäyntiin tai harrastustoiminnan ym lisäämiseen, niitäkin rahotetaan katos veroilla, ei yksin huonotuloisten ttt... Jos se ei sit aiheuttas niin paljo katkeruutta, et joku saa toimeentulotukea, ja elää alle minimitulojen. Ei se sekään helppoa ole, eikä ainakaan kadehdittavaa.

me maksetaan verorahoillamme niin paljon muutakin...että turha siitä on yksittäiselle ihmiselle kiukutella. Meidän jokaisen peruskoulu on maksanut jo niin paljon et menee useempi euro ennenku oot sen verorahoillas "maksanu takas". Jokainen meistä voi ja tarvitseekin jossain elämäntilanteessaan veroeuroilla kustannettua palvelua, että turha kiukutella yksittäiselle ihmiselle asiasta...
jos systeemi kiukuttaa ota yhteyttä vaikka eduskuntaan tai presidenttiin:)

Et sä joutuisi silti yhtään sen vähemmän veroja maksamaan vaikkei sossusta rahaa heruisikaan kenellekkään, kyllä niille verorahoille jotain muuta käyttöä keksittäisiin. Joten ole ihan huoleti, et maksa minun toimeentulotukeani

Joo, se on ihan totta, kyllä mullekin kelpaisi linnanmäen reissut kun sossu maksaa, kelle ei kelpaisi? käsi pystyyn! Itse oon raskauden selkävaivojen takia sairaslomallla, ja myös toimeentulotuella, koska ei oo voimassa olevaa sopimusta, ja töihin en voi selän takia mennä. Meillä ei oo rahaa lintsiin ym. jos selkäni takia pystyn liikkumaan niin rannalla ollaan eväiden kanssa. Et tasan ei mee nallekarkit. Mutta tosiasia on se että mitä enemmän lapsia sitä enemmän rahaa ja tukia. Niin, ja ap, jos kerran töitä olisi tarjolla niin miksi ihmeessä et mee, kesällä kun olisi kai mahdollisuus tehdä normaalia työpäivää kuin muutkin. Vai oliko se syy siinä että teillä ei yksikään päiväkoti oo auki, ja kaikki lapsiperheet lomailee kera sossun linnanmäellä ym.

Alkuperäinen kirjoittaja paskaa puhuu ap:
Joo, se on ihan totta, kyllä mullekin kelpaisi linnanmäen reissut kun sossu maksaa, kelle ei kelpaisi? käsi pystyyn! Itse oon raskauden selkävaivojen takia sairaslomallla, ja myös toimeentulotuella, koska ei oo voimassa olevaa sopimusta, ja töihin en voi selän takia mennä. Meillä ei oo rahaa lintsiin ym. jos selkäni takia pystyn liikkumaan niin rannalla ollaan eväiden kanssa. Et tasan ei mee nallekarkit. Mutta tosiasia on se että mitä enemmän lapsia sitä enemmän rahaa ja tukia. Niin, ja ap, jos kerran töitä olisi tarjolla niin miksi ihmeessä et mee, kesällä kun olisi kai mahdollisuus tehdä normaalia työpäivää kuin muutkin. Vai oliko se syy siinä että teillä ei yksikään päiväkoti oo auki, ja kaikki lapsiperheet lomailee kera sossun linnanmäellä ym.

:laugh: anna mun kaikki kestää! Nyt kyllä putosin tuolilta.

Tää on mun mielestä aina yhtä huvittava perustelu tässä yhteydessä. Että suututaan jollekin yksittäiselle tt-tuen saajalle. Mikset sä voisi ajatella että sun verorahat menee sun lapsies koulutukseen ja muihin verorahoilla maksettaviin asioihin? Neuvolakin on ilmainen, samoin kirjasto ja niitä varmasti käytät. Verorahoilla nekin maksetaan.

Mitä enemmän lapsia, sitä enemmän tukia? No, onneksi se menee juuri näin, kun kuitenkin tosiasia on, että mitä enemmän lapsia, sitä enemmän myös niitä menoja... Esim mun miehen ei olis mitään järkee käydä töissä, jos ei saatas tukea lisäks. Saa 1000e palkkaa kuussa, siitä 250e työmatkoihin, 750e vuokraan. Kaikki loput laskut jää mun maksettavaks, mun yhteenlasketut tulot noin 900e, ja siitä siis esim sähkölasku, joka on iso, koska asunnossa sähkölämmitys. Ja lapsia 4, asumistukea ei saada, koska BRUTTOtulot ylittää just ja just rajan, vaikkeivat milläänlailla vastaakaan nettotuloja... Ttt saadaan muutama sata euroa kuussa.

Eli ei herroiks elellä, mut yks tai kaks huvipuistoreissua pystytään lapsille tarjoamaan, kuhan otetaan niihin omat eväät, ja elellään sit pihimmin muuten.

Eihän se ap:n vika ole niin jos sinun toimeentulotukesi ei riitä lintsiin. Se on kiinni ihan siitä miten sinä ne rahasi käytät, normit on kuitenkin samat kaikille.

Status
Viestiketju on suljettu.