Jos mulla on leivän päällä näitä, niin mikä aiheuttaa ton kutinan suussa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
Eli, muutaman kerran syönyt nyt leipää jossa margariinia, kinkkua, juustoa, kurkkua ja aromisuolaa... tuloksena kutiava suu, ihan kuten tomaatista(jolle olen allerginen). Jätin aromisuolan pois kun aattelin et se on siitä, mut nyt söin samanlaista leipää ilman suolaa ja taas kutiaa. Enhän mä voi kurkulle olla yliherkkä, en oo ennenkään ollu?!
Eikä noi muut kai aiheuta tommosta...? Leipä oli ihan tavallista ruisleipää.

voihan olla, että kinkku aiheuttaa sen kutinan jos se on esim. vanhaa, maustettua jne. samaten juusto jos on esim. savujuustoa. et kertonut, oliko kurkku maustekurkkua, jos oli, aika varmasti se.

kurkku oli ulkomaalaista tuorekurkkua. kinkun pakkausselosteessa mainitaan vain suola... Tuo leipä on ihan ruispaloja, joita oon syönyt jo vaik kuin pitkään joten tuskin siitä. Ja juusto ihan tavallista sinileimaa, sitä söin eilen pari siivua pelkiltään eikä kutinaa tullut.

Mut voiko tää olla ulkolaisesta kurkusta, kun vielä vähän aikaa sit oli suomalaista ja sitä söin kyllä ilman mitään oireita?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kurkku oli ulkomaalaista tuorekurkkua. kinkun pakkausselosteessa mainitaan vain suola... Tuo leipä on ihan ruispaloja, joita oon syönyt jo vaik kuin pitkään joten tuskin siitä. Ja juusto ihan tavallista sinileimaa, sitä söin eilen pari siivua pelkiltään eikä kutinaa tullut.

Mut voiko tää olla ulkolaisesta kurkusta, kun vielä vähän aikaa sit oli suomalaista ja sitä söin kyllä ilman mitään oireita?

voi olla...torjunta aine jäämät on toista luokkaa niissä ja erilaiset..niin ihan hyvin niille..
uskallatko kokeilla kuorettomana syödä kurkkua?aiheutuuko oireita silloin(meinaan että ne jos torjuntaineet on siinä kuoressa)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

se kurkku on täynnä vaikka mitä sittiä :x ja joku aika sitten oli täällä linkki kun kurkku työnsi valkosia matoja ulos....pysy kotimaisissa vaan

Alkuperäinen kirjoittaja JenPen:
Mä olen ainakin kurkulle allerginen, sekä kuorelliselle että kuoritulle... Kutinaa aiheuttaa suuhun-

Sama täällä ja vatsaa koskee tosi pahasti että oon kaksinkerroin

Kinkussa ei ollu tuota natriumglutamaattia.
Kokeilen illal tuota kurkkua syödä pelkiltään, sit näkee jos se on siitä. nyt on turha kokeilla kun suu vielä rakkuloilla tuosta leivästä. :/

se on se leipä mikä kutittaa. sulla on keliakia. vehnäjauhot varsinkin on paha paha! ruisleipäviipaileistakin yleensä löytyy vehnää.. esim. vaasan ruispaloissa on n 70 % vain ruisjauhoja..

Yhteistyössä