jos minulle ja miehelleni sattuisi jotain 8kuolema) niin menisikö lapset kummeille. meneekö se oikeasti noin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hysteerinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hysteerinen

Vieras
tuli vaan mieleen, kun ollaan ulkomaille lähdösä ja lapset jää mummon kanssa kotiin, että jos meille jotain tapahtuisi niin menisikö lapset kummeille, ei kai heitä erottettaisi toisistaan (2v ja 3v) koska eivät kyllä osaisi elää ilman toisiaan ja kaipaavat jo minuutissakin toisiaan. Tuli vaan mieleen kun noita lento-onnettmuuksia on tapahtunut. Ädilleni jo asiasta puhuin ja sanoi, että muistat sitten, että lapsia ei erotata missään tilanteessa!

Mikään ei koskaan mene yhdellä ja ainoalla tavalla. Lapsenne todennäköisesti saisivat jäädä mummille ja myöhemmin mietittäisi olisiko joku sukulaisista valmis ottamaan lapset, vaikka tämä mummi. Jos ei niin sitten varmaan olisi edessä sijoitus johonkin perheeseen.

Eivät he auttomaattisesti menisi yhtään kellekään, ennemmin voisin kuvitella että isovanhemmille odottelemaan tarkempaa päätöstä kuin millekään kummeille. Lapsen etuahan siinä tottakai sitten katsotaan eli luultavasti kyllä katsottaisiin että lapsien edun mukaista olisi pysyä yhdessä jatkossakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikään ei koskaan mene yhdellä ja ainoalla tavalla. Lapsenne todennäköisesti saisivat jäädä mummille ja myöhemmin mietittäisi olisiko joku sukulaisista valmis ottamaan lapset, vaikka tämä mummi. Jos ei niin sitten varmaan olisi edessä sijoitus johonkin perheeseen.

miten ikä vaikuttaa. Äitini on 55v. ja työelämässä vielä.

Eiköhän se tapauskohtaisesti katsota kenelle lapset menee.

Mun äiti on "testamentannut" mun pikkusiskot mulle jos sille itselleen käy jotain. Tyttöjen isä on jo kuollut, täytyy toivoa että äiti pysyy hengissä vielä pitkään...

Myö mietittiin kans, minne meidän tyttö joutus, jos myö vanhemmat kuoltais. Tahdotaan ehdottomasti, että tyttö pääsis miun vanhemmille (isä 51, äiti alle 50). Kysyin tätä lakimieheltä, että voiko asiasta tehdä paperin ja onko siitä mitään hyötyä. Hän sanoi, että hyötyä siitä ei ole, joissain tilanteissa pelkästään haittaa. Niinpä ollaan vaan "sovittu" vanhempieni kanssa, et tyttö on heidän, jos myö kuollaan ja hyö taistelee vaikka tytöstä. Mutta ilman tuota sopimustakin tiedän, että vanhempani tekis mitä vaan pienokaiseni eteen.

Alkuperäinen kirjoittaja obossumi:
Myö mietittiin kans, minne meidän tyttö joutus, jos myö vanhemmat kuoltais. Tahdotaan ehdottomasti, että tyttö pääsis miun vanhemmille (isä 51, äiti alle 50). Kysyin tätä lakimieheltä, että voiko asiasta tehdä paperin ja onko siitä mitään hyötyä. Hän sanoi, että hyötyä siitä ei ole, joissain tilanteissa pelkästään haittaa. Niinpä ollaan vaan "sovittu" vanhempieni kanssa, et tyttö on heidän, jos myö kuollaan ja hyö taistelee vaikka tytöstä. Mutta ilman tuota sopimustakin tiedän, että vanhempani tekis mitä vaan pienokaiseni eteen.

Mä tein just testamentin, ja siihen laitettiin toive, kenelle haluaisin lasten huoltajuuden menevän, jos mulle jotain sattuu. Exälle en heidän halua menevän, ja mulla yksinhuoltajuus, joten ex ei automaattisesti saa huoltajuutta,

Yhteistyössä