Jos mies uhkaa tappaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja

Vieras
Kaverin mies uhannut tappaa kaikki jotka liikkuu! Miten neuvon kaveria? Mies on tosissaan väkivaltainen ja itseänikin jo pelottaa. Neuvoin pikimmiten poliisin juttusille. Mitä poliisi voi tehdä? Miten nopeasti saa lähestymiskiellon? Help!

Läheisen vastaavaa tilannetta läheltä seuranneena voin todeta, että poliisi ei tee mitään. Lähestymiskieltoakaan ei saanut, koska ei ollut todisteita siitä että on uhannut tappaa. Eli poliisi tekisi jotain ja lähestymiskiellon saisi, jos tämä tyyppi toteaisi itse poliiseille että "joo kyllä mä sen oon luvannut tappaa".

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No turvakoti voisi olla paras vaihtoehto.

Ei ole täällä. Mä olen ihan neuvoton. Meille se hullu tulee ensimmäisenä pyssyineen kun perhe kadonnut.

Mikäli omaa aseluvan, niin tappouhkaukseen suhtaudutaan nykyään poliisin toimesta ERITTÄIN vakavasti. Eli ilmoitus poliisille, että ainakin menettää ne aseensa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Läheisen vastaavaa tilannetta läheltä seuranneena voin todeta, että poliisi ei tee mitään. Lähestymiskieltoakaan ei saanut, koska ei ollut todisteita siitä että on uhannut tappaa. Eli poliisi tekisi jotain ja lähestymiskiellon saisi, jos tämä tyyppi toteaisi itse poliiseille että "joo kyllä mä sen oon luvannut tappaa".

Voi ei. On uhannut kaverin vanhempiakin aiemmin mutta ovatko he jotenkin jäävejä tässä asiassa, en tiedä.

Ja jatkoa miettimään ,ehdoton ei yhdessä asumiselle toistaiseksi, mies hoitoon mikä hoito sitten parhaiten sopiikin. Itse lähdin enkä jääny odottelemaan mitään tasapainon paluuta, aika olis loppunu kuitenkin . Mun ja lasten elämä oli parempaa sen jälkeen .

:hug: Mä olen ollut ap vähän vastaavassa tilanteessa, mutten noin pahassa. Tuntuu jopa ettei ole paluuta kun vaikka uhkailija pääsisi mielisairaalaan niin parin vuoden päästä on taas lääkkeet jääneet ottamatta.

Anyway. Uhkaukset on otettava vakavasti. Niin vakavasti, että mä veisin lapseni pois paikkakunnalta turvakotiin vaikka ivaloon asti. Todennäköisesti muutaisin maasta. Joka tapauksessa naisen kannattaa ottaa yhteyttä turvakotiin. Turvakotilaiset on koulutettu tämäntyyppisiin tilanteisiin.

Mitä tulee teidän perheen tilanteeseen niin harkitsisin mummolaan menoa kunnes tilanne rauhoittuu.

Ei ole täällä. Mä olen ihan neuvoton. Meille se hullu tulee ensimmäisenä pyssyineen kun perhe kadonnut.

Eikös turvakoteja aika tiuhassa kuitenkin ole? Lähimpään mahdolliseen.
Asutteko kerrostalossa? Ei ainakaan ovea kannata avata ja hätänumero valmiina kännykässä. Jos asutte alimmassa kerroksessa yrittäisin ehkä lähteä itsekin pariksi yöksi pois kotoa.. :/ Ikävä tilanne.

Ehdottomasti myös vanhemmat soittamaan poliisille! Kyllähän se aina vaikuttaa kun useampi ihminen on kuullut tappouhkauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Semmonen mies kuuluu vankilaan.

Älä muuta viserrä, mutta kun maailma ei toimi niin. Valitettavasti. Ja kun joutuu vankilaan niin ensikertalaisena istuu tuomiosta vain puolet (esim. taposta vaikkapa käytännössä 3 vuotta) ja kun siitä puolesta on puolet kulunut niin kulkee taas lomilla vapaana ja on vaaraksi muille.

Eikös turvakoteja aika tiuhassa kuitenkin ole? Lähimpään mahdolliseen.
Asutteko kerrostalossa? Ei ainakaan ovea kannata avata ja hätänumero valmiina kännykässä. Jos asutte alimmassa kerroksessa yrittäisin ehkä lähteä itsekin pariksi yöksi pois kotoa.. :/ Ikävä tilanne.

Ehdottomasti myös vanhemmat soittamaan poliisille! Kyllähän se aina vaikuttaa kun useampi ihminen on kuullut tappouhkauksia.

Tiedän tapauksen, jossa mies tuli kirveen kanssa oven läpi keskustelemaan vaimonsa kanssa.

Olin tässä välissä puhelimessa. Ei ole vielä kaveri tehnyt mitään, mä ohjeistin sitä. Voi kauhee mikä tilanne. Millä saan järkeä toisen päähän!!!!!!!!! Ovet on meillä lukossa jne. Mä luulen et lähdetään kans pois kotoa.

tää nyt ihan akuutti tilanne? Milloin luvannut tappaa? JOs ihan tässä tänään, niin eikös voisi soitella niitä poliiseja paikalle ja kysyä vaikka niiltä, jos tietäisivät, missä lähin turvakoti?

Voit olla todistajana jos poliisi ei usko tappouhkausta. Ota heti yhteys paikalliseen poliisiin ja mieluiten johonkin muuhunkin viranomaiseen.. matkustus lähimpään turvakotiin vaikka sinne olisi kuinka pitkä matka. Siellä he osaavat todella neuvoa tulevaisuuden varalle ja auttaa jatkamaan elämää turvallisemmin...

Yhteistyössä