jos mies tehnyt velkaa, auttaisitteko maksamaan pois. Mielipiteitä....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Eeva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
niin...kyllä miehelle jää rahaa maksujensa jälkeen, mut en ymmärrä miks mun pitäisi kärsiä siitä jos on yksin hassannu rahansa. Ja ymmärtäisin jos nyt sitten kämppä olis täynnä tavaroita mitkä on pikavipeillä ym kustantanu, mut häl ei ole jääny mitään jäljelle niistä ajoista. Kaikki tavarat ym on mun hommaamia... Ja tottakai mä haluan auttaa, mutta kamppailen sen tunteen kanssa. Jos velka olisi tullut inhimillisemmästä syystä niin se olisi eri juttu...

[QUOTE="eeva";25880050]niin...kyllä miehelle jää rahaa maksujensa jälkeen, mut en ymmärrä miks mun pitäisi kärsiä siitä jos on yksin hassannu rahansa. Ja ymmärtäisin jos nyt sitten kämppä olis täynnä tavaroita mitkä on pikavipeillä ym kustantanu, mut häl ei ole jääny mitään jäljelle niistä ajoista. Kaikki tavarat ym on mun hommaamia... Ja tottakai mä haluan auttaa, mutta kamppailen sen tunteen kanssa. Jos velka olisi tullut inhimillisemmästä syystä niin se olisi eri juttu...[/QUOTE]

Mut öö, mieshän on tehnyt velkansa jo ennen teidän suhdettanne?
Jos se velka on sinulle noin kova taakka, et olisi häntä sitten kumppaniksesi valinnut.
Ja perhettä tehnyt tämän velallisen kanssa.

Okei.

Eli siis sä elät yhdessä miehen kanssa, jolla ei vissiin ole luottotietoja. Sä olet ottanut omiin nimiisi lainaa, ja ostanut teille kodin. Lisäksi sä olet hommannut kotiinne kaiken irtaimiston. Miehen rahat menee omien velkojen makseluun ja sitten omaan henkilökohtaiseen käyttöön. Ja nyt sä sitten vielä mietit, että josko maksaisit miehen velatkin pois, niin ei tarttis miesraukan niihin enää rahojaan laittaa. Tietysti, oishan se sitten miehellekin kivempi kun jäis enemmän omaa taskurahaa.

Sä oot varmaan ap joku sikarikas mutta sikaruma eukko, joka ei saa miestä muuten kuin ostamalla tämän rattopojakseen. Ei tätä kuviota muuten mikään selitä.

Me ehdittiin seurustella yli vuosi kun raha-asia vasta selvisi kokonaisuudessaan mulle.... mies peitti sen ja sain itse sen selville sattuman kautta. Kyllä siinä eroakin mietin kun järkytyksestä selvisin.

Joojoo: hyvin päätelty! Siis juuri näin. Mutta en ole sikarikas, ruma ehkä. Kysymys on kuitenkin siitä, etä päästäis vihdoin alottamaan puhtaalta pöydältä. Mies on toivottavasti oppinut läksynsä. Ja siksi laitoin kysymyksen tänne kun pähkäilen että jos osallistuisin velan lyhennykseen miehen apuna jotta saataisiin se pois.

[QUOTE="Eeva";25880138]Joojoo: hyvin päätelty! Siis juuri näin. Mutta en ole sikarikas, ruma ehkä. Kysymys on kuitenkin siitä, etä päästäis vihdoin alottamaan puhtaalta pöydältä. Mies on toivottavasti oppinut läksynsä. Ja siksi laitoin kysymyksen tänne kun pähkäilen että jos osallistuisin velan lyhennykseen miehen apuna jotta saataisiin se pois.[/QUOTE]

Tietenkin osallistut!

Pyydät saada osallistua iloiten ja lauleskellen!

Ja mieluummin vielä niin, että vapautat sen miehen niistä maksuista kokonaan. Otat omille kontoillesi sen velan! Eiköhän mies ole saanut jo rangaistusta kerrakseen, lapsellista ja sikamaista käytöstä sinulta ap että mies ylipäänsä vielä joutuu osallistumaan tuommoisen lainan maksamiseen. Häpeä.

Minua vähän ärsyttää kun ihmiset eivät tajua, että ovat onnekkaita, jos ovat päässeet velkaneuvontaan. Minun miestäni ei otettu edes vastaanotolle, vaikka olemme soitelleet sinne ja lähettäneet papereita. Mieheni on velkaantunut jo 20 vuotta sitten ruvetessaan nuorena ja tyhmänä yrittäjäksi. Velkaa on muutama kymppitonni, mutta mies maksaa sitä varmaan eläkkeelläkin. Juuri kun velka alkaa oikeasti lyhentyä, mies jää työttömäksi. Niin käy aina. Sosiaalitoimi ei auta, kun se ei huomioi velkoja, joten jos ei halua ulosottoon, on nostetta lisää lainaa ja sitä sitten taas maksellaan, kunnes tulee seuraava työttömyys. Velkaneuvontaan ei huolita jos on työtön. Silloin kun on töitä, ei myöskään huolita, kun mies saa juuri ja juuri lainansa lyhennettyä. Kädestä suuhun eletään, ei matkustella eikä ostella koskaan mitään uutta ja tätä jatkuu varmaan meidän loppuelämämme. Kunpa vaan oltaisiin jonain päivänä niin onnekkaita, että mies pääsisi velkasaneeraukseen. Ehkä pitäisi antaa koko höskän mennä ulosottoon, auttaisikohan se?

Parasta toki olisi, jos miehellä olisi pysyvä työpaikka. Nykyään ei enää riitä, että on saanut vakituisen työpaikan vaan firman pitäisi olla myös sellainen, ettei se kiinnosta kansainvälisiä ostajia.