Jos mies rakastaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
Olemme seurustelleet n. puolisen vuotta ja koko aika on ollut alamäestä ylämäkeen ja päinvastoin. Rakastamme toisiamme, mutta minun elämäntilanteeni takia emme voi tavata niin usein kuin mies haluaisi.
Miksei hän voi odottaa?
Niin pienestä saamme riidan aikaiseksi ettei mitään, molemmat ymmärrämme sen, silti lopetetaan puheluita kesken ja päätetään lopettaa koko suhde.
Miehen aloitteesta.
Kun en ota häneen yhteyttä tulee viestiä että jatketaan puhtaalta pöydältä.
Ylpeitä olemme molemmat, joten lähestyminen on riidan jälkeen vaikeata.

Viimeviikkoisen riitamme jälkeen minun tekisi mieleni soittaa tai viestittää, koska taisin loukata häntä tahattomasti.
Mutta eikö olekin niin, jos hän rakastaa todella, ottaa myös yhteyden...ainakin vielä kerran?

Olemme aikuisia ihmisiä vaikka ei kirjoitukseni perusteella uskoisi.

Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen;10635957:
Olemme seurustelleet n. puolisen vuotta ja koko aika on ollut alamäestä ylämäkeen ja päinvastoin. Rakastamme toisiamme, mutta minun elämäntilanteeni takia emme voi tavata niin usein kuin mies haluaisi.
Miksei hän voi odottaa?
Niin pienestä saamme riidan aikaiseksi ettei mitään, molemmat ymmärrämme sen, silti lopetetaan puheluita kesken ja päätetään lopettaa koko suhde.
Miehen aloitteesta.
Kun en ota häneen yhteyttä tulee viestiä että jatketaan puhtaalta pöydältä.
Ylpeitä olemme molemmat, joten lähestyminen on riidan jälkeen vaikeata.

Viimeviikkoisen riitamme jälkeen minun tekisi mieleni soittaa tai viestittää, koska taisin loukata häntä tahattomasti.
Mutta eikö olekin niin, jos hän rakastaa todella, ottaa myös yhteyden...ainakin vielä kerran?

Olemme aikuisia ihmisiä vaikka ei kirjoitukseni perusteella uskoisi.

Noin on moni jäänyt vanhaksipiiaksi. Ei kannata odotella toisen puhelua merkkinä rakkaudesta. Seksiä ei kannata pihdata myöskään, parempi katsoa heti mikä hän on miehiään. Jos hän on sinulle tärkeä, soita itse ja pyydä anteeksi. Sinun pitäisi tajuta, että on pelkästään positiivista, että hän haluaisi nähdä useammin kuin on mahdollista, minä olisin onnesta soikeana. Jos yhteinen aika on niukassa, kannattaisi tehdä tuosta ajasta laadukasta.

Eikö olisi välissä sinun vuorosi, varsinkin jos sinä olit se joka loukkasit? Ei kai se nyt miehen tehtävät ole aina ottaa yhteyttä ja pyytää anteeksi. Tarkemmin ajatellen, parempi jos ei ota yhteyttä niin pääsee eroon tuollaisesta lapsellisesta tuittuilijasta.

No olenhan minäkin ottanut yhteyttä, mutta nyt ajattelin että katsotaan. Jos menee niin menee..on hän niin monta kertaa ehdottanut suhteen lopettamista(silti kuitenkin tulee katumapäälle)
Ehkäpä hän on tottunut , että naiset kerjäävät, en tiedä mutta niin epäilen.
Kai hän on saanut kaiken haluamansa elämänsä varrella, ja nyt kun kaikki ei menekään kuten hän haluaa, pinna palaa...

Olen nyt päättänyt etten soita enkä tekstaa, en sitten osaa sanoa jos hän "alentuu" (taas kerran) miten suhtaudun.
Toivon että lähestyy/toivon että ei.

Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen;10636117:
No olenhan minäkin ottanut yhteyttä, mutta nyt ajattelin että katsotaan. Jos menee niin menee..on hän niin monta kertaa ehdottanut suhteen lopettamista(silti kuitenkin tulee katumapäälle)
Ehkäpä hän on tottunut , että naiset kerjäävät, en tiedä mutta niin epäilen.
Kai hän on saanut kaiken haluamansa elämänsä varrella, ja nyt kun kaikki ei menekään kuten hän haluaa, pinna palaa...

Olen nyt päättänyt etten soita enkä tekstaa, en sitten osaa sanoa jos hän "alentuu" (taas kerran) miten suhtaudun.
Toivon että lähestyy/toivon että ei.

Eikai vaan tämän kyseisen herrasmiehen nimi ala Jkirjaimella?

Jos mies rakastaa?
Tai jos nainen rakastaa? Rakastumisessa ei ole minkäänlaisia eroavaisuuksia.

Rakastuminen on riippumaton sukupuolesta, sivistys- tai elintasosta, iästä, kulttuurista ja tottumuksista. (Tennov)

Alberonin mukaan rakastuminen rakentuu todellisuuden jatkuvasti ylittävistä ikuisuushetkistä. Rakastuminen voidaan ajatella myös tauottomaksi signaalien vaihdoksi. Tunnekohdetta ihannoidaan ja pidetään salaperäisenä, mystisenä, jopa paratiisin tarjoavana onnentuojana. Se vaatii yksinoikeutta: se joka on epätavanomainen tahtoo tulla valituksi ja hyväksytyksi ja haluaa antautua kokonaan sille ainoalle joka voi suoda nautinnon, ilon ja elämän.

Miksei hän voi odottaa?
Rakastunut henkilö:
- pyrkii yhteensulautumiseen
- haluaa olla lähellä toista
- tuntee tarvetta saada jatkuvasti koskettaa toista
- tuntee, ettei hän koskaan saa kylliksi toisesta
- tuntee riippuvuutta rakastetustaan
- näkee omia tunteita, tarpeita ja ihanteitaan toisessa
- näkee toisen oman minän jatkeena, vain itseä varten olemassa olevana

Rakastunut kokee menettäneensä arvokasta onnen aikaa etsiessään vasta omaansa. Hän saattaa jopa kadehtia niitä ihmisiä, jotka ovat saaneet olla rakastetun menneisyydessä mukana, hänen itsensä ollessa ulkopuolella. (Alberoni)

Alkuperäinen kirjoittaja Kyseiliä;10636199:
Eikai vaan tämän kyseisen herrasmiehen nimi ala Jkirjaimella?
todellakaa ole kyse sinusta J-rakas, vaikka stoori on aikalailla samankaltainen kuin meillä :D Ei ole minun kirjoittamaa aloitus teksti.

Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen;10637216:
Ei ala.

Entäs jos olisit kirjoitukseni henkilö, miten reagoisit?
Jos ja kun ilmeisesti nyt ei järkevänoloisen ymmärrettävästi, on siihen n. pari todennäköisempää selitystä:

1. Rakastunut tuntisi menettämisen pelkoa liittyen rakastumisensa kohteeseen. Tästä johtuen vaikuttaisi sailaaloisen mustasukkaiselta sekoiljalta.

2. Toinen mahdollisuus olisi kontrollin menettämistä pelkäävä narsisti, jonka reaktio muistuttaisi hyvin paljon edellistä, mutta merkittäviä erojakin olisi huomattavissa.

Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen;10638161:
Anteeksi mutta nyt en ymmärtänyt?
Otaksun että miehen reagointi on osoittautunut jotenkin käsittämättömäksi ja etsit syitä poikkeavaan käytökseen.
Esitin kaksi luonnollista vaihtoehtoa (1. normaalin ja 2. epänormaalin), joiden avulla tilannetta voi yrittää selittää ymmärrettävästi. Analysoimalla syy/seuraus -suhteita miehen käyttäytymisestä voidaan päätellä mistä johtuu että mies reagoi tietyllä tavalla ts. ymmärtää häntä.

Yritin pyytää anteeksi ja pyysinkin.

Nyt ymmärrän että ei hänellä minua kohtaan ollut oikeita tunteita, jonkinlaista vallan/ja kavereille näyttämisenhalua.
Alan tottua ajatukseen ja olen kai ihan onnellinenkin että ei mitään radikaalia ehtinyt tapahtua.
Hänen luokseen muutamista tai sen sellaista.

Kiitos teille jotka kirjoititte ketjuun ja hyvää syksyä!

"Huomenna kaikki on toisin" :)

Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen;10644097:
Nyt ymmärrän että ei hänellä minua kohtaan ollut oikeita tunteita, jonkinlaista vallan/ja kavereille näyttämisenhalua.
Kuulostaa hieman salaperäiseltä. Mitähän sellaista on ilmennyt että ajatukset muuttuivat tämänkaltaisiksi?

Mulla on siinä mielessä samanlaisia kokemuksia, että olen rakastunut aivan liikaa töissään ja sosiaalisissa ympyröissään kiinni olevaan naiseen.

Se oikeasti vituttaa kun toisesta ei koskaan kuulu mitään, ellei itse ota yhteyttä. Eikä sekään aina onnistu. Lähetät viestin, niin siihen vastataan vaihtelevasti samana päivänä tai sitten ei koskaan. Suoraan puhelimitse jokseenkin mahdoton tavoitettava. Piankos tuon tulkitsee niin, ettei häntä kiinnosta enää, mutta jos kysyy asiaa suoraan, selitellään vain aamusta yöhön jatkuvilla kiireillä ja pyydellään anteeksi. Vaikka tiedän naisen totta puhuvan, niin harmittaahan se.

Niin tosissani kuin sen naisen suhteen olenkin, olen jo monta kertaa miettinyt irti päästämistä. Eihän sellaiseen suhteeseen kannata lähteä eikä tunteidensa orjana kitua.

Ei vaan tahdo pystyä irrottautumaan.

Kirjoitin tuolla jo melko helpottuneena että huomenna kaikki on toisin...

No niin on, tai sitten ei.
Aloitimme jälleen kerran "puhtaalta pöydältä" miehen toivomuksesta.
Eikä minua tarvinnut paljoa patistaa.

Todellakin:"Ei vaan tahdo pystyä irroittautumaan"
Vaikka järki huutaisi muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen;10657585:
Todellakin:"Ei vaan tahdo pystyä irroittautumaan"
Vaikka järki huutaisi muuta.

Niinpä niin, sitähän se on. Mutta jos hommassa mättää nimenomaan sinun kiireesi, neuvon panostamaan asiaan vähän enemmän. En elämäntilanteestasi mitään tiedä, mutta jos toinen yhtään tärkeä sulle on, kai aikaa on järjestettävissä.

Itse tunnen omassa tilanteessani olevani se, jolle suodaan aikaa sitten kun työasiat on hoidettu, ystävien kanssa ei ole mitään muuta, kumminkaiman pikkuserkun nimipäiväjuhlat on pidetty ja sukat järjestetty himassa väreittäin järjestykseen. Ei se niin ole, mutta välillä se siltä tuntuu. Ei ole kaksista, kehitä siinä sitten suhdetta...

Vaikka kuinka sitä naista jumaloinkin, olen kerran jo ottanut "loparit", mutta palasin kun seliteltiin. Pian teen sen uudestaan ja silloin päätös on lopullinen. Ei tuollaisella "suhteella" ainakaan minun tapauksessani ole mitään tulevaisuutta, ellei mikään muutu. Pelkkää ajanhukkaa ja vielä kivuliasta sellaista.

Mulla on siinä mielessä samanlaisia kokemuksia, että olen rakastunut aivan liikaa töissään ja sosiaalisissa ympyröissään kiinni olevaan naiseen.

Se oikeasti vituttaa kun toisesta ei koskaan kuulu mitään, ellei itse ota yhteyttä. Eikä sekään aina onnistu. Lähetät viestin, niin siihen vastataan vaihtelevasti samana päivänä tai sitten ei koskaan. Suoraan puhelimitse jokseenkin mahdoton tavoitettava. Piankos tuon tulkitsee niin, ettei häntä kiinnosta enää, mutta jos kysyy asiaa suoraan, selitellään vain aamusta yöhön jatkuvilla kiireillä ja pyydellään anteeksi. Vaikka tiedän naisen totta puhuvan, niin harmittaahan se.

Niin tosissani kuin sen naisen suhteen olenkin, olen jo monta kertaa miettinyt irti päästämistä. Eihän sellaiseen suhteeseen kannata lähteä eikä tunteidensa orjana kitua.

Ei vaan tahdo pystyä irrottautumaan.

Minulla sama tilanne, olen rakastunut mieheen, joka asuu eri paikkakunnalla ja tapaaminen usein on mahdotonta. Mies saattaa pitää kolmekin viikkoa-kuukauden taukoa yhteydenpidossa, ei vastaa viesteihin jne. Itse viestittelen tiuhaan että rakastan häntä ja kerron kaikenlaista tapahtumista ja tunteistani. Sitten hän taas ottaa yhteyttä ja sanoo rakastavansa, työkiireitä ja sen sellaista. Minulla itselläni tunteet vaihtelevat laidasta laitaan, tuntuu ihan pahalta henkisesti, kun en tiedä mitä hän todella minusta ajattelee. Tuntuu aivan kiusaamiselle. Ja kun hän kertoo rakastavansa, olen taas sulaa vahaa, vaikka vannon aina että jätän hänet. Miksi mies tekee näin? (tai nainenkin) Itse en halua roikottaa ketään, joko kerron että suhde ei toimi tai sitten mennään täysillä. Todellakin ajattelen että en kiinnosta häntä tarpeeksi. Ja näinkö asia sitten on. Hänen puheensa sitten kertovat muuta kuitenkin. En tiedä.

Viimeksi muokattu:
Minulla sama tilanne, olen rakastunut mieheen, joka asuu eri paikkakunnalla ja tapaaminen usein on mahdotonta. Mies saattaa pitää kolmekin viikkoa-kuukauden taukoa yhteydenpidossa, ei vastaa viesteihin jne. Itse viestittelen tiuhaan että rakastan häntä ja kerron kaikenlaista tapahtumista ja tunteistani. Sitten hän taas ottaa yhteyttä ja sanoo rakastavansa, työkiireitä ja sen sellaista. Minulla itselläni tunteet vaihtelevat laidasta laitaan, tuntuu ihan pahalta henkisesti, kun en tiedä mitä hän todella minusta ajattelee. Tuntuu aivan kiusaamiselle. Ja kun hän kertoo rakastavansa, olen taas sulaa vahaa, vaikka vannon aina että jätän hänet. Miksi mies tekee näin? (tai nainenkin) Itse en halua roikottaa ketään, joko kerron että suhde ei toimi tai sitten mennään täysillä. Todellakin ajattelen että en kiinnosta häntä tarpeeksi. Ja näinkö asia sitten on. Hänen puheensa sitten kertovat muuta kuitenkin. En tiedä.

viimeisin keskustelumme päättyi, että hän rakastaa minua oikeasti ja sen jälkeen kuukausi jälleen hiljaiseloa. Ei vaikuta oikein rakastamiselta vai mitä miehen päässä liikkuu??

Viimeksi muokattu: