jos mies on pakotettu isyyteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja podin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

podin

Vieras
niin, että nainen, jonka kanssa ei seurustellut, tuli raskaaksi tarkoituksella ilman että mies tiesi aikeesta.

Mies päätyi naisen kanssa seurstelusuhteeseen, koska heillä oli se yhteinen lapsi. Tekivät lisää lapsia ja nyt mies on salasuhteessa ex-naisensa kanssa vaikka siis edelleen on tämän lastensa äidin kanssa.

Kuinka vääränä pidät miehen toimintaa? lieventääkö se asiaa, että tämä lasten äiti teki miehestä alunperin isän tarkoituksella vasten tämän tahtoaan?

Mielestäni mies teki erittäin väärin, lapsen saaminen ei ole mielestäni mikään pakoite parisuhteelle ja kumpikin on oikeutettu poistumaan parisuhteesta, jos se ei toimi. Pettäminen on aina pettämistä, millä tekosyyllä tahansa. Itsehän mies suhteeseen meni ja lisää lapsia teki, kukaan ei voi miestä siihne pakottaa.

Nainen, jonka kanssa mies ei seurustellut tuli raskaaksi. Hmmm. Ja sitten kuitenkin tekivät lisääkin lapsia. Hmmm. Ketäköhän tässä nyt pissitään silmään :D

liventääkö asiaa se, että mies ei halunnut lasta naisen kanssa ja nainen tiesi sen ja silti päätti tulla raskaaksi?

Lieventääkö.. :D

Nainen päätti tulla raskaaksi.Kunpa se olisikin niin helppoa,että ihminen päättää,että PIM nyt mä pamahan paksuksi tästä panosta!Katoaisi lapsettomuus huolet.

Eiköhän jokainen aikuinen ihminen tiedä (luulisi),että mikään ehkäisy ei ole 100 % varma ja varsinkin suojaamattomasta seksistä saattaa seurata raskautuminen.
Nainen on mun mielestä tehnyt fiksusti,kun ei ole käyttänyt aborttia ns jälkiehkäisynä vaikka tää pässi pettäjä ukko onkin sitä ilmeisesti yrittänyt saada aikaan!

Ja pettäminen on aina pettämistä.
Kukaan ei pakota olemaan suhteessa joka ei toimi.
Kukaan ei myös pakoita aloittamaan lapsen takia suhdetta saati siittämään niitä lisää maailmaan jos kerran ei niitä edes itse toivo/halua.

• Tykkää
Reactions: Lex ja Kerpele
Onpas siinä kierä äijä. Varoisin.

Jokainen mies ottakoon vastuun itse omista tekosistaan. Ei parisuhteeseen ryhdytä pakosta nykyään, sellaista ulkoista pakkoa kun ei ole. Tunnen tapauksen, jossa mies ei myöskään myöntänyt "seurustelevansa" naisen kanssa, yhteinen lapsi kyllä oli. Sitten nainen tuli toisen kerran raskaaksi samalle miehelle, eikä mies edelleenkään myöntänyt seurustelevansa. Myönsi että se oli ollut hairahdus, siis myönsi "oikealle tyttöystävälleen". Tämä oikea tyttöystävä on edelleen kuuliainen tyttöystävä ja äitipuoli kahdelle lapselle, josta ainakin toinen on saanut alkunsa heidän suhteensa aikana. Kai siinä miehessä on jotain uskomatonta vetovoimaa sitten.

liventääkö asiaa se, että mies ei halunnut lasta naisen kanssa ja nainen tiesi sen ja silti päätti tulla raskaaksi?

Yhä pidän miestä tyhmänä ja saamattomana petturina näin yleisesti ja ihmettelen sitä ex-naisystävää joka pitää yllä salasuhdetta mieheen.

Ihan perusjuttuna, miehen luulisi tietävän miten nainen raskautuu ja siksi jos ei ole halua lapsiin (eikä sukupuolitauteihin) kannattaa ehdottomasti käyttää sitä kumia kun harrastaa seksiä irtosuhteen kanssa.

Jos ei vielä tätä tajua ja nainen tulee raskaaksi niin mikäli ei halua isäksi eikä suhdetta tähän naiseen, tilannetta ei kannata ratkaista muuttamalla yhteen ja tekemällä lisää lapsia. Miestä ei voi pakottaa isyyteen, ainoastaan elatusmaksuihin joista niistäkin jotkut luistaa. Isä voi olla myös ilman parisuhdetta lapsen äitiin, eli mikään tuossa ei pakottanut miestä perustamaan perhettä ko naisen kanssa.

Jos hän nyt sitten omaa saamattomuuttaan ja tyhmyyttään on tuohon suhteeseen "ajautunut" niin alkaessaan salasuhteeseen toisen naisen kanssa hän pettää vaimoaan. Hänellä on mahdollisuus erota vaimostaan jos hän oikeasti haluaa kunnon suhteen tämän toisen naisen kanssa. Monet miehet ei vaan halua ja siksi kertovat mielummin noita nyyhkytarinoita rakastajattarilleen siitä kuinka ovat vasten tahtoaan joutuneet suhteeseen mistä eivät pääse pois "lasten takia" tms.

En ole tämän kolmiodraaman kukaan osapuoli. Tiedän vain enemmän kuin haluaisin.Kunpa en tietäisi, mutta siksi esitin tämän kysymyksen jotta voisin jotenkin suhtautua tähän asiaan edes jollakin tavalla. Kuulin vahingossa liikaa ja sitä kautta tämä asia selvisi minulle. Älkää siis minua syyttäkö!

Onko oikein ptää tämä salaisuus? Sitäkin mietin.

en ymmärrä miksi mies alkaisi suhteeseen pelkän raskauden takia (enkä usko, että se voisi ainoa syy ollakaan). Jos kuitenkin alkaa, niin siinä tilanteessa on siitä perheestä yhtä paljon vastuussa, oli ensimmäinen lapsi sitten suunniteltu tai ei. Ilmeisesti tässä seuraavat lapset on jo hankittu yhteistuumin.. Eli minusta miestä ei ole "pakotettu" isyyteen, eikä varsinkaan tuohon parisuhteeseen.

Pettäminen puolestaan on aina väärin, tapahtui se sitten kenen kanssa tahansa. Käräyttäisin jos pettämisestä tietäisin.

En ole tämän kolmiodraaman kukaan osapuoli. Tiedän vain enemmän kuin haluaisin.Kunpa en tietäisi, mutta siksi esitin tämän kysymyksen jotta voisin jotenkin suhtautua tähän asiaan edes jollakin tavalla. Kuulin vahingossa liikaa ja sitä kautta tämä asia selvisi minulle. Älkää siis minua syyttäkö!

Onko oikein ptää tämä salaisuus? Sitäkin mietin.

Siis mikä salaisuus? Että tuolla miehellä on suhde toiseen naiseen?

Itse en kovin helpolla menisi toisten parisuhdekuvioihin sekaantumaan, siinä helposti viestintuoja saa syyt niskoilleen. Ainoastaan jos tuo nainen (niiden lasten äiti) olisi tyyliin siskoni tai paras ystäväni, silloin voisin kertoa hänelle miehensä pettämisestä. Mikäli olettaisin että tiedolla olisi hänelle oleellinen merkitys. Jos olisin jo aiemmin huomannut naisen tietävän miehensä lieroudesta mutta kieltävän sen/katselevan läpi sormien niin silloin antaisin myös olla.

[QUOTE="vieras";26512157]en ymmärrä miksi mies alkaisi suhteeseen pelkän raskauden takia (enkä usko, että se voisi ainoa syy ollakaan). Jos kuitenkin alkaa, niin siinä tilanteessa on siitä perheestä yhtä paljon vastuussa, oli ensimmäinen lapsi sitten suunniteltu tai ei. Ilmeisesti tässä seuraavat lapset on jo hankittu yhteistuumin.. Eli minusta miestä ei ole "pakotettu" isyyteen, eikä varsinkaan tuohon parisuhteeseen.

Pettäminen puolestaan on aina väärin, tapahtui se sitten kenen kanssa tahansa. Käräyttäisin jos pettämisestä tietäisin.[/QUOTE]

Eli tuosta pettämisestä pitäisi kertoa? Enkö minä silloin pettäisi luottamuksen? Onko se oikein? En itsekään hyväksy pettämistä, mutta että kertoisin asian ja pettäisin luottamuksen?

Ei miestä pakotettu, mutta ymmärrän häntä, olisi minullekin vaikea asua erossa lapsestani. Ei lapsi varmaan ainoa syy tuohon suhteeseen ollut, mutta ilman lasta he eivät olisi enää yrittäneet. Eli väärä syy mennä yhteen lapsi tietysti oli, liekö mieskään tajunnut sitä aikoinaan. Aika monet yrittää lasten takia olla yhdessä eikä se lopulta onnistukaan. Tässä on kyse aika samasta.

Jos olisi kyse mulle läheisistä ihmisistä niin en varmaan osaisi olla hiljaa, sille miehelle mä varmaan ekana töksäyttäisin...
Jos taas eivät olisi mulle kovin tuttuja niin mieluummin en vaan sitten olisi tekemisissä kyseisten ihmisten kanssa.

Mä ihan noin yleisesti ottaen halveksun ihmisiä jotka eivät osaa erota jos mielii halajaa vierasta lihaa, vaan pettävät.. Heikkoja ja munattomia tuollaiset..

Luulen, että tuo lasten äiti epäilee miehellä olevan tunteita tuohon suhdenaiseen mutta hän varmaan luulee ettei mies ole vuosiin tavannut tuota naista.

Saanko kysyä mikä on suhteesi näihin ihmisiin?

Mutta oli mikä hyvänsä, en itse kertoisi. Ei siksi että haluaisin pitää miehen puolia tai mitenkään ymmärtäisin häntä tms. Ihan vaan siksi etten halua sotkeentua toisten asioihin.

Joku ihmetteli että pakotettu isyyteen, nainen salaa hoisi itsensä raskaaksi siis kyllä tällästä tapahtuu, tiedän 2 tapausta joissa nainen ja mies ovat pitkään olleet on off suhteessa ja sitten nainen on valehdellut että syö edelleen pillereitä, mutta eh eh eipä ole syönytkää! Mielestäni sellainen on väärin, ihme kyllä nämä naiset ovat sitten kun lapset ovat kasvaneet niin valittaneet paskoja parisuhteitaan... Jos se suhde ei onnistu ennen sitä lasta tai jopa lapsia niin ei ne lapset sitä saa onnistumaan.

Yhteistyössä