Jos mies on ehdottomasti sitä mieltä, ettei enää lapsia onko oikein sysätä vastuu ehkäisystä kokonaan miehelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä mies menee sterilisaatioon kunhan lapsiluku on täynnä. ei mutise yhtään, sillä minulle ei käy hormonit, ei kierukat ja lateksiallergian takia kuminkäyttökin on aika kallista.

mies totesi, että koska minä olen kantanut lapset, ja synnyttänyt voi hänkin tämän perheen eteen tehdä jotain suurta, ja kun kerran mikään ehkäisy ei minulle käy, hän hoitaa sen pois päiväjärjestyksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Jos mies tuota mieltä niin kyllä sun syytä kunnioittaa miehen päätöstä ja myös ehkäisystä huolehtia.

Kertokaapa miksi se on naisen tehtävä?

No tässä kuvatussa tilanteessa se vaan niin on. Jos mies ei taho lapsia niin sun on suostuttava ehkäisyyn. Ja ei-hormonaalinen ehkäisy on ainakin ehkäisypuikot. Ap:llä tosin taitaa olla vauvahaaveita ja kysymys taitaakin olla kahden aikuisen erilaisista toiveista, ei niinkään ehkäisystä, ap vaan kärjistää tän ehkäisyn piikkiin
:/

Saanko uteliaisuuttani kysyä miksi se ei sitten ole miehen tehtävä? Kun kerran mies on se jolle uusi raskaus olisi kovempi paikka?

Ei kai kysymys ollut siitä ettei nainen suostuisi ehkäisyyn, vaan siitä että toivoisi miehen huolehtivan siitä. Syystä ettei sopivaa ehkäisymenetelmää ole hänelle itselleen löytyt. Tai noin sen ainakin käsistin.

no niin,mutta mun pointtini on se että jos mä tulen raskaaksi ehkäsystäni huolimatta ja mies ei sitä lasta tosiaan halua ni pitäisikö mun tehdä abortti,tai jäädä yksinhuoltajaksi?Ja kumikin ehkäisee(ei sekään tietty 100 varmasti),mut mies ei halua kumin kaa,on kuulemma sama kun saunassa vaatteisillaan olisi,niin mitäs jos se mun ehkäsy pettää,on pettänyt kerran jo.
No mä tuonne ylemmäs jo kirjoitin, että kyllä mies vvoi varsin hyvin käyttää kumia, jos ei lapsia halua. Jos mies ei halua kumia käyttää eikä halua lapsia, niin sitten vaihtoehdoiksi jää hänen osaltaan selibaatti tai vasektomia. Jos taas ehkäisy on sun harteillasi, niin mies ottaa siinä sen riskin, että vahinko voi silti tapahtua, ja riskin ottaminen on miehen oma valinta. Mitä tulee tuohon aborttiin/yksinhuoltajaksi jäämiseen, niin sehän taas on asia, josta teidän pitää neuvotella, jos vahinko sattuu. Jos sä olet ehdottomasti aborttia vastaan ja mies ennemmin eroaa kuin haluaa sen lapsen, niin jos ette asiasta sopuun pääse, niin sitten sä jäät yksinhuoltajaksi. Mutta kai aika harvoin sentään avioeron syynä on vahinkolapsi, jos suhde muuten on kunnossa?

No ei ole oikein. Vai onko mies automaattisesti pakotettu avioliiton myötä siittämään niin monta lasta kun vaimo haluaa? Eikö se ole kahden kauppa kuitenkin, eikä noin mustavalkoinen asia.

Ei tietenkään pakotettu. Miksi nainen olisi pakotettu käyttämään ehkäisyä kun mieskin sen voi hoitaa?

Miehen on sitäpaitsi helpompi käyttää ehkäisyä tekemättä mitään lopullista ja syömättä ylimääräisiä hormoneja.
Miksi naisen pitäisi yhteisellä päätöksellä altistaa itsensä veritulppariskiryhmään käyttämällä hormoneja?
Naisille tarkoitetut kondomit vaikuttaa hankalilta.
Kun mies huolehtii ehkäisystä kondomilla, se on helppoa ja kätevää ja kummankaan ei tarvitse tehdä lopullista sterilointia!

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
No ei ole oikein. Vai onko mies automaattisesti pakotettu avioliiton myötä siittämään niin monta lasta kun vaimo haluaa? Eikö se ole kahden kauppa kuitenkin, eikä noin mustavalkoinen asia.

Ei tietenkään pakotettu. Miksi nainen olisi pakotettu käyttämään ehkäisyä kun mieskin sen voi hoitaa?

Miehen on sitäpaitsi helpompi käyttää ehkäisyä tekemättä mitään lopullista ja syömättä ylimääräisiä hormoneja.
Miksi naisen pitäisi yhteisellä päätöksellä altistaa itsensä veritulppariskiryhmään käyttämällä hormoneja?
Naisille tarkoitetut kondomit vaikuttaa hankalilta.
Kun mies huolehtii ehkäisystä kondomilla, se on helppoa ja kätevää ja kummankaan ei tarvitse tehdä lopullista sterilointia!

samaa mieltä! Jos mies ei tahdo lisää lapsia niin käyttäköön kumia. Parempi vaihtoehto se on kuin naisen syödä vuosikausia pillereitä.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaana:
Mie sanoa töksäytti, että nämä 3 riittää (vaikka jokin aika sitten oli vielä yhdestä puhetta) mikäli se hänestä riippuu. Minä töksäytin takaisin ja sanoin, että herra huolehtii sitten ihan itse tuon ehkäisypuolen jos kerran asiat noin nyt ovat.

Oikein/väärin?

meillä täysin sama...
3 lasta ja ollut puhetta 4:nestä..
samaa sanoin että 3 riittää ja vaimo jätti ehkäsyn mun huoleksi, lopetti pillereiden syönnin. :o
no, kyllä se toimi niin kauan kuin kumeja oli, vaan muistinko enää ostaa niitä.. :laugh:
no, katotaan tuleeko menkat vai ei... :kieh:

Jos nainen kieltäytyy pillereistä siksi, että ne vie halut, niin saako mies kieltäytyä käyttämästä kumia, koska sen kanssa ei tunnu yhtä hyvältä (eli jos ei vie, niin kuitenkin vähentää haluja)?

Jos nainen kieltäytyy pillereistä siksi, että ne vie halut, niin saako mies kieltäytyä käyttämästä kumia, koska sen kanssa ei tunnu yhtä hyvältä (eli jos ei vie, niin kuitenkin vähentää haluja)?

Pillereissä on kuitenkin enemmän haittavaikutuksia kuin kumin käytössä, mm. veritulppariski.

Musta toi on outo tapa toimia, koska ehkäisy ja lapsista huolehtiminen on YHTEINEN asia ja lapsia on kuitenkin jo kolme ( ei siis lapseton pari tai yksilapsinen). Jos näin sanoo, pitää hyväksyä myös se, että mies voi laittaa piuhat poikki.

Alkuperäinen kirjoittaja Surina74:
Musta toi on outo tapa toimia, koska ehkäisy ja lapsista huolehtiminen on YHTEINEN asia ja lapsia on kuitenkin jo kolme ( ei siis lapseton pari tai yksilapsinen). Jos näin sanoo, pitää hyväksyä myös se, että mies voi laittaa piuhat poikki.

No on sekin outoa, että suutuspäissään uhkaillaan että nyt riittää (lapset), varsinkin kun yhdestä on vielä puhuttu.

Nooh eipä unohdeta sitä että mies voi tehdä talletuksen spermapankkiin ennen sterilointia. Eli jos mieli muuttuu niin on sitten veijareita siihen hommaan. Jos vaikka se ero tulla tupsahtaa. Minäkään en ymmärrä miksi se on aina naisen tehtävä se ehkäisy, ja jos sterilisaatioon päädytään niin eikä mies silloin voisi kantaa kortensa kekoon ja tehdä oman osansa tuossa ehkäisyhommassa.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:

No on sekin outoa, että suutuspäissään uhkaillaan että nyt riittää (lapset), varsinkin kun yhdestä on vielä puhuttu.

Musta ei. Eiköhän kolmessa lapsessa ole aika paljon huolehdittavaa, entä jos ottaisit asian puheeksi miehesi kanssa, miksi hän ei halua lisää lapsia. Ehkä vaan voimavarat ei riitä. Parempi todeta se ennen kuin neljäs lapsi ilmoittaa itsestään.

Ehkä vaan voimavarat ei riitä. Parempi todeta se ennen kuin neljäs lapsi ilmoittaa itsestään.

Mä en edes itsekään tiedä (vaikka joku puhui vauvakuumeisten hourailuista) haluanko sitä neljättä (kun olen suunnitellut opiskeluja ym). Mutta tapa, millä mies asian töksäytti, oli niiiin raivostuttava.
Ollaan kyllä sen jälkeenkin asiasta puhuttu ja mies on sitä mieltä että... no sanotaan näin että ehkä joskus :) Ei siis nyt yritetä tms, mutta jos nelonen ilmoittaisi itsestään, toivotettais lämpimästi tervetulleeksi tähän apinalaumaan :D

Juuri näin. Sääliksi käy miestäsi ja liittoanne, jos asioista ei voida päästä kompromissiin/ymmärtää toinen toisemme haluja. Minä olen meidän perheessä se, joka ei enää lisää halua, mutta mitään ehtoja ei ole tullut, eikä asiasta töksäytelty kuin ehkä anopin taholta (jolle asia ei tietenkään kuuluu piirun vertaa).

Alkuperäinen kirjoittaja säälittävää:
Sääliksi käy miestäsi ja liittoanne

Älä suotta sääli. Kannattaisi lukea koko ketju läpi...
Ketään en ole pakottanut mihinkään ja asioista on puhuttu. Töksäytys vaan tuli tilanteessa kun lapsilla oli hieman levotonta ym ym.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sääliksi käy miestäsi ja liittoanne

Älä suotta sääli. Kannattaisi lukea koko ketju läpi...
Ketään en ole pakottanut mihinkään ja asioista on puhuttu. Töksäytys vaan tuli tilanteessa kun lapsilla oli hieman levotonta ym ym.

Vastasin alkuperäiseen aloitukseen ja sillä sipuli. Huomasit vissiin oman tyhmyytesi ja sitten aloit puolustella tyyliin, pää kipeänä ja teevesikin unohtui päälle niin tuli nyt aloitettua noin. Hohhoijaa.fi

Vastasin alkuperäiseen aloitukseen ja sillä sipuli. Huomasit vissiin oman tyhmyytesi ja sitten aloit puolustella tyyliin, pää kipeänä ja teevesikin unohtui päälle niin tuli nyt aloitettua noin. Hohhoijaa.fi

En ole puolustellut, kerroin vain koko jutun.
Ja nyt lähdemme koko perhe nauttimaan auringosta ja toisistamme, heippa! B)

Yhteistyössä