jos miehellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
googletin. tässä eka vastaus:
http://www.yliopistonapteekki.fi/displayArticle.do?articleId=2256

Miehen hiivatulehdus

Mies saa hiivatulehduksen yleensä naiselta. Se voidaan hoitaa apteekista ilman reseptiä saatavilla voiteilla. Selviä paranemisen merkkejä pitäisi ilmetä viikon kuluessa hoidon aloittamisesta, kun voidetta käytetään kaksi kertaa päivässä.

Tässä vielä niistä oireista:

Mies saa hiivatulehduksen yleensä naiselta. Miehellä hiiva esiintyy punoittavana alueena terskassa tai siittimen varressa. Hiiva saattaa aiheuttaa myös kutinaa.

joo oon mä ton lukenu,mut voikohan siinä tulla muita oireita?esim kiveksiin punoitusta,näppyjä?sisäreiteen näppYjä? kun miehellä kuulema hiiva.en tajua mistä saanut muka sen jos sen saa tartuntana naiselta.
ja ne näpyt sisäreidessä epäilytttää....ettei olis sukupuolitauti kuitenki..?vai onko niistäkään mikään sisäreidessä asustava..?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joo oon mä ton lukenu,mut voikohan siinä tulla muita oireita?esim kiveksiin punoitusta,näppyjä?sisäreiteen näppYjä? kun miehellä kuulema hiiva.en tajua mistä saanut muka sen jos sen saa tartuntana naiselta.
ja ne näpyt sisäreidessä epäilytttää....ettei olis sukupuolitauti kuitenki..?vai onko niistäkään mikään sisäreidessä asustava..?

Jos sun mies on vaan hionnut raakasti !!

Tässä vielä jotain:

Hiivan oireita ei ole

kiinteät, karheat, syylämäiset näpyt, joihin liittyy vihreä tai hyvin pahanhajuinen valkovuoto. => Tällöin saattaa kyseessä olla visvasyylä, eli kondylooma tai klamydia tai jostain muusta bakteeritulehduksesta, joka vaatii lääkärin hoitoa.

pyöreät nesterakkulat, jotka puhkeavat, parantuvat ja ehkä uusivat helposti => tällöin usein kyseessä herpes.

Kovat vatsakivut => tällöin kyseessä voi olla hyvinkin moni asia ja kivun pitkittyessä kannattaa mennä lääkäriin.

Kaikki kutinatkaan ole aina hiivaa, joskus pelkkä limakalvoärsytys, kuten jokin hankaus tai hajustettu pesuaine saattaa aiheuttaa ohimenevää kutinaa ja kirvelyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Tässä vielä jotain:

Hiivan oireita ei ole
Kaikki kutinatkaan ole aina hiivaa, joskus pelkkä limakalvoärsytys, kuten jokin hankaus tai hajustettu pesuaine saattaa aiheuttaa ohimenevää kutinaa ja kirvelyä.

eihän miehellä ole kiveksissä limakalvoja...