Jos menisit ammattikouluun, mihin alalle hakisit?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Ajoneuvoasentaja, vaan ajatus 16-kesäisten kollien kanssa opiskelusta on aika :LOL:
:whistle: kokemusta on..lentokoneasennus puolelta(sinne hakisin uudestaankin tai sitten lvi puolelle). Ja sanotaan että olihan se
"herttaisen mukavaa"
Voin vaan kuvitella, joten jos joskus opiskelen niin ehkä oppisopimuksella sitten =)
Myös työvoimakoulutuksia kannattaa seurata. Sinnehän ei alle kakskymmpisiä pääsääntöisesti valita.

A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Ajoneuvoasentaja, vaan ajatus 16-kesäisten kollien kanssa opiskelusta on aika :LOL:
:whistle: kokemusta on..lentokoneasennus puolelta(sinne hakisin uudestaankin tai sitten lvi puolelle). Ja sanotaan että olihan se
"herttaisen mukavaa"
Voin vaan kuvitella, joten jos joskus opiskelen niin ehkä oppisopimuksella sitten =)
Myös työvoimakoulutuksia kannattaa seurata. Sinnehän ei alle kakskymmpisiä pääsääntöisesti valita.
mä olin jos puol jalkaa metallialan koulutuksessa työkkärin kautta(haastattelussa) mutta en päässy läpi.

Sais tulla paljon mielekkäämpiä koulutuksia tonne työkkärin koulutuksiin..mitä semmosilla pilipali kursseilla tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja plup:
Pintakäsittely! Tää kiinnostais, tehtävät olis suhteellisen kevyitä eikä mitään ihan kamalia ja palkka varsin hyvä.
:wave: tässä yksi joka alaa opiskelee. ja aikoo tarvittavan työkokemuksen jälkeen laittaa oman toiminimen "pystyy".. Mahdollisesti Oy:n sisustussuunnittelijan kanssa..

"herttaisen mukavaa"
mä olin jos puol jalkaa metallialan koulutuksessa työkkärin kautta(haastattelussa) mutta en päässy läpi.

Sais tulla paljon mielekkäämpiä koulutuksia tonne työkkärin koulutuksiin..mitä semmosilla pilipali kursseilla tekee.

Ihan totta.. Syksyllä alkais logistiikkapuolen koulutus tossa aikuiskoulutuskeskuksella, sitä täytyy vähän tuumailla jos tuo mun uus työ ei otakaan tuulta alleen..

mie tuas
Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:
Pintakäsittely! Tää kiinnostais, tehtävät olis suhteellisen kevyitä eikä mitään ihan kamalia ja palkka varsin hyvä.
:wave: tässä yksi joka alaa opiskelee. ja aikoo tarvittavan työkokemuksen jälkeen laittaa oman toiminimen "pystyy".. Mahdollisesti Oy:n sisustussuunnittelijan kanssa..
Oo, olen vähän kade :)

No ei sillä, ite olen koulutukseltani kasvatustieteen maisteri että ehkä kaikki ei ihan ymmärtäis lähipiirissä, jos sanoisin, että haluankin maalariksi :D Mutta olis kyllä ihana tuota alaa opiskella vielä joku päivä!

Alkuperäinen kirjoittaja mie tuas:

No ei sillä, ite olen koulutukseltani kasvatustieteen maisteri että ehkä kaikki ei ihan ymmärtäis lähipiirissä, jos sanoisin, että haluankin maalariksi :D Mutta olis kyllä ihana tuota alaa opiskella vielä joku päivä!
:LOL: Nii suunnan vaihdos :)
Mä olen kyllä aivan tolkuttoman onnellinen valinnastani, mulle ihan nappi ala :)
Suosittelen siis jos meinaat alkaa opiskelee joskus!

hih
Alkuperäinen kirjoittaja mie tuas:

:LOL: Nii suunnan vaihdos :)
Mä olen kyllä aivan tolkuttoman onnellinen valinnastani, mulle ihan nappi ala :)
Suosittelen siis jos meinaat alkaa opiskelee joskus!
Käyn ite tän hetkisen työni vuoksi aika usein amiksessa kylässä ja siellä pintakäsittelypuolella tulee aina se tunne, et mitä jos jäiskin vaan sinne sekaan ;)

vierastus
Niin, ei pääsääntöisesti valita, mutta monikin alta 20 on sinne päässyt.
Itsellä ikää 19v ja ammattia ei vielä ole, enkä todellakaan tahdo istumaan 15 kesästen kanssa ammattikouluun.Tuonne siis aion itse hakea nyt.

Tasku Venus
mitä mieltä olette, onkohan 28-vuotias liian vanha vaihtamaan alaa?
mä olisin sen ikäinen sitten kun mies valmistuis, kun rahan takia ei voida opiskella samaan aikaan.

archie
Laborantin koulutusta olen harkinnut ihan vakavissani, tai sit vaikka autoasentaja tai metallipuolen koulutus. Mua kiinnostais kaikenlainen "rassaaminen". Jotenkin saan tyydytystä siitä kun esim. vaihdan autoon polttimot ja osaan sen tehdä. Josko tuolla koulussa oppis sit kokoamaankin eikä vaan purkamaan.

Yhteistyössä