jos menee maistraatissa naimisiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fe

Vieras
niin tarviiko jommankumman olla seurakunnan jäsen?vai jos molemmat kuuluu siviilirekisteriin eli ei kirkkoon niin mitäs sitten?
mies kyllä kuuluu kirkkoon eli ei se tuota ongelmia..itse en kuulu kirkkoon.
ja mitä kaikkea pitää tehdä ennenkun voi mennä maistraatissa naimisiin..tarviiko siihen jonkun avioliiton esteiden tutkimisjutun vai?

No ei kaikkea voi tietää, hyvähän se on kysyä jos asioista ei ole varma.

Me ei haluttu mennä maistraatissa naimisiin vaan rannalla, joten soitettiin aluksi maistraattiin mutta heillä oli vain kaksi vihkijää jotka vihkii virka-ajan ulkopuolella joten meidät vihki sitten käräjänotaari :)
Ilmaista se ei ole jos haluaa vihkimisen muulle ajalle ja muuhun paikkaan, mutta jos ei maistraatin tilat innosta, on sekin vaihtoehtona :)

siis maistraatissa voi mennä naimisiin ihan kuka vaan...vaikka se kirkkoon kuuluvakin. kirkossa puolestaan vihittävistä toisen on kuuluttava kirkkoon.

eikö kummankin pidä kuulua kirkkoon, jos haluua kirkossa vihityksi tulla ? näin mä olen luullut.
tuntemistani pariskunnista joista toinen ei kuulu kirkkoon niin kaikki käyneet ensin maistraatissa ja osa sit jälkikäteen hakenut kirkossa vielä siunauksen avioliitolleen.

eikö kummankin pidä kuulua kirkkoon, jos haluua kirkossa vihityksi tulla ? näin mä olen luullut.
tuntemistani pariskunnista joista toinen ei kuulu kirkkoon niin kaikki käyneet ensin maistraatissa ja osa sit jälkikäteen hakenut kirkossa vielä siunauksen avioliitolleen.

Näin mäkin olen ymmärtänyt, meistä kumpikaan ei kuulu kirkkoon, mutta esim. vanhempani aikoinaan menivät naimisiin sekä maistraatissa että kirkossa koska isä ei kuulunut kirkkoon mutta äiti kuului vielä silloin.

Yhteistyössä