Jos menee kipeänä lääkäriin taksilla, saako siitä jotain korvauksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Olen juuri muuttanut, ei hajuakaan missä terveysasema on, ei ole autoa, eikä ketään tuttua joka tähän aikaa pääsisi heittämään. Ei huvittaisi nyt yhtään ottaa selvää millä bussilla sinne pääsee, puhumattakaan että lähtisi sitä kävellen kipeänä etsimään.

Minulla on vatsatauti, molemmista päistä tulee.:-/ Ja soitin juuri töihin, lääkäriin on pakko mennä, koska minulla olisi ollut viikonloppu töitä.

Joutuuko siis taksin maksamaan itse tässä tapauksessa, vai voiko siitä hakea jotain korvausta?

eivät saa. täällä joutuu esim. melkein aina menemään päivystävälle lääkärille tuonne yli kolmenkymmenen kilsan päähän ja jos taksilla menee, niin itse joutuu korvaamaan. paitsi jos lääkäri kirjoittaa sitten kyytilapun. mutta siihen että mitään korvauksia tuosta matkasta saa vaikka olis lappu on joku kilsa määrä. muistaakseni 25 kilsaa, ja sitä lyhempiä ei korvata. mutta toki tämän kyytilapun saa kaiken ikäiset, jos lääkäri katsoo sen aiheelliseksi

Kauhea ajatus, että pitää lähteä tartuttamaan ties miten monta viatonta ihmistä yhden saikkulapun takia. Pitäisi saada lakisääteiseksi se 1-3 päivän saikku omalla ilmoituksella.

Tai sitten se saikkulappu pitäisi saada soittamalla lääkäriin. Eihän ne siellä paikanpäälläkään mitään oksennusta vaadi nähtäväksi, joten ihan sama jos soittaisi.

Viimeksi muokattu:
Kauhea ajatus, että pitää lähteä tartuttamaan ties miten monta viatonta ihmistä yhden saikkulapun takia. Pitäisi saada lakisääteiseksi se 1-3 päivän saikku omalla ilmoituksella.
minusta on taas ihan asiallista, että joutuu menemään näytille. koska yhteen aikaanhan näin oli että soittoriitti. mutta sitä käytettiin niin paljon väärin, että työnantajien on ollut pakko alkaa vaatimaan lappuja

Näin just, se saattaa käydä jollekin mummolle kohtalokkaaksi se sun vatsatautis!!! Soita ensin sinne terveysasemalle, eikö oo mitään muuta keinoa saada saikkutodistus. Vaikuttaa vaan niin vastuuttomalta lähteä muita tartuttamaan. :(

No niinpä!!! Meillä menee niin, että omalla ilmoituksella voi olla 1-3 päivää, muttei perjantaisin tai maanantaisin, eikä silloin varsinkaan jos olisi viikonloppuna töitä. Kun soittaa töihin ilmoittaakseen että on sairaana, sieltä aina sitten kerrotaan miten milloinkin on, tarviiko saikkulappua vai ei. Minusta ihan syvältä.:-/

Googlettamalla ja enirosta saat helposti selville terveysaseman ja reitin tai bussiyhteyden sinne.

Joo katsoin reitin juuri,mutta mulla on sen verran huono ja heikko olo ja kuumettakin 38,4, etten taida jaksaa lähteä bussilla tai kävellen. Kun vähän väliä oksettaa tai kakattaa. :-/

Katsoin juuri että jos bussilla menisi, joutuisi silti kävelemään yli kilometrin, eli taksilla taidan mennä.

[QUOTE="Unelma-anelma";23061020]Näin just, se saattaa käydä jollekin mummolle kohtalokkaaksi se sun vatsatautis!!! Soita ensin sinne terveysasemalle, eikö oo mitään muuta keinoa saada saikkutodistus. Vaikuttaa vaan niin vastuuttomalta lähteä muita tartuttamaan. :([/QUOTE]

Soitin jo töihin, ja sieltä kuulemma vaaditaan se saikkulappu, koska mulla olis ollut la-su töitä. Enkä usko että saikkulappua saa käymättä vähintään terkkarilla.

On kyllä tosiaan syvältä että joudun sinne tartuttamaan, mutta näin se kuulemma menee, en mahda sille mitään. :-(

[QUOTE="aapee";23061051]Joo katsoin reitin juuri,mutta mulla on sen verran huono ja heikko olo ja kuumettakin 38,4, etten taida jaksaa lähteä bussilla tai kävellen. Kun vähän väliä oksettaa tai kakattaa. :-/

Katsoin juuri että jos bussilla menisi, joutuisi silti kävelemään yli kilometrin, eli taksilla taidan mennä.[/QUOTE]

Sairaana pitäisi levätä, eikä toikkaroida asioilla. Ihan yhtä hyvin voisi aina saikulla lähteä kaupungille rilluttelemaan.

Ap:lle voimia. Aivan järjetön ja epäinhimillinen käytäntö teillä siellä työpaikalla.

Matkoista saa korvauksia. Omavastuu per suunta on 9,25 euroa. Mitään kilometrirajoituksia ei ole, vaan kustannukset ratkaisevat. Oma poikani on saanut korvauksia jopa alle 2 kilometrin taksimatkoista vuotuisen omavastuun 157,25 euroa täytyttyä.

Korvaukset maksetaan yleensä julkisten kulkuneuvojen mukaan, mutta muistaakseni oman auton käyttö on ok alle 50 km matkoilla ilman erityistä syytä. Oman auton kilometrikorvaus on 0,20 euroa/kilometri. Taksin käyttö vaatii todistuksen lääkäriltä. Jos hakee korvauksia julkisten tai oman auton mukaan (alle 50 kilometrin matkat), niin lääkärikäynnin todisteeksi riittää joku käyntitodistus esim. lasku tms.

Sairaana pitäisi levätä, eikä toikkaroida asioilla. Ihan yhtä hyvin voisi aina saikulla lähteä kaupungille rilluttelemaan.

Ap:lle voimia. Aivan järjetön ja epäinhimillinen käytäntö teillä siellä työpaikalla.

Samaa mieltä, en millään jaksaisi lähteä, ihan kamala olo. Mutta töissä on ollut kuulemma niin paljon väärinkäytöksiä, että siksi on tämä käytäntö tullut. :-/

Kelpaako teidän työpaikalla terveydenhoitajan kirjoittama sairauslomatodistus? Nehän kirjoittaa niitä myös puhelimitse maksimissaan kolmeksi päiväksi. Pyytäisin tuollaisen ja kävisin hakemassa sen tk:sta kun tauti helpottaisi. Näin olen ainakin itse toiminut tuollaisen akuutin sairauden kohdalla.

[QUOTE="Jaiks";23061185]Kelpaako teidän työpaikalla terveydenhoitajan kirjoittama sairauslomatodistus? Nehän kirjoittaa niitä myös puhelimitse maksimissaan kolmeksi päiväksi. Pyytäisin tuollaisen ja kävisin hakemassa sen tk:sta kun tauti helpottaisi. Näin olen ainakin itse toiminut tuollaisen akuutin sairauden kohdalla.[/QUOTE]

Oikeastiko jossain kirjoitetaan puhelimitse saikkulappuja? Vaikea uskoa. Soitin ja kysyin, ei kirjoiteta meillä näkemättä.

[QUOTE="aapee";23061242]Oikeastiko jossain kirjoitetaan puhelimitse saikkulappuja? Vaikea uskoa. Soitin ja kysyin, ei kirjoiteta meillä näkemättä.[/QUOTE]eivät kirjoita täälläkään enää, just sen takia kun niitä väärin käytettiin

Meil töissä onneksi on palattu taas siihen että luvalla saa 2pv ja sen jälkeen lappu lekurista. Jos sitten jollakulla alkaa olla turhan paljon niitä ilmotuksia ni pomo vaatii ekasta alkaen todistuksen. Ja erittäin hyvä ettei tarvi just jossain mahataudissa samantien kaahottaa lekuriin ja tartuttamaan muita. Edellisessä paikassa on se käytäntö että heti pitää olla todistus omasta/lapsen sairaudesta. Terkan lappu ei kelpaa mut työlekuri on samassa talossa ja ajan saa kyl. Mies saa 3pv olla ilmotuksella pois.
Mä itse olen ollu nyt saikulla ja ti-ke luvalla, eilen hain sitten lekurista jatkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23061278:
eivät kirjoita täälläkään enää, just sen takia kun niitä väärin käytettiin

No yhtä hyvin voi mennä paikanpäälle valehtelemaan. Mistä ne sen mahataudin näkee? Odottaa, että tulee hätä ja tulevat vessaan mukaan?

Yhteistyössä