Jos meidän perheen yhteenlaskettu käteen jäävä raha on joka kuukausi 3200?

  • Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti
utelias
niin ollaanko me nyt sitten huonosti toimeentulevia, normaalisti toimeentulevia vai hyvin toimeentulevia? Mielipiteitä vaan kyselen, että mikä vaihtoehto se teistä olisi.
 
mie
Minusta se riippuu taas siitä, että minkälainen rahakulutus teillä on. Säästeiljäs on tolla summalla, hyvin toimeentuleva kun tuhlari taas tuntee itseensä köyhäksi.

Meillä normaalitilanteessa (kun molemmat vanhemmat töissä) ovaet nettotulot noin 4000?/kk ja itse koen, että olemme normaalisti toimeentulevia. Kaksi pientä lasta, omakotitalo lainoineen, pari autoa yms vievät aika ison osuudena noista meidän tuloista.
 
..
varmaan se normaalisti vois olla.. meillä suunnilleen samat tulot, itse kyllä vain kotihoidontuella lasten kans. Mut ihan hyvin tullaan toimeen, koska ei ole kuin asuntolainan maksu ym normaalit laskut, ei esim auton osamaksueriä tms, mitä monella tuntuu olevan.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alle keskitason mutta tottakai järkikin sanoo että kohtuullisilla kuukausimenoilla tuo on kiva summa. Keskiverto mies ansaitsee n.2600?/kk ja nainen n.2300?/kk...
siis onko tuo palkka vai se mitä jää käteen? ap puhui siitä mitä jää käteen.
 
keskivertokansalainen
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alle keskitason mutta tottakai järkikin sanoo että kohtuullisilla kuukausimenoilla tuo on kiva summa. Keskiverto mies ansaitsee n.2600?/kk ja nainen n.2300?/kk...
siis onko tuo palkka vai se mitä jää käteen? ap puhui siitä mitä jää käteen.
Todennäköisesti nimimerkki ... tarkoitti bruttotuloja ja ap tarkoitti nettotuloja. ...:llä on hieman termit sekaisin. Koska noilla bruttotuloilla jää, veroprosentista riippuen, noin 3200-3700 e käteen. Joten ap:n perhe ei suinkaan ole juurikaan alle keskitason.

Toki haluaisin nähdä tuon tilaston, johon ... vertaa. Onko sulla linkkiä siihen? Turhankin korkealta tuntuvat noi summat, ottaen huomioon että työttömiä, kaupan kassoja ja siivoojia on paljon.

Meillä nettotulot isäntä 2300 euroa ja minä äitiyslomalla 1300 euroa.

 
TuhmaHauva harmaana
Meihin verrattuna ootte ROope ankkoja. Me eletään mun tuloilla kun mies yrittäjä niin käteen jää se 1300 ? ja siitä laiant yms... Kyllä tuo pian alkaa nostaa palkaa joten nou hätä :)
 

Yhteistyössä