Jos me ostettais meidän kerrostaloasunnon takapihalle trampoliini

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
niin kävisköhän siinä niin että koko taloyhtiön lapset olis koko ajan kärkkymässä sinne? Meillä oma, aidattu takapiha jonne mahtuis se pienempikokoinen trampoliini. Poika kinunnu sitä, en tiedä kannattaisko. En oikein jaksa sit sitäkään että koko kulmakunta on paikalla aamusta iltaan (mikä ei tietenkää tarkoita etteikö lapsen kaverit sais tulla hyppimään, mutta pelkään et siihen tulee sit kaikki ku ei tässä kellää oo tota vehjettä).

Alkuperäinen kirjoittaja tramp:
Voisitteko ajatella että ostaisitte naapureiden kanssa yhteisen tarmpoliinin kaikkien lasten käyttöön johonkin yleiselle pihalle?

Ja jos jollekin taloyhtiön ulkopuoliselle sattuu siinä jotakin, on pian isännöitsijä vastuunkantajana. Meidän isännöitsijä ei suostunut tähän missään nimessä.

Meidän ovikeelloa soitti joku aika sitten kaksi täysin tuntematonta tyttöä, jotka kysyivät saavatko pomppia meidän trampoliinilla. Asumme omakotitalossa..

Alkuperäinen kirjoittaja Mieti naapureitakin:
Ja yläkerran asunnossa ei oo kenelläkään kivaa, jos kersat pomppii ikkunan alla aamusta iltaan.

Voipi olla,että taloyhtiö kieltää kerrostalossa isot pihatrampoliinit kokonaan jos tulee valituksia!

Alkuperäinen kirjoittaja okt-asuja:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
no jos on oma,aidattu piha niin eihän siihen oo muilla asiaa.

Näin juuri. Eihän okt:n pihallekaan ulkopuolisilla ole asiaa.

Mutta kyllä niitä "kavereita" tuppaa tulemaan jonoksi asti...ja tosiaan kannattaa hankkia sellainen missä on turvaverkot, jos jollekin kaverille jotain käy niin helposti tullaan urputtamaan.
Nim. meidän ok-talon pihalla tramppis oli jo yli 10v sitten ja kyllä se tuppasi olemaan koko lähiseudun kokoontumispaikka... Itse "vaadin" aina vanhempien luvan hyppimiseen, koska siihen aikaan ei edes mitään turvaverkkoja ollut (tai ehkä jossain muttei noi yleisesti tiedossa ja käytössä)
Onneksi omille eikä vieraille koskaan mitään sattunut vaikka yleensä hyppijöitä oli 4 kerrallaan (oli onneksi matala tramppis eikä 4 metrinen ja naapuristo oli ihania lapsia)

Ja yläkerran asunnossa ei oo kenelläkään kivaa, jos kersat pomppii ikkunan alla aamusta iltaan.

No yläkertaan se ei kyllä vaikuta mitenkään -varsinkaan kun siellä asuu todella äänekäs maahanmuuttajaperhe joka itse elää vilkasta ja menevää elämää. useimmiten ovat päivän poissa ja siinä vaiheessa kun meidän lapset menee nukkumaan, he tulee kotiin ja aloittaa oman päivänsä :D Ja seinänaapureita meillä ei sit ookkaan, asutaan vähä silleen "nurkan takana" kaukana toisista talon asunnoista sen takia että asutaan päädyssä ja meidän vieressä on varastotilat. Eli periaatteessa en usko että trampoliini häiritsis naapureita mitenkään, mutta alkaako sit meitä häiritä se että kaikki kulmakunnan muksut on aidan takana kuolaamassa...

Alkuperäinen kirjoittaja niimpä:

Voipi olla,että taloyhtiö kieltää kerrostalossa isot pihatrampoliinit kokonaan jos tulee valituksia!

No tässä taloyhtiössä on kyllä moni sellainen asia sallittu joka monesti on kielletty kerrostaloissa. Esim. grillaamista harrastetaan näissä pohjakerroksen asunnoissa ihan samalla lailla kuin ok-taloissakin eikä kukaan sano mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
alkaako sit meitä häiritä se että kaikki kulmakunnan muksut on aidan takana kuolaamassa...

Itse en periatteestakaan anna moisen seikan vaikuttaa siihen, mitä meille hankitaan ja mitä ei. Kuolatkoot ihan rauhassa, nehän voi hätistellä siitä pois B)

Alkuperäinen kirjoittaja okt-asuja:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
alkaako sit meitä häiritä se että kaikki kulmakunnan muksut on aidan takana kuolaamassa...

Itse en periatteestakaan anna moisen seikan vaikuttaa siihen, mitä meille hankitaan ja mitä ei. Kuolatkoot ihan rauhassa, nehän voi hätistellä siitä pois B)

Mäkin aattelin että JOS se nyt ostettais nii otan sinne hyppimään vaan ne ketkä on lasten kavereita ollu tähänki asti.

Ja vielä tosta naapureista, että meillä todella siinä mielessä erilainen tilanne, vaikka asutaan kerrostalossa, että on se oma piha, ei oo seinänaapureita, asutaan muihin asuntoihin nähden aikalailla omassa rauhassa koska seuraavaan saman kerroksen asuntoon (tai sen takapihaan) on matkaa 30 metriä ja tää talo on vielä rakennettu silleen porrasteisesti että meidän takapiha ja sen tapahtumat ei näy tohon lähimpään takapihaan ollenkaan. Itseasiassa meidän takapihalta ei näy kenenkää toisen asukkaan pihalle tai ikkunoihin. Että ainoa lähellä oleva on yläkerta mutta kun ne on paljon poissa ja kotona ollessaan itse pitävät sellaista elämää että siinä jää toiseksi meidän lasten elämöinti...

meidän talon alakerrassa on se keskikokoinen trampoliini, siis erään asunnon takapihalla. ei siellä kyllä mun mielestä ole näkynyt muita mukeloita kuin asunnon omat ja niiden kaverit. kävihän siinä aluksi ihmettelijöitä tuijottelemassa (oma 1,5 v innokkaimpana:), mutta ei sinne mun tietääkseni kovin kovaa tunkua ole ollut, ja piha kuitenkin sijaitsee suoraan leikkipaikan yhteydessä, ilman aitaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mimmy:
meidän talon alakerrassa on se keskikokoinen trampoliini, siis erään asunnon takapihalla. ei siellä kyllä mun mielestä ole näkynyt muita mukeloita kuin asunnon omat ja niiden kaverit. kävihän siinä aluksi ihmettelijöitä tuijottelemassa (oma 1,5 v innokkaimpana:), mutta ei sinne mun tietääkseni kovin kovaa tunkua ole ollut, ja piha kuitenkin sijaitsee suoraan leikkipaikan yhteydessä, ilman aitaa :)

ja meidän piha taas sijaitsee syrjässä ja "nurkan takana" suhteessa taloyhtiön leikkipaikkaan. Ja meillä on aita oman piha-alueemme ympärillä.

Yhteistyössä