Jos matkustaa lontooseen minne kannattaa siellä lähteä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Mietin ainakin että se Madame Tussaudin vahakabinetti pitää nähdä..
Onkos jotai muita hittipaikkoja? En ole ikinä käynyt lontoossa. Kauan siellä kannattaa viipyä, varmaan on paljon nähtävää? Oliko ihmiset millaisia? Pitääkö pelätä terroristeja ja koneen kaappaajia/pommittajia? En ole ikinä matkustanut lentokoneella, kauan sinne kestää lentää etelä-suomesta?

Kolme tuntia menee yhteen suuntaan. Rahapussista & arvoesineistä kannattaa pitää visusti huolta mutta jokaista vastaantulijaa ei tarvitse luulla terroristiksi, että se pelko on turhaa. Madame tussaudiin kannattaa mennä aikaisin aamulla jonoon tai ostaa liput etukäteen koska siellä kestää muuten. Wetsminister Abbey ja Big Ben, London Eye nuo "pakolliset" kohteet on mukava kiertää, etsi netistä lisää infoa aiheista mitkä itseäsi kiinnostavat. Hyviä musikaaleja on Lontoossa pyörimässä jatkuvasti.

Lontoossa on nähtävää valtavasti ja joka makuun. Itse oon käynyt british museumissa ja westminster abbeyssa sisällä ja siinä vahakabinetissa. Muuten sellaisia ulkoapäin pakko nähdä on big ben, st pauls cathedral, london bridge ja tower, harrodsissa kannattaa käydä. Ihan kävelemällä kokee jo paljon ja tietty metro ja bussi ajelu on kokemus sinänsä. Sitten löytyy ne kaikki ihanat puistot ja tietty kuninkaallisten palatsi ja se vahdin vaihto... Mitähän mahdoin unohtaa.

Lento kestää 3.5-4h ja pelätä voi ihan yhtä paljon kuin muillakin lennoilla. Tuskin on rikiä kaappamiseen/terroristeihin, Suomesta kun menee joka päivä ehkä 5-10 lentoa edes takas, eikä kukaan ole vielä koskaa saanut päähänsä kaapata tuon reitin konetta. Niin ja nuo mitä haluaa nähdä kannattaa suhteuttaa sen mukaan kauan aikoo viipyä. Nähtävää riittäisi varmaan 2 viikoksi, mutta pidennetty viikonloppu hyvän suunnitelman kanssa on mainio alku.

Minä pidän puistoista ja covent gardenista. Covent gardenissa minua kiinnostaa katuteatteri. Hydeparkissa on Dianan muistomerkki, siitä pidän myös. Pubissa on tietenkin käytävä oluella ja syömässä aamiainen ja fish&chips.