Jos mä kuitenkin paljastan Mexicon matkan:). Pidätte mua hulluna varmasti, mutta ehkä jonkin verran hulluta minula löyty

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en olisi niinkään huolissaan rokotteen sivuvaikutuksista silloin kun se annetaan aikuiselle. Kehittyvälle lapselle en antaisi mitään epämääräisiä rokotteita.

ja jos teitä kiinnosta niin soittakaa vaikka itse sille tutkijalle, ainakin hänen puh. nro on netissä. Niin ja jos haluatte mä voin ystäväni pyytä kirjoittaa tänne paitsi englanniksi, kun sillä on tietoa enemmän kuin mulla, mä en enää ees kaiken muista

[QUOTE="vieras";26252625]Puhut itses pussiin. Aluksi sanoit, että noin miljoona naista saanut sen rokotteen. Lopulta niitä olikin miljoonia! Et itsekään taida tietää kuinka moni on rokotteen saanut ja onko siitä tullut haittavaikutuksia.[/QUOTE]

Milanna, voisitko kertoa, miten päivän aikana noin miljoona muuttui miljooniksi?

ja jos teitä kiinnosta niin soittakaa vaikka itse sille tutkijalle, ainakin hänen puh. nro on netissä. Niin ja jos haluatte mä voin ystäväni pyytä kirjoittaa tänne paitsi englanniksi, kun sillä on tietoa enemmän kuin mulla, mä en enää ees kaiken muista

Yhden (rokotetta myyvän) tutkijan ja muutaman ihmisen "todistuspuheet" eivät ole mitään todisteita rokotteen tehokkuudesta tai turvallisuudesta. Olet esittänyt täällä väitteen, että rokote on turvallinen ja tehoaa peräti 100 %, joten odotamme, että osoitat väitteesi todeksi. Muuten oletamme, että väitteesi perustuu toiveisiin ja uskomuksiin.

Koska tää sun ystävä sen rokotteen otti, jos se on kehitetty 2011 jälkeen? Hänkö jo nyt tietää että se esti häntä sairastumasta enää loppuelämänsä aikana hpv-tartuntaan?

Asuuko tää ystävä Meksikossa?

Koska tää sun ystävä sen rokotteen otti, jos se on kehitetty 2011 jälkeen? Hänkö jo nyt tietää että se esti häntä sairastumasta enää loppuelämänsä aikana hpv-tartuntaan?

Asuuko tää ystävä Meksikossa?

noin vähän ale 2v sitten, sitten se oli jo 2v sitten se oikea Mel-1, mutta lisää mun on parasta kysyä häneltä, kun en muista niin kuin sanoin kaiken mitä se kertoi, hänen tuttu kellä oli carsinoma in citu sai sen jos muistan oikein 7-8kk sitten, nyt jo 2-3kk ei ole yhtään mitään, ei hpv ja kohdunkaula siisti ja ilman hoitoa se meni alas päin muutokset.... Ystävä on Virolainen, mutta ei Virossta, en halua kertoa missä se asuu. Mä sain Suomesta 3naista jotka otavat sen myös. Itse olen ensimmäinen Suomesta:)

Väitän että kukaan täysijärkinen ei lähde Meksikoon rokotuttamaan itseään! Ja vielä rokotteella jota ei ole missään hyväksytty.

Millä kielellä kommunikoit ko. herran kanssa?

[QUOTE="Äksy";26254422]Väitän että kukaan täysijärkinen ei lähde Meksikoon rokotuttamaan itseään! Ja vielä rokotteella jota ei ole missään hyväksytty.

Millä kielellä kommunikoit ko. herran kanssa?[/QUOTE]

No jos ainoa hoitokeino vaivaan on meksikolainen rokote, niin ihan ymmärrettävää yrittää parantua

[QUOTE="Äksy";26254422]Väitän että kukaan täysijärkinen ei lähde Meksikoon rokotuttamaan itseään! Ja vielä rokotteella jota ei ole missään hyväksytty.

Millä kielellä kommunikoit ko. herran kanssa?[/QUOTE]

Miksei? Ja mikä tavoite jokaisella on olla ai näytellä että on täysjärkinen? Huoh...

Niin ja espanjaksi komunikoin, mulla oli tulki, mä pistin hänen puh. nro skypen kautta ja kolmestaan puhuimme, eli minä, tulki + lääkäri

Mikset sä ota sitä täällä????
(Sisältää linkkitekstiä + mun kaverin lapset on koulussa jo siihen rokotettu)

Papilloomavirusrokotetutkimukseen on Suomessa ilmoittautunut 32 000 varhaisnuorta. Toinen kutsu osallistua tutkimukseen lähetetään nyt 26 000:n vuosina 1994–95 syntyneen huoltajalle. Rokote, joka suojaa 6–12 prosentilta ihmisen syövistä, on hyödyllinen vain ennaltaehkäisyssä. Todennäköisesti hyödyllisin rokote on, kun sen ottavat sekä tytöt että pojat.

Monet länsimaat ovat ottaneet HPV-rokotteen 12-vuotiaiden tyttöjen ilmaiseen rokoteohjelmaan. Ohjelmien kattavuus on kuitenkin ongelma – vain 40–70 prosenttia tytöistä on rokottautunut. On pelättävissä, että samat nuoret, jotka eivät ota vastaan tarjottua syövältä suojaavaa rokotetta eivät myöhemmin osallistu syöpäseulontoihin.

- Suomalaiseen tutkimukseen kutsutuista tytöistä yli puolet on ottanut rokotuksen, kertoo tutkimusprofessori Matti Lehtinen, joka työskentelee Tampereen yliopistossa ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksessa.

- Poikien rokottautuminen voi tarjota suomalaistytöille yli 20 prosentin lisäsuojan HPV-infektioita ja niiden aiheuttamia syöpiä vastaan, Lehtinen huomauttaa.

Suomalaistutkimus on herättänyt maailmalla laajaa mielenkiintoa, tammikuun alussa siihen tutustui tuore lääketieteen nobelisti Harald zur Hausen.

Suomessa 1960-luvulla aloitetut seulonnat alensivat koko naisväestön sairastuvuutta kohdunkaulansyöpään 80 prosenttia. Seksuaalikäyttäytymisen muutoksen seurauksena syöpävaarallisten HPV-tyyppien esiintyvyys kaksinkertaistui 1990-luvun alkuvuosiin mennessä. Viimeksi kuluneiden 15 vuoden aikana on alle 40-vuotiaiden suomalaisnaisten kohdunkaulansyöpäsairastuvuus kolminkertaistunut, sillä nuorista aikuisista vain puolet osallistuu ilmaisiin kohdunkaulansyövän seulontoihin.

– Ilmaisuus on tärkeätä, mutta ehkäisevän terveydenhoidon antama suoja ei saa riippua siitä miten valistuneita päätöksiä nuori, hänen huoltajansa tai nuoret aikuiset tekevät, Lehtinen toteaa.

Laumaimmuniteetti hävittää taudit

Syöpävaarallisten papilloomavirusten torjunta onnistuu lopullisesti vain laumaimmuniteetin avulla. Se saadaan aikaan, kun tartunnalle alttiiden ja tartuttavien yksilöiden väheneminen rokotuksen seurauksena lopulta hävittää tartunnanaiheuttajan. Tyttöjen ja poikien rokottaminen lastentauteja (tuhkarokko, vihurirokko ja sikotauti) vastaan vuodesta 1982 lähtien hävitti ne Suomesta 15 vuodessa. Tästä hyötyivät sekä rokotetut että rokottamattomat.

Vuosina 1994-1995 syntyneet suomalaisnuoret saavat paraikaa paikkakuntasatunnaistetusti sekä HPV16/18 että hepatiitti B-virus (HBV)-rokotteet kolmen pistoksen sarjoina. A-paikkakunnilla sekä tytöt että pojat saavat ensin HPV16/18-rokotteen, B-paikkakunnilla tytöt saavat ensin HPV16/18-rokotteen ja pojat HBV-rokotteen, ja C-paikkakunnilla kaikki saavat ensin HBV-rokotteen. 18-vuotiaille tarjotaan ristiinrokotuksessa alussa saamatta jäänyt rokote.

- Alkavatko syöpävaaralliset HPV-tyypit kadota A-paikkakunnista lähtien, selviää vuosina 2012–2014, Lehtinen sanoo.

Papilloomavirusrokotetutkimuksella on Rokotiitus-sivustosivusto i

Okeeiii.

Ketään muuta ei ihmetytä, että lähdetään ottamaan ulkomaille rokota, jota saa
myös Suomesta?

Ja lisäksi turha ottaa, jos on aloittanut ja seksielämän ja ns. liian vanha ja sairastanut jo....

Miten rokote toimii?

Rokote aiheuttaa ihmisen oman immuunivasteen heräämisen, jolloin syntyy vasta-aineita rokotteen sisältämille HPV-tyyppien malleille. Vasta-aineet suojaavat HPV-infektiolta, mutta eivät paranna jo olemassa olevaa infektiota tai sen aiheuttamia solumuutoksia. Kyseessä on siis ehkäisevä, ei parantava rokote.

Kuuluuko rokote kansalliseen rokotusohjelmaan?

Tällä hetkellä rokote ei sisälly kansalliseen rokotusohjelmaan. Suomen Syöpäyhdistyksen asiantuntijaryhmän mielestä papilloomarokotteet tulisi ottaa kansalliseen rokotusohjelmaan tutkittavaksi. Ryhmä korostaa tarkastelevansa asiaa syöväntorjunnan näkökulmasta. Kustannus-hyöty -arviointiin ryhmä ei tässä vaiheessa ottanut yksityiskohtaisesti kantaa, koska se on viranomaisten tehtävä.

Rokote tulisi kohdistaa 10-12-vuotiaisiin tyttöihin. Kertaluonteinen täydennysrokotus 13-16 vuoden iässä nopeuttaisi rokotuksen vaikutusta väestötasolla. Syöpien ehkäisyvaikutus näkyisi tilastoissa vasta 20 vuoden kuluttua.

Minkä hintaisia rokotteet ovat?

Gardasil-rokote maksaa noin 450 euroa ja Cervarix-rokote noin 380 euroa. Rokote annetaan kolmena pistoksena puolen vuoden sisällä ja hinta sisältää tarvittavat kolme pistosta.

Miten kauan rokotuksen antama suoja kestää?

Tutkimusten perusteella ainakin viisi vuotta.

TIETTY jos ko. rokote Meksikossa tepsii noihin liian vanhoihin, sekstanneihin ja sairastuneisiin, niin go ahead.

nyt en tajua, me puhutaan ihan eri rokotteesta. Mä en mee hakemaan Gardasilia tai Cervarixia vaan sellaista rokotetta joka tappa virusta elimistössä ja antaa suojan loppuelämäksi hpv:ta vastaan, sen nimi on Mel-1 ja kyllä se poista virusta, minulla on kokemuksia mun ystävän kautta ja kaikki mitä netissä luin

Foortin kannattas lukea ehkä edes pari sivua ennen kuin kommentoi :D En kyllä itse ole sitä mieltä että ap:n rokoteinnossa on järkeä, mutta kuitenkin sun linkittämä tutkimus koskee alaikäisiä ja rokote on ennaltaehkäisevä. Venakko on aikuinen ja hänellä o HPV.

Foortin kannattas lukea ehkä edes pari sivua ennen kuin kommentoi :D En kyllä itse ole sitä mieltä että ap:n rokoteinnossa on järkeä, mutta kuitenkin sun linkittämä tutkimus koskee alaikäisiä ja rokote on ennaltaehkäisevä. Venakko on aikuinen ja hänellä o HPV.

No mä luin pari sivua =)
Enkä nähnyt/tajunnut joo tietty sitäkään,
että olisin erottanut ko. asiat toisistaan.

Jotekin vaan mietin näin:

Jos sulla on HIV ja haet rokotusta HIV:tä vastaan,
mitä se enä hyödyttää?

Tai diabeetikko?
Tai syöpä?

Tai no okei, sulla on ollut flunssia ja sä pelkäät niitä,
ja meet oottaa rokotukset siihen, ettei ne enää tulis.

Vai oonko mä nyt vaan ihan hakoteillä.

Miellän rokotuksen ihan muuksi, kun missä täälä puhutaan.

Onko se sitten joku HOITO eikä rokote? ;)

No mä luin pari sivua =)

mitä se enä hyödyttää?

Tai diabeetikko?
Tai syöpä?

Venakon mukaan se on rokote joka poistaa/parantaa sen HPV:n joka jo on elimistössä. Tosin pakko myöntää että nää jutut tuntuu vähän muuttuvan matkan varrella 8)

No mä luin pari sivua =)

mitä se enä hyödyttää?

Tai diabeetikko?
Tai syöpä?

Se on ns. terapeuttinen rokote. Joo ihmettelin itsekin, mutta näköjään sellaisia on. (Siis muuallakin netissä tietoa, kuin täällä Milannan antamana)

Yhteistyössä