Jos mä kohta lataan pari kuvaa, niin kerrotteko onko vesirokkoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä katsoin märkäruven kuvia (kun sitä itsekin epäilin) ja mun mielestä ne ei täsmänneet. Poika oli appivanhemmilla hoidossa perjantain ja lauantain välisen yön. Söi siellä paljon sämpylää ja joi ei-luomumaitoa. Molempien olen huomannut, siis sekä viljan että ei-luomumaidon pahentavan atooppista ihoa. Sen takia mäkin epäilin että olis tullut paha atopia. Mutta kun tuossa ihossa on ihan kuin finnejä.

P.S. noup, ei tärpännyt. Jäin kakkoseksi.
No voi harmi:| tai siis pitkällehän pääsit ja se on hienoa:flower: mutta olisin suonut sulle sen paikan.

Mahakuvissa näyttää kyllä vesirokoltakin, mutta oliko niissä lainkaan vesikelloja, meidän lapsilla oli. Joskin niitä näppylöitä tuli melko pitkään ja keho oli täynnä eri vaiheessa olevia näppylöitä. Nuo tuossa kuvassa näyttävät melkein ruvilta, siis vatsassa olevat.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;25569021:
Meillä oli entrorokkoa, mutta vain muksuilla, ja niilläkin sitä versiota, että lähtee varpaista ja sormista muutama kynsi :=

auts :/. Joo, meillä on kynnet paikoillaan. Luinkin googlen kautta että entero painottuu usein kämmeniin ja jalkapohjiin. Sitä en tiennyt että sen voi sairastaa pelkästään lapset.

Hitto, pakko sitä kait on lääkäriaikaa varata.

No voi harmi:| tai siis pitkällehän pääsit ja se on hienoa:flower: mutta olisin suonut sulle sen paikan.

Mahakuvissa näyttää kyllä vesirokoltakin, mutta oliko niissä lainkaan vesikelloja, meidän lapsilla oli. Joskin niitä näppylöitä tuli melko pitkään ja keho oli täynnä eri vaiheessa olevia näppylöitä. Nuo tuossa kuvassa näyttävät melkein ruvilta, siis vatsassa olevat.

Ei oo vesikelloja ollut lainkaan. Ja tosiaan vasta pari päivää noi näpyt olleet. Näpyt on ihan kuin tulehtuneita tossa mahassa. Siis punainen rinkula jokaisen näpyn ympärillä ja sitten se revitty näppy, jossa rupi päällä.

Joo, tää on niin katkeransuloista. Löytyy unelmien pesti ja sitä NIIN haluaa. Ja sitten ei saa. Toisaalta en uskonut pääseväni edes työhaastatteluun paikkaa hakiessani. Joten siltä kantilta kakkossija, kun hakijoita oli kuitenkin lähemmäs 100, oli ihan huikea saavutus. Vaan eipä se tässä tilanteessa pahemmin lohduta.

Pystyykö lapsesi nielemään mitään? Meinaan vaan et entererokossa tulee ne rakkulat suuhun.Meillä oli kaikilla kolmella lapsella se.Vauvalla oli huulessa,mahassa ja alapää täynnä näppyjä.Keskimmäinen oli taas kaulasta varpaiin asti ja vanhimmalle tuli vaan muuta näppy huuleen.Kuumetta ja tosiaan suussa oli kaikilla rakkuloita.Kuumetta oli kolme päivää ja kutina kova.

[QUOTE="pölyhousu";25569092]Pystyykö lapsesi nielemään mitään? Meinaan vaan et entererokossa tulee ne rakkulat suuhun.Meillä oli kaikilla kolmella lapsella se.Vauvalla oli huulessa,mahassa ja alapää täynnä näppyjä.Keskimmäinen oli taas kaulasta varpaiin asti ja vanhimmalle tuli vaan muuta näppy huuleen.Kuumetta ja tosiaan suussa oli kaikilla rakkuloita.Kuumetta oli kolme päivää ja kutina kova.[/QUOTE]

Pystyy nielemään vallan mainiosti, ei ole lainkaan valittanut että sattuisi. Syö ja juo siis ihan normaalisti. Viikonlopun aikana valitti muutamaan otteeseen että sattuu päästä ja että maha on kipeä. Ja tosiaan lämpöä oli parina päivänä. Mutta nyt ei ole enää lämpöäkään.

Ei oo vesikelloja ollut lainkaan. Ja tosiaan vasta pari päivää noi näpyt olleet. Näpyt on ihan kuin tulehtuneita tossa mahassa. Siis punainen rinkula jokaisen näpyn ympärillä ja sitten se revitty näppy, jossa rupi päällä.

Joo, tää on niin katkeransuloista. Löytyy unelmien pesti ja sitä NIIN haluaa. Ja sitten ei saa. Toisaalta en uskonut pääseväni edes työhaastatteluun paikkaa hakiessani. Joten siltä kantilta kakkossija, kun hakijoita oli kuitenkin lähemmäs 100, oli ihan huikea saavutus. Vaan eipä se tässä tilanteessa pahemmin lohduta.
:hug: sinulle ja pojalle pikaista paranemista.

[QUOTE="pih";25569119]Kasvot näyttäis ennemmin märkäruvelta tai enterorokolta.[/QUOTE]

Näyttääkö sun mielestä märkäruvelta? Kun mä meinaan kävin jo sitäkin googlettamassa ja mun mielestä olis ollut erilaista.

Enteroa se tosiaan vois olla, varsinkin kun sitä on ollut päiväkodissakin.

Meillä esikoiselle tuli yhtäkkiä tollasta samanlaista ( ei ehkä yhtä paljoa ) ja epäilin enterorokkoa. Ei se kumminkaan sitä ollut vaan lääkäri epäili jotain akuuttia allergista reaktioo. Mutta kun ei poika oo millekään allerginen??

Tota tuli kahdesti viikon sisään; ei koskaan ennen sitä eikä sen jälkeen.
Omituinen homma joka ei selvinnyt koskaan.

Meillä esikoiselle tuli yhtäkkiä tollasta samanlaista ( ei ehkä yhtä paljoa ) ja epäilin enterorokkoa. Ei se kumminkaan sitä ollut vaan lääkäri epäili jotain akuuttia allergista reaktioo. Mutta kun ei poika oo millekään allerginen??

Tota tuli kahdesti viikon sisään; ei koskaan ennen sitä eikä sen jälkeen.
Omituinen homma joka ei selvinnyt koskaan.

No mä kanssa ensin yhdistin nuo pojan oireet siihen leipään ja maitoon... tyhmä kun en ymmärtänyt anopille kertoa epäilyistäni. Eli itsekin meinasin ensin että vois olla allerginen oire tai että atooppinen iho otti perusteellisesti nokkiinsa ärsytystä aiheuttavista ruoka-aineista.

Nyt tuo kuitenkin vaikuttaa enemmän rokolta. Eikä ikinä ennen oo ollut vastaavaa.

Aika outo juttu, mutta onneksi teille ei ole sen jälkeen tullut mitään. Ärsyttävää varmaan kun ei kuitenkaan asiaan tullut missään vaiheessa selvyyttä.

Näyttääkö sun mielestä märkäruvelta? Kun mä meinaan kävin jo sitäkin googlettamassa ja mun mielestä olis ollut erilaista.

Enteroa se tosiaan vois olla, varsinkin kun sitä on ollut päiväkodissakin.

Omalla lapsella ei ole ollut märkärupea mutta siskon molemmilla muksuilla on ja samantyyliseltä näytti.

Katselin kuvia uudestaan ja olen nyt sitä mieltä että näyttää enemmän samalta mikä oli omalla tytöllä ja se taas todettin enterorokoksi.
Kyllähän se aika hanakasti tarttuu lapsesta toiseen, joten kallistun enterorokon puoleen kerta sitä on päiväkodissa

Meillä oli 3v. sitten enterorokko, ja vaihteli kyllä kovin perheenjäsenten kesken.. tosin kenelläkään ei ollut noin paljon näppylöitä kuin kuvassa pojallasi.

Mutta asiaan, tuon kuvan perusteella vaikea sanoa mitään.
Mutta Enterorokko näppylät oli meillä juuri sellaisia hieman finniä muistuttavia.
Vesirokossa taitaa kyllä olla aina selkeä vesikello, mutta Enterorokossa(meillä) sellainen punainen näppylä jossa "sumea huippu"

Aika outo juttu, mutta onneksi teille ei ole sen jälkeen tullut mitään. Ärsyttävää varmaan kun ei kuitenkaan asiaan tullut missään vaiheessa selvyyttä.

Tiätkö kyllä me sitä silloin mietittiin, poika itsekin.
Kerto esim. et oli kaatunut kuraojaan kun oli kaverin kaa ulkona ja et jalat kastu. Luultiin jo, et oli saanu siitä pas*ka vedestä jonkun ameeban :kieh:

Mutta lääkäri sano myös stressireaktiosta, muttei sellaiseenkaan ollut syytä.
Ja kaikki syömiset ja juomiset käytiin läpi.
Tää tapahtu viime kesänä eli poika tais olla jo 9v. Ei siis mikään vauvarokko ;)

Märkärupea tuo ei ole. Atoopikkona mulla oli lapsena aivan kamala vesirokko ja näytti juuri tuolta. Siitä on kuviakin. Lopulta mulla oli niitä rokkoja myös suussa ja nielussa ja peräsuolessa, kipu oli ihan kauhee ja rokko kesti 2 viikkoa :(

Veikkaisin kanssa vesirokkoa. Meillä oli ihan saman näköistä esikoisella ja mentiin lääkäriin näytille kun keskittyi oudosti vaan kasvoin, niskaan ja korvien taakse sekä vatsan ja selän seutuun. Meilläkään ei näkynyt vesikelloja misään vaiheessa, aluksi näytti finneiltä ja seuraavana päivänä tulehtuneilta vähän rupisiltakin.
Lääkäri meille kyllä sanoi että ne on kirpun puremia, mutta parin viikon päästä samaiset "kirpunpuremat" ilmestyi veljellekin. Silloin mentiin ihan piruttaan toisen lapsen kanssa lääkärille (eri) ja hän sanoi meille että vesirokkoa oli.

Vesirokkoa veikkaisin miekin. Meidän neitikin sairasti tyyliin, ettei vesikelloja oikeastaan ollutkaan. Mutta erittäin samalta näytti.

Ja pojat saivat sen neidiltä. Niin etenkin vanhemman pojan kasvot olivat melko saman näköiset. Kauhea määrä rokkoa iski kasvoihin.

Apteekin se vesirokkovaahto oli muuten mainio apu.

meillä oli tälläinen entero ja just tollanen kynnet irroittava-versio

n745714009_965776_587.jpg

kädet

n745714009_965782_2751.jpg

ei suussa, ei jaloissa. Lääkäriki diagnosoi märkäruveksi mutta kk päästä irtos 4 kynttä niin siitä sit tiedettiin et se oli sitä enteroa kumminki

Ja enterossa niitä näppyjä tosiaan voi olla myös siellä suun sisällä, jopa nielussa asti ja ne on kipeitä, kummityttö ei syönyt muutamaan päivään oikeen mitään, koska suu oli niin kipeä :(

Uusimmat

Yhteistyössä