Jos mä juon joskus viikonloppuna parit saunakaljat niin en tosiaan pode huonoa omaatuntoa!! Uskomattoman paljon on äitejä, jotka v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyrmistynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyrmistynyt

Vieras
Täällä aina paheksutaan jos ottaa saunakaljat tai viikonloppuna parit terävät kun lapset nukkuu.
Oikeassa elämässä kuitenkin se on niin pientä ja normaalia! Toki hatunnosto ja hieno niille, jotka eivät koskaan ota mitään. Mutta siltikin. Näiden äitipalstojen ketjuissa ja ihan reaalielämässä (työni vuoksi) se hyökkää ihan silmille miten paljon ihmiset syövät mieliala- masennus- uni- yms. mielenterveyslääkkeitä.
Ja lääkkeiden syöjät eivät ole tähän syynä vaan lääkärit, jotka surutta määräävät noita ja helposti. Eipä tarvitse olla kuin vähän väsyntyt (vauva vaikka valvottaa) ja siitä mainitsee lekurissa niin jo ollaan tunkemassa vähintäänkin Cipralexia saatika sitten "pahempia" mömmöjä.
Mä saan p...aa niskaan, mutta minusta tämä on järkyttävä suunta.
Joskus tätä palstaakin lukiessa olen ajatellut olevani keskivertoa huonompi ihminen ja varsinkin äiti kun tosiaan juon saunaoluet ja viikonloppuna miehen kanssa otetaan välillä viinipullo ruoan kanssa taika sitten saunan jälkeen ne parit snapsit. Lapset kuitenkin nukkuvat ja aamulla ei krapulaa ole vaan skarppina ylös ja ulos... Mutta nyt olen päässyt tuosta syyllisyydestä ja tajuan, että ihanaa kuitenkin elää normaalina ja nauttia elämän mausta ja arjesta ilman mitään kemiallisia sekoitteita!

:D nyt olen paasannut...

Kyllä minäkin olen ap:n kanssa vähän samoilla linjoilla vaikka "asiantuntija" en olekaan. Silti olen sitä mieltä, että aika herkästi lääkärit noita mielialalääkkeitä tarjoavat, toisille toki syystäkin, mutta paljon myös ns. suotta.

Minä olen yksi niistä ressukoista, joka käyttä kemiallisia sekotteita.
en vaan enää jaksanut ilmankaan.
Syitä löytyy monia, lapuuden traumoista jatkuviin pahoinpitelyihin ym.
Ole onnellinen, jos sinulle riittää saunakaljat, minulle ne ei enää riittäneet!

En nyt sano muuta kun että ääripäät, missä tahansa asiassa, on aika huonoja vaihtoehtoja. Fanaattisuus ei ole hyväksi kellekkään.

Toki saa olla juomatta jos tykkää, mutta ei ole syytä tuntea mitään ylemmyyden tunnetta ja paremmuuttaa ihmisenä/vanhempana jos joku toinen sen oluen tai lasillisen viiniä ottaa joskus.

mä en ota jos lapset kotona,tai jos mä otan mies ei ota. jos sattuu tarviin yhtäkkiä kuskia vaikka sairaalaan niin milläs lähet kun oot kännissä. ainahan hällärillä pääsee mutta ennemmin olen selvinpäin kotona. yhden voi ottaa,sehän ei viä tunnu missään.

Itse en syö lääkkeitä enkä myöskään juo. Mutta tunnen monia jotka oikeasti tarvitsevat masennus-, ahdistus, ja mielialalääkkeitä. En ymmärrä miten voit edes verrata saunakaljaa ja sairauteen tarvittavaa lääkitystä. :o Minusta on vastuullista että ihmiset hoitavat mielenterveysongelmiaan oikealla lääkityksellä. Se että ei ottaisi lääkkeitään olisi vastuutonta perhettä kohtaan.

Ei saunakaljassa ole mitään väärää. Mukava että sinusta on "ihana elää normaalina ja nauttia elämän mausta ja arjesta ilman kemiallisia sekoitteita". Myös muutamasta ystävästäni olisi ihanaa jos he parantuisivat eivätkä tarvitsisi lääkitystä. Kukaan heistä ei varmasti halua kärsiä lääkkeiden sivuvaikutuksista ja popsia niitä huvikseen.

Ihanaa tosiaan että on tuollaisia ymmärtävisiä ja empaattisia ihmisiä kuin sinä :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Itse en syö lääkkeitä enkä myöskään juo. Mutta tunnen monia jotka oikeasti tarvitsevat masennus-, ahdistus, ja mielialalääkkeitä. En ymmärrä miten voit edes verrata saunakaljaa ja sairauteen tarvittavaa lääkitystä. :o Minusta on vastuullista että ihmiset hoitavat mielenterveysongelmiaan oikealla lääkityksellä. Se että ei ottaisi lääkkeitään olisi vastuutonta perhettä kohtaan.

Ei saunakaljassa ole mitään väärää. Mukava että sinusta on "ihana elää normaalina ja nauttia elämän mausta ja arjesta ilman kemiallisia sekoitteita". Myös muutamasta ystävästäni olisi ihanaa jos he parantuisivat eivätkä tarvitsisi lääkitystä. Kukaan heistä ei varmasti halua kärsiä lääkkeiden sivuvaikutuksista ja popsia niitä huvikseen.

Ihanaa tosiaan että on tuollaisia ymmärtävisiä ja empaattisia ihmisiä kuin sinä :headwall:

siis luitko nyt ihan sisäistäen tuon ap:n tekstin?Ku tuntuu että pudotit olennaisen matkasta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

siis luitko nyt ihan sisäistäen tuon ap:n tekstin?Ku tuntuu että pudotit olennaisen matkasta?

en pudottanut olennaista. Ystävilleni ei ole määrätty lääkitystä siksi että "vauva vähän valvottaa". He eivät huvikseen "vedä luvallisesti reseptillä vaikka mitä moskaa itseensä" He eivät voi juoda saunalkaljaa tai ottaa sitä viinilasia lääkityksensä vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Emppuliira:
Jos olet ihan työsi puolesta "asiantuntija" niin pitäisi ymmärtää että esim. Cipralex ei mene päähän toisin kuin alkoholi... Järjenjättiläinen taas liikenteessä....

Ja oli iten oli,niin uskon että ap tarkotti että varmasti on ihmisiä jotka noita lääkkeitä oikeasti tarvitsee ja on ihmisiä jotka tulisi ilmankin toimeen mutta tässä holhous yhteiskunnassa lääkkeita määräätään jokaiseen pieneenkiin vaivaan,niin niistä potilaista nopeiten päästään eroon,mutta oikein,ei tosiaankaan ole MITÄÄN VÄÄRÄÄ nauttia ruoan kannssa lasi kaksi viiniä ja yksi saunaolut kaupanpäälle vaikka ne lapset olisikin kotona,kun tietää kohtuudeen.joillakin nämä asiat menee sekaisin ja jonkun mielestä kohtuus on kymmenen olutta,mikä sitten jo menee hiukan yli.Nauttiminen ja muutaman oluen tuoma rento olo on eri asia kuin humalahakuinen juoma mikä mun mielestä on kjäsittämätöntä että AIKUISET ihmiset ei tätä eroa tajua,niin ne humalahaikuiset juojat kuin myös ne moraalisaarnajat jotka omassa ahdituneisuussaan ja elämään kyllästyneinä syyttävät ja syyllistävät toisia.

Niin, voisin kyllä tässä peesailla. Itte syön SSRI-lääkkeitä ja aiemmin myös Opamoxia, joka on rauhoittava lääke ja voin kyllä sanoa että Opamoxit tekivät musta ihan eri ihmisen kuin se että otan kaksi kaljaa. Kaljat ei vaikuta käyttäytymiseen mulla lainkaan mutta noista Opamoxeista olin ihan pilvessä.... ja siksi niistä eroon halusinkin. Olipas sekavasti selvitetty mutta tosiaan, muutaman saunaoluen jälkeen olen ihan tolkuissani - toisin kuin päivittäisen Opamox-annoksen jälkeen. Ja huom! Tämähän on ihan henkilökohtaista, toiset reagoi lääkkeisiin eri tavoin kuin toiset!

Alkuperäinen kirjoittaja Emppuliira:
Jos olet ihan työsi puolesta "asiantuntija" niin pitäisi ymmärtää että esim. Cipralex ei mene päähän toisin kuin alkoholi... Järjenjättiläinen taas liikenteessä....

Ja oli iten oli,niin uskon että ap tarkotti että varmasti on ihmisiä jotka noita lääkkeitä oikeasti tarvitsee ja on ihmisiä jotka tulisi ilmankin toimeen mutta tässä holhous yhteiskunnassa lääkkeita määräätään jokaiseen pieneenkiin vaivaan,niin niistä potilaista nopeiten päästään eroon,mutta oikein,ei tosiaankaan ole MITÄÄN VÄÄRÄÄ nauttia ruoan kannssa lasi kaksi viiniä ja yksi saunaolut kaupanpäälle vaikka ne lapset olisikin kotona,kun tietää kohtuudeen.joillakin nämä asiat menee sekaisin ja jonkun mielestä kohtuus on kymmenen olutta,mikä sitten jo menee hiukan yli.Nauttiminen ja muutaman oluen tuoma rento olo on eri asia kuin humalahakuinen juoma mikä mun mielestä on kjäsittämätöntä että AIKUISET ihmiset ei tätä eroa tajua,niin ne humalahaikuiset juojat kuin myös ne moraalisaarnajat jotka omassa ahdituneisuussaan ja elämään kyllästyneinä syyttävät ja syyllistävät toisia.

Juuri näin!! En syyllistä vaan itse olen ONNELLINEN omasta elämästäni tuntematta syyllisyyttä!!

en pudottanut olennaista. Ystävilleni ei ole määrätty lääkitystä siksi että "vauva vähän valvottaa". He eivät huvikseen "vedä luvallisesti reseptillä vaikka mitä moskaa itseensä" He eivät voi juoda saunalkaljaa tai ottaa sitä viinilasia lääkityksensä vuoksi.

ymmärrän mutta tekeekö se ap:stä yhtään sen huonompaa äitiä kuin tästä sun ystävästäsi,jos ap.sem pari lasia viiniä ottaa tai sauna oluet?
Kaikki varmasti tietosia että jotkut tarvitsee näitä lääkkeitä elääkseen ja normaalia elämää ylläpitäen mutta on paljon myös ns.turhia käyttäjiä.

Mä ymmärsin ap:n tekstistä, että hän ei niinkään kritisoi lääkkeiden käyttäjiä vaan enemän lääkäreitä jotka lääkkeitä määrrää juurikin siihen "väsyttää vähän kun vauva valvottaa"-vaivaan. Kyllähän sitä nyt järkevä ihminen ymmärtää että on olemassa mielen sairauksia jotka vaatii lääkehoidon.

Ja ap:n kommentin "että ihanaa kuitenkin elää normaalina ja nauttia elämän mausta ja arjesta ilman mitään kemiallisia sekoitteita" ymmärrän niin, että hän on tuntenut syyllisyyttä joidenkin alkottomien ihnmisten moralisoinnin takia, ettei sitä yhtä oluttakaan saisi ottaa ja nyt vapautunut noista syyllisyyden tunnoistaan ja tajuaa että on vapaa ihminen ja voi elää normaalia elämää, jopa sen saunakaljan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

Mä ymmärsin ap:n tekstistä, että hän ei niinkään kritisoi lääkkeiden käyttäjiä vaan enemän lääkäreitä jotka lääkkeitä määrrää juurikin siihen "väsyttää vähän kun vauva valvottaa"-vaivaan. Kyllähän sitä nyt järkevä ihminen ymmärtää että on olemassa mielen sairauksia jotka vaatii lääkehoidon.

Ja ap:n kommentin "että ihanaa kuitenkin elää normaalina ja nauttia elämän mausta ja arjesta ilman mitään kemiallisia sekoitteita" ymmärrän niin, että hän on tuntenut syyllisyyttä joidenkin alkottomien ihnmisten moralisoinnin takia, ettei sitä yhtä oluttakaan saisi ottaa ja nyt vapautunut noista syyllisyyden tunnoistaan ja tajuaa että on vapaa ihminen ja voi elää normaalia elämää, jopa sen saunakaljan kanssa.

Näin minäkin ymmärsin ja sitä ajatusta peesailen.

En tunne turhia käyttäjiä.
Saunakaljan juomisessa ei ole mitään väärää. Minä en arvota kenenkään äitiyttä tai laita ihmisiä muutenkaan paremmuusjärjestykseen.

En vain ymmärrä miksi Ap:n ilmaisi asiansa niinkuin ilmaisi. Hänen otsikostaan saa sen kuvan kuin hän pitäisi oikeutettuna saunakaljan juomista siksi että moni muu syö mieliala- yms. lääkkeitä. Eli ei ymmärrä miksi kohtuukäyttöä arvostellaan mutta lääkkeiden syöntiä ei. Minusta näiden asioiden vertaaminen on mahdotonta. Mielialalääkkeen tilalle olisi voinut vaihtaa minkä tahansa muun lääkkeen.

miksei hän voinut vain kertoa että ei tunne huonoa omaatuntoa saunakaljoista. Koska se ei haitaa hänen eikä hänen perheensä elämää mitenkään. Piste.

Saunakaljan juomisessa ei ole mitään väärää. Minä en arvota kenenkään äitiyttä tai laita ihmisiä muutenkaan paremmuusjärjestykseen.

Mä tunnen.
Tunnen myös sellaisisa käyttäjiä jotka käyttävät saamiaan lääkkeitä päihdetarkoituksessa.

En vain ymmärrä miksi Ap:n ilmaisi asiansa niinkuin ilmaisi. Hänen otsikostaan saa sen kuvan kuin hän pitäisi oikeutettuna saunakaljan juomista siksi että moni muu syö mieliala- yms. lääkkeitä. Eli ei ymmärrä miksi kohtuukäyttöä arvostellaan mutta lääkkeiden syöntiä ei. Minusta näiden asioiden vertaaminen on mahdotonta. Mielialalääkkeen tilalle olisi voinut vaihtaa minkä tahansa muun lääkkeen.

miksei hän voinut vain kertoa että ei tunne huonoa omaatuntoa saunakaljoista. Koska se ei haitaa hänen eikä hänen perheensä elämää mitenkään. Piste.

Juuri näin. Ap kirjoitti joidenkin äitien ottavan "luvallisesti" moskaa reseptillä..
Jos ottaisi kysymykseen ne jotka luvattomasti ilman reseptiä väärinkäyttävät esim lääkkeitä, mutta tämä oli mielestäni loukkaavaa masentuneita kohtaan. Niitä, jotka eivät muutenkaan jaksa itseään puolustaa, ja jotka syövät lääkkeitä voidakseen edes hengittää.
Ei sairaan lääkitys ole mitenkään verrannollista iltakaljaan. Ja jos ap ihan ammatikseen näistä tietää, tulisi hänen myös ymmärtää vähättelynsä mahdolliset seuraukset jonkun masentuneen äidin psyykelle.

joskus on tarpeen käyttää masennuslääkkeitä tms ja pitkäänkin. Yksi tuttava pysyy niiden ansiosta "ihan normaalina". Mutta sitten on eri juttu vetää jotakin rauhottavia maksimiannoksin tai ylikin. kai sitä joskus ketä vaan päähän ottaa ja lääkkeetön ihminen kestää n v-kohtaukset ihan ilman mitään, mutta jos lääkepurkki on niin liian helppohan on ottaa jotakin sen sijaan että joskus olisi vähän huonompi päivä.
elämä on näinä päivinä liian paljon kemiaa, oli se sitten tabuja tai v-tusviinapullo perjantaina. Elämään pitäisi olla liian helpot ratkaisut jostakin purkista tai pullosta. Monta kertaa voisi olla niin että keskustelu auttaisi enemmän, keskustelu kotona puolison kanssa tai sitten jos pahempaa niin keskustelu jonkun terapeutin kanssa, mutta terapia maksaa ja sitten ne reseptit ja purkit on helpompia. mutta terapiaa ei voisi käyttää väärin niin kuin lääkkeitä .... vai voisiko jos se terapeutti olisikin komea mies jota katselemalla ja kuuntelemalla voisi jotakin kicksejä saada =)

Yhteistyössä