JOS LUOTTOTIEDOISSA MERKINTÄ, SAAKO ASUNNON VUOKRALLE?

  • Viestiketjun aloittaja Hermostunut
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hermostunut:
Miehelläni on merkintä luottotiedoissa, minulla ei ole.
Saammeko yhteisen asunnon vuokralle?
Vai vaikuttaako miehen merkintä minuunkin siten, että on turha haaveilla yhteisestä vuokra-asunnosta (yhdessä siis maksettais vuokrakin).
kaupungilta tai kunnalta saa .
Yksityiset eivät välttämättä halua vuokrata, vaikka aina se luottotietoomerkintöä ei takaakaan, että henkilö olisi mitenkäänkykenemätön hoitamaan raha-asioitaan.
Se on vahinko ettei kukaan tiedä mistä OIKEASTI ne luottotiedot on mennee, esim yritksen konkurssissa tai takausveloissa.
 
Harmaja
Multa on VVO kiskonut 2-kertaisen takuun luottotietojen takia. Jopa silloin kun muutin ihan puhtain paperein olevan kaverin kanssa. Samoin eräs kunta ei halunnut antaa asuntoa. Ja yleisesti ottaen kohtelu oli todella julmaa tuossa kyseisessä kunnassa sen jälkeen kun olivat tarkistaneet luottotiedot. Ensin sanottiin että parikin vaihtoehtoa olisi mulle, luottotietojen tarkistuksen jälkeen tuli ivallista naurua 'mistä sä aattelit rahat saada, me vaaditaan sulta ainakin tonni jos nyt edes annetaan asuntoa'.

Ja näin eräässä pienessä kunnassa jossa siihen asti palvelu ystävällistä, ja eron jäljiltä olin vielä lapsen kanssa asunnon tarpeessa. Ilmeisesti se tekee automaattisesti pahan ihmisen ja ö-luokan kansalaisen...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hermostunut:
Mä olen jo miettinyt eroa sen vuoksi, että ukko ryssiny laskujensa kanssa.
Vi*uttaa, että aikuinen ihminen ei ole osannut hoitaa asioitaan ja siten sotkee minutkin mukaan siihen paskaan. (Jos siis meinaamme yhdessä asua ja elää )
Siis kannattaako tuolla mielialalla edes harkita yhteistä asuntoa, mä en ainakaan harkitsisi edes. Tuosta ei tule kuin riitoja jos jo nyt on tuommoista
 
luottotiedoton
Eli täällä yksi jolla on päin honkia noi luottotiedot ja kuitenkin asun tytön kanssa yksityiseltä vuokratussa talossa. Meille riitti vakuudeksi kun sossu kirjotti vakuuttavansa mun vuokranmaksukykyni paperilla. Mullahan ei ole koskaan ollut vuokrarästejä eikä tule vaikka muuten olinkin sössinyt asiani. Kaikki pakolliset maksut tulee hoidettua ajallaan tai pikkasen myöhässä mutta kuitenkin (vuokra aina ajallaan). Eipä ollut ongelmia saada asuntoa yksityiseltä mutta siihen kyllä vaikutti sekin että tunsin vuokranantajat entuudestaan.
 

Yhteistyössä