Jos leukosyytit on yhdellä plussalla pissanäytteessä,niin mitä tulehdusta se merkitsee?

  • Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
mie
Hankala siellä oli tehdä alapesua,niin saattoi siitäkin tulla,en tiiä..Mut jos vaikka pissatulehdus,niin eikös jonkun bakteerinkin olis pitänyt näkyä?Mulla muut oli negatiiviset.
 
vieras
Eikö vilejlyä tehty? Yhelle plussalle tulee jo valkovuodotakin jos ei ota näytettä puhtaasti. Mistä sua polttelee, rakon kohdalta vai alempaa, paha hiivatulhedus polttelee tosi kippeesti
 
Salama McQueen
Bakteerit näkyy vain viljelyssä, niitten tulokset kestää pari päivää. Jo pelkkä hiivatulehdus saa leukosyytit plussalle ja hiiva voi olla lievemmilläkin oireilla.
 
mie
Sanoi ettei viljelyä tehdä,jos ei ennen ole tulehduksia ollut.Kuulema viljely niin kallista lystiä.Ois varmaan pitänyt vaatia silti.
Mua polttelee virtsarakon suulle kai..En tiiä.Syksyllä oli kauheesti emätintulehduksia ja silloin ja sen jälkeen on kans poltellut satunnaisesti,mutta tuntuu että tää on nyt vähän erilaista.
 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Sanoi ettei viljelyä tehdä,jos ei ennen ole tulehduksia ollut.Kuulema viljely niin kallista lystiä.Ois varmaan pitänyt vaatia silti.
Mua polttelee virtsarakon suulle kai..En tiiä.Syksyllä oli kauheesti emätintulehduksia ja silloin ja sen jälkeen on kans poltellut satunnaisesti,mutta tuntuu että tää on nyt vähän erilaista.
Jahas. Marssi takaisin, vaadi hiivanäyte ja bakteeriviljely. Jos on hiivaa, pahentaa vain tuo sun antibioottikuurisi sitä...

Joku paukapää taas ollut työssään. :headwall:
 
ap
Niin mie kävin vaan hoitajan luona ja otti näytteen.Mutta sanoin itse epäileväni pissatulehdusta.Sanoin myös että pelkään jos antibiootista tulee hiivaa ja sain myös kaveriksi hiivan esto lääkkeen.En ole viel ottanut sitä.Ei kai ne nyt päivystyksessä ota sitä hiivanäytettä?
 
vieras
Ei tuosta vaan annettu antibioottikuuri välttämättä tehoa ko bakteeriin, jos sulla yleensä on vti. pahoissa oireissa annetaan laajakirjoinen antibiootti ja otetaan viljely, ja katsotaan että tehoaako lääke. ja joskus voi tulla kyseeseen lääkkeen vaihto
 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin mie kävin vaan hoitajan luona ja otti näytteen.Mutta sanoin itse epäileväni pissatulehdusta.Sanoin myös että pelkään jos antibiootista tulee hiivaa ja sain myös kaveriksi hiivan esto lääkkeen.En ole viel ottanut sitä.Ei kai ne nyt päivystyksessä ota sitä hiivanäytettä?
En tiedä, ottavatko päivystyksessä. Neuvolassa ainakin. Soita ja kysy!
 
Vieras
Nykyään on ohjeistus, jossa ei viljelyä tehdä, vaan tauti hoidetaan oireiden perusteella. Katsottiinko ap:n näyte mikroskoopissa, vai tuliko vaan liuskakokeen vastaus? Kyllä mikroskoopissakin voi bakteerit näkyä, varsinkin jos niitä on paljon. Viljelyssä sitten katsotaan mille lääkkeelle kyseinen bakteeri on herkkä, eli siis mikä lääke tepsii.

Kannattaisi kysyä kyseisestä paikasta, josta vastauksen sai, mitä se tarkoittaa ja onko varmasti tulehdus.
 
ap
Mulla tää antibiootti on trimetin 160mg.Rupesin käyttämään myös maitohappobakteeria alapäähän.ettei se hiiva tulisi.Miksi mulle käy aina näin,että vaikean kaavan mukaan mennään :( Siinäkin virtsanviljelyssä menee pari päivää..ja eikai sitä nyt voi enää tehdä,kun lääkitys jo aloitettu?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla tää antibiootti on trimetin 160mg.Rupesin käyttämään myös maitohappobakteeria alapäähän.ettei se hiiva tulisi.Miksi mulle käy aina näin,että vaikean kaavan mukaan mennään :( Siinäkin virtsanviljelyssä menee pari päivää..ja eikai sitä nyt voi enää tehdä,kun lääkitys jo aloitettu?
No viljelyssä ei tosiaan enää kuurin aloittamisen jälkeen bakteereita välttämättä näy.
 
ap
En ole raskaana ja lääkäri sen määräs kun hoitaja kävi hakemassa.Ja sanoi että saattaa olla alkava tulehdus.En kyl uskaltanut jäädä silleen etten ois ottanutkaan sitä antibioottia.Pitäiskö mun nyt sitten aloittaa jo se hiivan esto lääke?
 
neuvoja kanssa
Itsellä myös tehty monta pissakoetta ja tulehdusta ei mutta pissassa verta kolmella plussalla.Otti hiivan,klamydian,verikokeet ja munuaiset tutki.Ei missään mitään, mutta tuota verta pissassa aina. Mistä johtuu?Epäili virtasakiviä, koska oli kovia kipuja ja tuli oikein pissatessa verta myös(näkyvästi ). Mut miksi vieläkin tuota plussaa pissassa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja oikea kysymys:
ja vastaus kysymykseesi SULLA ON VIRTSATIEINFEKTIO eli "pissa"tulehdus
Eli on kuitenkin,eikä vain epäpuhtautta?
Voi myös johtua alapään kuivuudesta/ärsytyksestä tai haavoista.jotkut vessapaperit aiheuttaa ns.reaktioita alapäässä ja jos vielä limakalvot kuivat, niin voi tulla haavoja alapäähän. Älä käytä saippuaa alapäähän ja apteekista saa kaikkea geelejä yms.
 
ap
Nyt mulle tuli kyl entistä sekavampi olo :( Jos kävisin uudelleen pissatestissä antibioottikuurin jälkeen,niin milloin olis hyvä käydä,ettei antibiootti vaikuta?Ja vaatisin sit sen viljelyn!
 

Yhteistyössä