Jos lapsiperhe saa häädön kunnan asunnosta, mihin he joutuvat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Lapseni eskarikaverin perhe on kuulemma saanut jo monta huomautusta isännöitsijältä ja lastesuojeluunkin heistä on tehty toistuvasti ilmoituksia (minä mukaanlukien). He asuvat nyt kunnan vuokra-asunnossa (vanhemmat ilmeisesti työttömiä, aika nuoria). Jos sieltä saa häädön, mihin he silloin voivat mennä? Ei kai lapsia voi taivasallekaan heittää. Huostaanotto kai on yksi vaihtoehto, en tiedä kohdellaanko lapsia väkivaltaisesti, mutta ainakin he ovat jo monta vuotta saaneet olla keskenään ulkona aamusta iltaan.

Kyllä kunta hommaa heille paikan.. ja jos lapsiperhe saa häädön, niin mun mielestä on aihetta tarkistaa olisko lasten aika lähtiä muualle (jos ei valitukset ole tulleet normaalista lapsiperheen metelistä!)
Perhetukikeskus on tietysti yksi vaihtoehto mihin voidaan ottaa asumaan ja ''opettaa'' elämään.

Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Lapset eivät ainakaan joudu kadulla. Mun käsittääkseni lapset saatetaan ottaa huostaan siksi aikaa kun vanhemmat saavat tolkkua asioihin eli asunnon pään päälle.
Asunnon pään päälle :laugh: Vai tarkoititkohan katon päänsä päälle?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapset eivät ainakaan joudu kadulla. Mun käsittääkseni lapset saatetaan ottaa huostaan siksi aikaa kun vanhemmat saavat tolkkua asioihin eli asunnon pään päälle.

Niin no toivottavasti mieluummin katon :/
Kauhee mitä mä toivon...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin no toivottavasti mieluummin katon :/
Kauhee mitä mä toivon...

Nyt minä repesin :laugh: En ensin edes huomannut mokaa.

Ei voida ottaa huostaan asunnottomuuden perusteella. Kunnalla on velvollisuus järjestää lapsiperheille asunto lastensuojelullisin perustein. Eräs kunta sai huomautuksen asiasta kun vihjaili huostaanotosta kun ei olisi halunnut järjestää asuntoa.

Kunnan on järjestettävä riittävä taloudellinen tuki perheille, joilla on taloudellisia ongelmia tai asunto-ongelmia, ja korjattava asumisoloihin liittyvät puutteet. Varsinaisiin lastensuojelutoimenpiteisiin ryhdytään vasta kun tilannetta ei voi näillä keinoin auttaa.

Yhteistyössä